logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۴۴۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فعال اقتصادی در گفتگو با موج رسا:

سرمایه در گردش بزرگترین مشکل فعالان اقتصادی ابهر است

سرمایه-در-گردش-بزرگترین-مشکل-فعالان-اقتصادی-ابهر-است
فعال اقتصادی در ابهر با اشاره به مشکلات حوزه اقتصادی گفت: سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی بزرگترین مشکل فعالان اقتصادی در عرصه صادرات است.

ابوالفضل دودانگه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: بنده در ۲۰ سال گذشته سابقه خرید و فروش فله‌ای انواع کشمش جهت بسته‌بندی و فراوری کارخانجات را در زنجان و استان‌های همجوار در رزومه کاری داشتم اما در سال ۹۶ با توجه به خلاء وجود واحد بسته‌بندی خشکبار در شهرستان ابهر با جدیت تصمیم به احداث این واحد گرفتم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: که این واحد در زمینی به وسعت دو هکتار که ۲ هزار متر آن کارگاه و واحد بسته‌بندی است تأسیس شد که محصولات انگور را به صورت تیزابی یا آفتابی خشک از کشاورزان به صورت فله‌ای خریداری و آنها را پس از شستشو، گرمخانه، سورتینگ و بسته‌بندی کرده و جهت فروش به تهران و دیگر استان‌ها در اوزان ۸.۵ کیلو خالص ارسال می‌شود. البته در وزن ۱۰ کیلو خالص هم توسط واسطه‌ها صادرات می‌شود.

دودانگه با بیان اینکه محصولات صادراتی فقط تیزابی هستند، گفت: کشمش‌های آفتابی جهت مصرف داخلی به فروش می‌رود و در این کارگاه به صورت مستقیم برای ۱۳ نفر و غیر مستقیم برای ۲۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

این فعال اقتصادی گفت: در اوایل تأسیس این کارخانه همکاری خوبی با تمام ادارات و ارگان‌ها در استان و شهرستان‌ها بود ولی متأسفانه از سال گذشته تاکنون هیچگونه همکاری و حمایت از هیچ اداره دولتی صورت نگرفته است. همچنین از طرفی چون ما شرکتی هستیم که محصولات کشاورزی تولید و به کشاورزان خدمات ارائه می‌دهیم ولی متأسفانه اداره مالیات و دارایی ما را بسیار تحت فشار قرار داده و بهانه‌تراشی می‌کند که جهت خرید کشمش از کشاورزان حتما باید فاکتور با مهر ارائه شود ولی چنین امری مقدور نیست چرا که کشاورزان نه فاکتور رسمی داشته و نه مهُری دارند.

دودانگه خاطرنشان کرد: در سال ۷۰۰ تن ظرفیت تولید و بسته‌بندی داریم و نبود سرمایه در گردش و نقدینگی بزرگترین مشکل ما است.

وی اظهار کرد: اگر نبود نقدینگی ادامه پیدا کند قطعاً به زودی مشکلات مالی به ما هم فشار آورده و این واحد را به تعطیلی می‌کشاند که نتیجه آن بیکاری کارگران خواهد بود، لذا از مسئولین مربوطه خواهشمندیم در مورد تمدید تسهیلات بانکی و ارائه سرمایه در گردش فکری بکنند و راه را برای ادامه کار برای تمام تولیدکنندگان هموار کنند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: البته اگر سرمایه داشته باشيم قطعاً طرح توسعه‌ای در برنامه خواهیم داشت که می‌تواند اشتغال‌زایی کرده و ضمن این که تمام دستگاه‌ها را به روز می‌کنیم می‌توانیم تعداد کارگران و کارمندان را نیز افزایش دهیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر