logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۴۵۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه نورالزهرا(س) استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

حاکمیت سرمایه‌داری و سکولار عوامل مهم گسستگی خانواده است

حاکمیت-سرمایه‌داری-و-سکولار-عوامل-مهم-گسستگی-خانواده-است
مدیر حوزه علمیه نورالزهرا(س) استان زنجان با بیان اینکه ریشه و اساس زندگی موفق از خانواده سرچشمه می‌گیرد گفت: حاکمیت سرمایه‌داری و سکولار عوامل مهم گسستگی خانواده است.

زهرا علمی‌فرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه اولین مکانی که شخصیت انسان در آن شکل می‌گیرد همان خانوداه است گفت: هر آنچه که باعث از بین رفتن اساس خانواده شود بیشتر مد نظر غرب و کشورهای غربی است از جمله عوامل مهم حاکمیت سرمایه‌داری و سکولار (دولت و کشوری است که دین و اعتقاد در آن آزاد است) که موجب گسستگی بنیان یک خانواده می‌گردد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: اگر قرار باشد خانواده درکنار هم باشند و از کنار هم بودن لذت ببرند برای حاکمیت سرمایه‌داری ضرر دارد و خیری در این اجتماع و دوستی کنار هم نمی‌بیند.

مدیر حوزه علمیه نورالزهرا(س) استان زنجان عنوان کرد: اگر خانواده کنار هم باشد حاکمیت سرمایه نمی‌تواند تولیدات سمی خود را در قالب خانوده ارائه دهد زیرا در کنار هم بودن مانع بزرگی برای این حاکمیت محسوب می‌شود.

علمی‌فرد ابراز کرد: هر چه افراد تنها و به صورت انفرادی زندگی کنند حاکمیت سرمایه‌داری سود و منفعت زیادی خواهد برد.

وی تاکید کرد: در واقع این منش حاکمیت سرمایه‌داری و نسبت‌گرایی است که انسان‌هابه صورت انفرادی زندگی کنند و از در کنار هم بودن لذت نبرند.

مدیر حوزه علمیه نورالزهرا(س) استان زنجان عنوان کرد: فکر و اندیشه اومانیستی (انسان باوری) و لیبرالیستی (آزادی خواهی با قوانین خاص) است راضی نمی‌شود خانواده‌ها کنار هم جمع شون در نگاه اومانیستی این است که منفعت برای هر فرد است هر فردی باید به فکر منافع خود باشد تا بتواند پیشرفت کند.

علمی‌فرد ابراز کرد: اگر قرار باشد خانواده‌ای در جامعه وجود داشته باشد در خانواده حرف از" ما" گفتن می‌شود و کلمه‌ای به نام "من" معنی ندارد و تعریف نشده است.

وی گفت: زمانی که خانواده تشکیل می‌شود افراد باید به صورت تعاملی از یک سری خواهش‌های نفسانی بگذرند لازمه برای با هم زندگی کردن برخی منافع شخصی زیر پا گذاشتن است و در واقع  نگاه اومانیستی اجازه نمی‌دهد خانواده تشکیل شود و برای ادامه افکار اومانیستی تشکیل خانواده مانع بزرگی است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر