logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۴۷۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

شهید سلیمانی، قهرمان ملی و یک الگوی کامل برای بشریت است

شهید-سلیمانی،-قهرمان-ملی-و-یک-الگوی-کامل-برای-بشریت-است
مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) استان زنجان با بیان اینکه شهید سلیمانی این قهرمان حقیقی نیز این ویژگی و شاخصه را به صورت ملموس و بارز دارا بود گفت: شهید سلیمانی، قهرمان ملی و یک الگوی کامل برای بشریت است.

رباب اسمعیلیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه مهمترین سرمایه انسانی یعنی عمر انسان نیازبه مدیریت دارد تا لحظه‌ای از آن بیهوده تلف نشود. لذا  اهمیت برنامه ریزی برای تک تک لحظات برکسی پوشیده نیست گفت: بررسی تاریخ جوامع نیز گواه بر این مطلب است که بشر در این راستا به قهرمانان پیرامون خود اهمیت داده و تلاش در الگو قرار دادن ایشان نموده است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در این بستر چه بسا عطش  قهرمانان گرایی او سیراب نشده لذا عطش پرداختن به قهرمان سازی پرداخته است و شهید سلیمانی، قهرمان ملی و یک الگوی کامل برای بشریت است.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) استان زنجان تاکید کرد: به گونه‌ای که قهرمانان افسانه‌ای به رغم دروغین بودنشان محور تجمع و وحدت می‌باشند. وقتی یک قهرمان ساختگی می‌تواند محور و نقطه تمرکز تمایلات باشد، انتظار از قهرمان حقیقی چه خواهد بود؟ آنچه مسلم است ویژگی‌ها منطبق بر فطرت  انسانی قهرمانان موجب تالیف قلوب است.

اسمعیلیان افزود: از جمله نقاط مشترک در قهرمانان،  حق جویی، حق طلبی و به طور کلی محوریت حق وعدالت است و شهید سلیمانی این قهرمان حقیقی نیز این ویژگی و شاخصه را به صورت ملموس و بارز دارا بود.

وی ابراز کرد: از ویژگی‌های  سردار این است که  یک الگوی عینی بین مردم و در شرایط امروزی ایت که همه افراد این الگوی عینی را در سال‌های اخیر به چشم خود دیده‌اند.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) استان زنجان تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های سردار دلها ، ولایتمداری در گفتار وکردار  است. ایشان  در مناسبت‌ها و موقعیت‌های  مختلف رمز پیروزی در برابر استکبار و کفر جهانی را وجود وحدت نظر در  همه گروه‌ها، جناح‌ها  و از همه مهمتر تبعیت محض از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌دانست .

اسمعیلیان افزود: سیره ایشان موید این ادعا بوده  وخودشان در حد کمال تبعیت، احترام و ارادتشان رابه مقام ولایت‌فقیه را  به اشکال مختلف نشان داد.

 وی گفت: از ویژگی‌های وجودی ایشان این است که نه تنها حق جو و حق طلب بود بلکه در مقابل ظلم و تعدی تمام قد می‌ایستاد و بدون لحاظ قومیت حتی بدون لحاظ ملیت و هیچ ویژگی در انسان‌ها مانع  این نگرش یکسان سردار به انسانیت افراد نبود .

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) استان زنجان افزود: با اینکه ایشان به عنوان یک نیروی دینی معرفی شده است اما در منش تفاوتی بین یک زن ایزدی و بانوی شیعه نمی‌دید.

اسمعیلیان گفت:  همانگونه که دغدغه این را داشت دغدغه او راهم داشت . البته این روحیه او برگرفته از مکتب توحیدی اسلامی اوست . بدین ترتیب مقابله با تجاوزگران در جبهه‌های جنگ تحمیلی ایران و یا مقابله با تجزیه طلبان عراق یا اشغالگران سوری تفاوتی نداشت.

وی عنوان کرد: در راستای عملکرد سردار سلیمانی می‌توان گفت: بر اساس معارف اسلام  افراد در انسانیت مساوی بوده و هیچ کس حق تعرض بر دیگری ندارد لذا این آموزه خاستگاه رویکرد سردار دل‌هاست.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) استان زنجان ابراز کرد: البته چه بسا افراد زیادی بر این باور می‌باشند اما این رویکرد در حد اندیشه و یا اعتقاد باقی مانده و فراتر نمی‌رود و افراد در پیچ و خم تمایلات، منافع و سایر عوامل دچار غفلت شده و چه بسا اعتقادات خود را فراموش کرده و یا حتی از آن رویگردان می‌شوند.

اسمعیلیان تصریح کرد: اما سردار نه تنها دچار غفلت نشده بلکه تلاش در تنبه و غفلت زدایی دارد. این روش ویژه  در دیدارهای او  با دانشجویان قابل توجه است و غالبا ایشان را به معرفت افزایی و توجه  و در نهایت به مبارزه و مقاومت  توصیه می‌نمودند.

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در باره  ایشان  فرمودند: نرم‌افزار مقاومت و الگوی مبارزه را به ملت‌ها تعلیم داد، بالاخره با شهادت خود اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام شد

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) استان زنجان تاکید کرد: پس از غفلت زدایی رمز دیگر موفقیت همت وتلاش مستمر بود شاید این روحیه از دوران کودکی به واسطه شرایط زندگی در وجود شهید سلیمانی نهادینه شده بود .

اسمعیلیان تاکید کرد: لذا می‌بینیم ایشان همواره در وسط میدان بود و با مشکلات بسیاری روبه‌رو بود، ولی از زیر بار مسوولیت شانه خالی نکرد و در وسط میدان به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: اخلاص مثال‌زدنی و باور عمیق قلبی به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار (ع) در انجام سخت‌ترین مأموریت‌ها) از ویژگی‌های ملموس و سرلوحه ویژگی‌های   این شخصیت مثال زدنی است.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) استان زنجان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره می‌فرمایند: «شهید سلیمانی اهل معنویت و اخلاص و آخرت جویی بود و اهل تظاهر نبود»‌.چنین است که  می‌توان گفت راهبرد مقاومت نیز در راستای عوامل اینچنینی دور از انتظار نیست.

اسمعیلیان گفت: بدین ترتیب زیباترین صفت‌ها در برابر مقام والای حاج قاسم سلیمانی کم می‌آورند. فقط می‌توان گفت شهید زنده و مالک اشتر ایران است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر