logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۴۶۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان سلطانیه:

عامل اصلی حادثه‌ تروریستی کرمان، استکبار جهانی و صهیونیسم است

عامل-اصلی-حادثه‌-تروریستی-کرمان،-استکبار-جهانی-و-صهیونیسم-است
امام جمعه سلطانیه با اشاره به جنایت رخ داده در کرمان و شهادت هموطنان گفت: این جنایت نشان از عصبانیت و درماندگی دشمنان است که برای بقای خود به هر جنایتی دست می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام عمران حسینی نسب در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت جنایت تروریستی و دردناک و غبار مزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن حدود ۳۰۰ نفر شده و ۴۴ نفر از شهدا زن و دختر هستند اما مدعیان حقوق زن لال شده اند، گفت: این جنایت بزرگترین جنایت تروریستی از نظر تعداد شهدا در ایران است و قبل از این بیشترین شهید حادثه تروریستی با ۷۳ شهید به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ یار ایشان مربوط بود. 

بیشتر بخوانید

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه این جنایت نشانه عصبانیت و درماندگی دشمنان است که برای بقای خود به هر جنایتی دست می‌زند و هر چند داعش مسئولیت جنایت را به عهده گرفته ولی عامل اصلی همه حادثه‌های تروریستی در منطقه استکبار جهانی و صهیونیسم است و بدون تردید داعش، ولیده نحس آمریکا و صهیونیسم است و جز با اراده آنها گامی بر نخواهند داشت و قطعا در پشت این جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد و هر جا جنایت و کودک کشی است، آمریکا و اسرائیل در صدر جنایتکاران هستند، گفت: مقام معظم رهبری فرمود هم «دست‌های آلوده به خون بیگناهان» و هم «مغزهای مفسد و شرارت‌زا» که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، مجازات خواهند شد.

وی با بیان اینکه دشمنان با این گونه جنایات می‌خواهند از ملتی که ۴۵ سال است پای ارزش‌ها و آرمان‌ها ایستاده انتقام بگیرد و از طرفی دشمن با ترور سید رضی موسوی در سوریه و ترور صالح العاروری از رهبران حماس در لبنان و جنایت در کرمان می خواهد جنگ غزه را به بیرون بکشاند تا از باتلاق غزه نجات پیدا کند، افزود: دشمن بداند این جنایت‌ها نابودی سریع آنها را رقم خواهد زد. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه توقع جدی مردم انتقام است و شعار و بیانیه و تسلیت لازم است اما کافی نیست و پیام مقام معظم رهبری وظیفه نهادهای نظامی و امنیتی را روشن کرد و فقط انتقام، انتقام و انتقام است که موجب تسکین قلوب داغدار می شود، گفت: انتقام ایران در دو سطح تاکتیکی و راهبردی انجام شده و می‌شود که انتقام راهبردی اخراج آمریکا از منطقه است که بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی بیشتر از تصورات انجام شده و انتقام تاکتیکی هم حذف قاتلین حاج قاسم است که در این باره ایران فهرست قاتلین را تهیه و به سراغ برخی آنها رفته و زندگی برخی از آنها را خاتمه داده و برخی نیز در لیست انتظار مرگ هستند.

وی قدردانی از نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی که غالب اقدامات شان به جهت حفظ آرامش مردم مخفی است، گفت: در طول ماه‌های گذشته، نهادهای انتظامی و امنیتی توطئه‌های زیادی را خنثی کرده‌اند و از بسیاری از رفتارهای وحشیانه مشابه حادثه کرمان جلوگیری کرده‌اند که از جمله آنها کشف حدود ۴۰۰ بمب در کشور و دستگیری ۲۰۰ تروریست اشاره کرد. 

امام جمعه سلطانیه با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان زنجان و عرض خوش آمد و با بیان اینکه قطعا حضور رئیس جمهور در استان که برنامه محور هم هست، منشأ خیر و برکت خواهد بود، گفت: از مسئولان استان انتظار داریم که مشکلات و نقاط ضعف از جمله پروژه های نیمه تمام، مشکلات بهداشت و درمان، پتروشیمی، سدهای نیمه تمام خصوصا مصوبات اجرایی نشده سفر قبل، مشکلات فرهنگی و مشکلات مساجد، نمازهای جمعه، مصلاها را صریح و روشن به رئیس جمهور عرضه کنند. از دولت انقلابی انتظار می‌رود در سفر به استان‌ها به فرهنگ و نهادهای فرهنگی توجه نماید. 

وی با بیان اینکه برخی از وزراء و معاونین آنان نیز به سلطانیه سفر خواهند کرد، گفت: مسئولین از سفر وزرا به سلطانیه بهره کافی را ببرند. 

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان و تبیین فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب به نقش مداحان اشاره کرد و گفت: مداح و هیئت جزو مهمترین بخش‌های قدرت نرم جامعه اسلامی است و لذا مداح‌ها و هیئات ها باید به جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف بپردازند و اسلام هیئات غیرسیاسی را قبول ندارد. 

حجت‌الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه مداح باید بتواند در جامعه حرکت بیافریند و البته در جهت دقیق و درست و یکی از حرکت آفرینی‌ها انتخابات است و عده‌ای نمی‌خواهند این انتخابات بطور شایسته انجام شود و در برابر اینها جهاد تبیین انجام شود، گفت: هر کس با انتخابات مخالفت کند، با جمهوری اسلامی و با اسلام مخالف است، انقلاب اسلامی حق انتخاب را به مردم داده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر