logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۴۶۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فرمانده سپاه شهرستان ابهر:

همسرداری حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است

همسرداری-حضرت-زهرا(س)-بهترین-الگو-برای-زنان-مسلمان-است
فرمانده سپاه شهرستان ابهر گفت: همسرداری حضرت زهرای مرضیه(س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است. رفتار حضرت زهرا(س) با شوهر در عالی‌ترین مرحله صفا و مهربانی بود، نه تنها هرگز خاطر شوهر را نرنجاند بلکه یاوری مهربان برای او بود.

علیرضا افشار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: از میان معصومین علیهم السلام آن که زندگی پربرکتش به خصوص برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانیمی کند، وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.

بیشتر بخوانید

 

وی افزود: آشنایی با سبک زندگی آن حضرت بسیار برای ما راهگشا خواهد بود، در جامعه امروز که نظام سرمایه‌داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلما پرداخت به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد.

 

افشار خاطر نشان کرد: بانوی عطوفت حضرت زهرا(س) همیشه رفتاری سرشار و آمیخته از ادب و تواضع و فروتنی نسبت به پدر داشت. گرچه رابطه ایشان بسیار عاطفی و سراسر محبت و صمیمیت بود، اما این مانع احترام و تواضع ویژه‌ ایشان نسبت به پیامبر(ص) نمی‌شد. 

 

فرمانده سپاه شهرستان ابهر گفت: برای زن بزرگترین موفقیت و ارزش این است که در شئون گوناگون زندگی، خشنودی همسرش را به دست آورد و از هرگونه عملی که موجب ناراحتی شوهر می‌شود پرهیز کند. حضرت علی(ع) می‌فرمایند؛ «جهاد زن، خوب شوهرداری است »، زن برای اینکه بتواند در این جهاد پیروزمند باشد باید تمام سعی و تلاش خود را بکار گیرد تا خانه را محل آرامش مرد قرار دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شوهرداری حضرت زهرای مرضیه(س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است. رفتار حضرت زهرا(س) با شوهر در عالی‌ترین مرحله صفا و مهربانی بود، نه تنها هرگز خاطر شوهر را نرنجاند بلکه یاوری مهربان برای او بود.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر