logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۴۴۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست شهرداری ابهر خبر داد:

ساماندهی ترافیکی در ۱۸ نقطه ابهر

ساماندهی-ترافیکی-در-۱۸-نقطه-ابهر
سرپرست شهرداری ابهر گفت: ۱۸ نقطه شناسایی شده در ابهر ساماندهی می‌شود که امسال پنج یا شش نقطه ساماندهی خواهد شد.

سیدکیانوش حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به طرح‌های مطالعه ترافیک شهرداری ابهر، گفت: پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به جذب دو مشاور در حوزه مطالعات ترافیکی اقدام شده است که یکی از این مشاورین شرکت اندیش‌کار است که مطالعه ترافیکی داخل شهر ابهر را انجام داد که در این حوزه ۱۸ نقطه ابهر مورد مطالعه قرار گرفت و طرح‌های اجرایی تهیه شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مشاور دوم نیز شرکت رهیافت است که برای مطالعه ورودی شهر، از سمت بزرگراه عقد قرارداد شد و طراحی ورود و خروج اصلی و مسیرهای فرعی و همچنین طراحی فضای سبز ورودی و رفیوژها تهیه شد.

حسینی با بیان اینکه این طرح‌های این مشاورها پس از کش‌ و قوس‌های فراوان و با بررسی در جلسات مختلف حدود شهریور ماه امسال نهایی شد، گفت: شهرداری ابهر با توجه به تخصیص اعتباری ۵ میلیاردی که برای طرح مطالعاتی اجرای ساماندهی داخل شهر ابهر در سال ۱۴۰۲ در دست اجرا دارد.

سرپرست شهرداری ابهر با بیان اینکه از این ۱۸ نقطه امسال پنج یا شش نقطه ساماندهی خواهد شد، ادامه داد: از محل‌های اصلی که برای ساماندهی ترافیک در نظر گرفته شده است در دو نقطه مراحل نهایی را طی می‌کند که نقطه اول شامل تجمیع میدان زیدالکبیر و یا همان میدان انگور است که تقریبا در مراحل انتهایی موضوع هستیم.

حسینی خاطرنشان کرد: نقطه بعدی نیز میدان پیر است و اصلاح هندسی این میدان نیز با آغاز آسفالت‌ریزی در مرحله نهایی شدن قرار دارد که هدف از اجرا یا ترکیب این دو میدان با رفیوژهای وسط در مرحله اول اصلاح نقاط هندسی کم کردن ترافیک و کم کردن تصادفات با توجه به گزارشات پلیس راهور است.

این مسئول افزود: آنچه که در حوزه زیبایی‌شناسی منظر شهری در میدان زیدالکبیر، انگور و پیر به دنبال آن هستیم طراحی و ایجاد باغ موزه، ایجاد مکانی برای تجمع و مراسمات مذهبی و اعیاد است که طرح منظر شهری آن اجرا شده است.

سرپرست شهرداری ابهر اظهار داشت: با توجه به بودجه‌نویسی برای سال آینده ، برای زیباساختی این دو میدان پیش‌بینی‌های لازم در بودجه سال آینده صورت پذیرفته تا شاهد یک طرح بسیار زیبا در داخل این میادین باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر