logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۴۴۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رهبر انقلاب:

«سودجویی» و «لذت‌جویی» خلاصه رویکرد تمدن غربی در مبحث زن است

«سودجویی»-و-«لذت‌جویی»-خلاصه-رویکرد-تمدن-غربی-در-مبحث-زن-است
رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران فرمودند: رویکرد تمدن غربی در مبحث بسیار مهم و حیاتی زن در دو عامل سودجویی و لذت‌جویی خلاصه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی موج رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم، جمعی از اقشار مختلف بانوان، صبح امروز (چهارشنبه 6 دی ماه) در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

بیشتر بخوانید

رهبر انقلاب دو سال قبل در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با اشاره به درخواست جمعی از بانوان برای برگزاری دیدار در ایام ولادت حضرت زهرا (س) به مناسب بودن چنین دیدارهایی اشاره کردند و سال گذشته نیز این دیدار در ایام ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در ابتدای دیدار امروز جمعی از زنان و دختران با رهبر انقلاب، خانم‌ها:

زینا ابراهیم همسر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و مادر شش شهید، مریم شعبانی کارگردان و نویسنده تئاتر، رقیه سادات مؤمن کارشناس مطالعات زنان، فاطمه شریف نوقابی خانم‌گل و مریم سابق تیم ملی فوتسال، مینا مهرنوش کارشناس اقتصاد، شقایق حق‌جو استاد علوم پزشکی و فیزیولوژی کابردی، فائضه غفار حدادی نویسنده حوزه ادبیات، ریحانه سادات محمودی دانش‌آموز استعدادهای درخشان و زهرا موحدنیا عضو کانون جمیعت و فرزندآوری در سخنانی به طرح دیدگاه‌های در مورد مسائل مختلف حوزه زنان پرداختند.

همچنین پیام ویدئویی خانم اِسراء البُحَیصی خبرنگار زن اهل غزه خطاب به حاضران و رهبر انقلاب نیز در حسینیه امام خمینی پخش شد.

برخی از محورهای بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

- رویکرد تمدن غربی در مبحث بسیار مهم و حیاتی زن در دو عامل سودجویی و لذت‌جویی خلاصه می‌شود.

- مساله زن در اسلام یکی از نقاط قوت اسلام است. اسلام منطق محکم و قوی و پشتوانه عقلانی در همه بخش‌های مربوط به زن دارد.

- امروز در دنیا دو رویکرد در همه‌ی این زمینه‌ها وجود دارد؛ یک رویکردی رویکرد رایج متداول غربی است که در کشورهای غیر غربی هم رواج پیدا کرده در همه‌ی زمینه‌هایی که ذکر کردم. یک رویکرد هم رویکرد اسلامی است، این دو در مقابل هم قرار دارند.

- منتها یک نکته‌ای وجود دارد که این نکته به نظر من نکته‌ی قابل توجهی است و آن، این است که نظام فرهنگی و تمدّنی غرب در این مسائل حاضر به مباحثه نیست، از ورود در بحث و تحقیق فرار می‌کند.

- واقعاً عظمت فاطمۀ زهرا (س) را با هیچ انسانی، جز همان اهل‌بیت پیغمبر و خود رسول اللّه و اولادش نمی‌شود مقایسه کرد.

- به نظر من زن مسلمان الگویی بهتر از فاطمۀ زهرا (س) نمی‌تواند پیدا کند.

- بانوان عزیز جامعۀ اسلامی ما سعی کنند دنبال فاطمۀ زهرا حرکت کنند هم در امر خانه‌داری هم در امر فعالیت اجتماعی و سیاسی هم در حکمت و دانش.

- در قضیه انتخابات شما بانوان و خانم‌های عزیز می‌توانید نقش ایفا کنید. مهمترین نقش شما در داخل خانه است.

- مادرها می‌توانند نقش ایفا کنند و همسر و فرزندان را وادار کنند در زمینه انتخابات فعال باشند. زن‌ها در برخی مسائل همچون شناخت اشخاص و راهبردها و جریان‌ها دقیق تر و ظریف تر از مردها هستند.

- در شناخت نامزدهای انتخاباتی و حضور در پای صندوق رای در داخل و خانه و خارج خانه می‌توانید نقش ایفا کنید.

- حضور زنان در مشاغل مختلف مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هیچ محدودیتی ندارد. ملاک شایسته‌سالاری است. 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر