logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۴۵۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت:

غار زرین رود خدابنده همچنان مغفول مانده است!

غار-زرین-رود-خدابنده-همچنان-مغفول-مانده-است!
پس از گذشت سالیان دراز از کشف و شناسایی غار زرین رود خدابنده، هیچ حرکتی و اقدامی از سوی مسئولین جهت بهره.برداری و عملیاتی کردن آن نشده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل نسیم اشراق، زرین غار، غاری که در دل طبیعت شهرستان خدابنده نهفته است، این خلقت خدادادی که توسط غارنوردان و کوهنوردان کشور کشف شد و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان و اداره میراث فرهنگی شهرستان خدابنده آن را ثبت کرد تا به عنوان یک مرکز گردشگری برای عموم مردم منطقه باشد،اما متاسفانه پس از گذشت سالیان دراز و پس از کشف و شناسایی این غار هیچ حرکتی و اقدامی از سوی مسئولین جهت بهره‌برداری و عملیاتی کردن آن نشده است به طوری که شنیدها حاکی از آن است استان همدان این غار را در حوزه استحفاظی خود می‌داند و آنها بر این باورند این غار کشف شده حاصل امتداد غار علیصدر است و به آن وصل می‌شود.

بیشتر بخوانید

بنا به گفته مردم منطقه بزینه رود این خلقت شگفت انگیز در خاک این منطقه و در حوزه این بخش وجود دارد و می‌تواند از لحاظ گردشگری و درآمد پایدار کمک موثری در جهت رشد و پیشرفت شهرستان و منطقه شود.

حرف و حدیث‌های زیادی در رابطه با این غار زده می‌شود، عده ای می‌گویند این غار ادامه غار زیبای کتله خور است تا به  غار علیصدر برسد، اما هنوز هیچ گونه اثباتی وجود ندارد و باید کارهای کارشناسی زیادی صورت گیرد و این امر عزم جدی مسئولان استان و شهرستان را می‌طلبد چرا که در عمران و آبادانی شهرستان خدابنده نقش بسزایی خواهد داشت و می‌تواند بویژه در امر اشتغال‌زایی نقش خود را نمایان کند.

متاسفانه پیگیری‌های آن چنانی از سوی مسئولین نشده است و در حد حرف و شعارها باقی مانده است، در خواست مردم خطه دارالمومنین خدابنده از دولت و خود شخص وزیر میراث فرهنگی و گردشگری این است که سفری به شهرستان خدابنده داشته باشد مخصوصا امید است سفر هیئت دولت که در چند روز آینده به استان زنجان انجام خواهد شد باعث روند پیگیری این طرح شود و مردم شهرستان خدابنده و بخش بزینه رود شاهد پیشرفت و ایجاد اشتغال و آبادانی باشند.

ناگفته نماند این طرح تعامل و همکاری هر چه بیشتر اداراتی چون محیط زیست و منابع طبیعی را در روند توسعه و عملیاتی شدن آن را می‌طلبد تا به امید خدا زمانی شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر