logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۴۵۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدرس حوزه‌های علمیه زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت زهرا (س) الگوی مناسب برای تمام مادران است

حضرت-زهرا-(س)-الگوی-مناسب-برای-تمام-مادران-است
مدرس حوزه‌های علمیه زنجان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با بصیرت و آگاهی که در امور مختلف جامعه داشتند الگو بودند گفت: حضرت زهرا (س) الگوی مناسب برای تمام مادران است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه یکی از نقش‌های مهم حضرت زهرا (س) بخش مادری و تربیت فرزندان بزرگواری که تاریخ نظیر آنها را به خود ندیده است گفت: مقام مادری حضرت زهرا (س) در نوع خود بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید

 وی گفت: ایشان رسالت‌های مهمی بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) بر دوش داشتند اما یکی از نقش‌هایی مهمی که  در زمان بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بوده طبیعتا روشنگری و بیان واقعیت‌های جامعه اسلامی است و ایشان این نقش را به بهترین وجه ممکن انجام دادند.

مدرس حوزه‌های علمیه زنجان عنوان کرد: از این رو دو خطبه از حضرت زهرا (س) به یادگار مانده است اولین خطبه فدکیه است که حضرت زهرا (س) در مسجد ایراد فرمودند و دیگری یکی هم خطبه‌ای که در اواخر عمر شریفشان در منزل در حضور زنان مهاجرین و انصار ایراد  فرمودند.

حجت الاسلام جعفری افزود: تحلیل هر دو خطبه بیانگر تبیین، واقعیت‌های موجود در جامعه و پاسخ به شبهات مطرح شده است که یکی از آنها خطبه‌ها خطبه روزهای آخر عمر شریف  فاطمه زهرا (س) می‌باشد.

 وی عنوان کرد: با اینکه ایشان در بستر بودند و حال مناسبی نداشتند ولی وقتی بانوان دیگر به عیادت ایشان آمدند ایشان به جای اینکه از حال خود سخن بگوید و عاملین این بیماری را معرفی کنند شروع به روشنگری درباره وضع و اوضاع جامعه پرداختند و فرمودند که مردان شما کار بسیار بدی کردند و پیگیر جامعه‌ای که به وسیله پیامبر اکرم (ص) با قاطعیت شروع شده بود نشدند و عده‌ای سود جو آن را به سخره گرفتند و نسبت به آن واکنش مثبتی بروز ندادند.

مدرس حوزه‌های علمیه زنجان تاکید کرد: در این میان عوامل مختلفی مانع رسیدن حضرت علی (ع) به جانشینی که پیامبر اکرم (ص) بعد از خود تعییت نموده بودند شد عده‌ای به غلط بر این باور بودند که اگر حضرت علی (ع) حکومت اسلامی را در دست گیرد خشونت همه جا را فرا خواهد گرفت در حالی که این یک تبلیغ و دروغی از جانب دشمنان بوده است.

حجت الاسلام جعفری ابراز کرد:حضرت زهرا (س) بارها در سخنرانی‌های خود بیان کردند که اگر حکومت جامعه در دستان پر توان علی (ع) بود اوضاع شما بهتر از این بود زیرا که حضرت امیرالمومنین (ع) سرچشمه کمال الهی است ایشان در کنار پیامبر اکرم (ص) به امور مختلف جامعه اسلامی می‌پرداختند.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر