logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۴۵۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهر دندی در گفتگو با موج رسا:

زن در جوامع غربی از پست‌ترین جایگاه‌های اجتماعی برخوردار است

زن-در-جوامع-غربی-از-پست‌ترین-جایگاه‌های-اجتماعی-برخوردار-است-
امام جمعه شهر دندی با بیان اینکه زن نیمی از پیکره اجتماع است شخصیت، رفتار، فرهنگ و اندیشه او بی‌ گمان در شکل‌گیری جامعه انسانی نقش مهمی دارد گفت: زن در جوامع غربی از پست‌ترین جایگاه‌های اجتماعی برخوردار است.

حجت الاسلام حکمت حکیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه یکی از درخشان‌ترین ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی، نگاه الهی به زن و پافشاری مقدس بر تکریم جایگاه بانوان منطبق با فرهنگ متعالی اسلام ناب است گفت: دنیای امروز می‌تواند ناب‌ترین نظریه‌ها را درباره زن از بیان گفتمان‌پرداز انقلاب یعنی رهبر حکیم آن بشنود و با تصحیح نگاه خود، در گام اول، به ظلم تاریخی و تفرعونی نظام استکباری بر "ریحانه‌های خلقت" پایان دهد و زن را نجات دهد.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: گام دوم، به برکت نجات زن و احیاء محور حیات یعنی خانواده، خود را از انحطاط و فروپاشیدگی نجات دهد.

امام جمعه شهر دندی عنوان کرد: چرا که «زن، هوایی است که فضای خانواده را انباشته؛ یعنی همچنان‌که شما در فضا تنفّس می‌کنید، اگر هوا نباشد، تنفّس ممکن نیست، زن اینگونه است؛ زنِ خانواده به منزله‌ی تنفّس در این فضا است و مربوط به موضوع خانواده است. ریحانه یعنی گل، یعنی عطر، بوی خوش؛ همان هوایی که فضا را پُر می‌کند.

حجت الاسلام حکیمی‌فر افزود: امروز جامعه زن در جهان در خلأ به‌سر می‌برد و دست او را گمراهان تاریخ گرفته‌اند و حرف‌های تمجیدآمیزی هم برای فریب زنان می‌زنندو آن چیزی که دنیای  غرب از زن و جنس  زن  سراغ دارد بی حیایی و بردگی  جنسی است.

وی ابراز کرد: اتفاقاتی که در سال گذشته دشمنان آزادی زن به دنبال آن بودند به هرزگی کشاندن زنی هستند که کتب متعالی اسلام آن را «ریحانه» خطاب می‌کند و ارزش واقعی آن را بیان و زن را در قرآن می‌ستاید .

امام جمعه شهر دندی ادامه داد: الگویی بی بدیل  همچون حضرت آسیه، حضرت مریم، حضرت زهرای مرضیه،  زهرای اطهر (س) را معرفی کرده و زن نیمی از پیکره اجتماع است شخصیت، رفتار، فرهنگ و اندیشه او بی‌ گمان در شکل ‌گیری جامعه انسانی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

حجت الاسلام حکیمی‌فر افزود: دنیای  غرب و تفکرات مادی نگر شهوت پرست غرب  «زن» را جز برای بهره کشی جنسی و کار ارزان قیمت، ارزش دیگری برای آن قائل  نیست . 

وی اضافه کرد: در مورد تعریف اسلام از زن شایسته است در حدیث نبوی(ص) تأمل کنیم: یعنی در اسلام انسانیت ارزش دارد و معیار کرامت یکى است.

امام جمعه شهر دندی تصریح کرد: گذشته از تمام صفات طبیعى که افراد بدان‌ها متمایز مى‌شوند و این معیار، نیکوکارى و تقوا است که هر چه بیش‌تر باشد انسانیت هم برتر و کامل‌تر است و هر چه انسان از آن دور شود، هر کس که باشد، کرامت خود را پایمال کرده است.

حجت الاسلام حکیمی‌فر ابراز کرد: پس نه مرد از آن‌جا که مرد است برتر از زن است و نه زن از آن‌جا که زن است برتر از مرد مى‌باشد.

وی ادامه داد: اسلام حجاب را براى جدا کردن زن از جامعه تشریع نکرد، بلکه همان‌گونه که خود آیه مبارکه حجاب بر آن دلالت دارد بر عکس است؛ چرا که در آیه ابتدا به‌مردان دستور مى‌دهد که چشمان خود را فرو بندند و اگر لازمه حجاب جدایی زن از جامعه بود، دیگر نیازى به‌دستور به‌چشم فرو بستن نبود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر