logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۴۴۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده سپاه ناحیه ابهر:

پیشرفت‌های علمی کشور حاصل تفکر بسیجی است

پیشرفت‌های-علمی-کشور-حاصل-تفکر-بسیجی-است
فرمانده سپاه ناحیه ابهر گفت: بسیاری از پیشرفت‌های کشور، به‌ویژه در حوزه‌های علوم و فناوری‌های نوین، با تفکر، روحیه و مدیریت جهادی و بسیجی حاصل شده است.

علیرضا افشار ضمن عرض تبریک هفته پژوهش به تمامی بسیجیان، پژوهشگران، دانشوران و اندیشه‌ورزان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: امام علی(ع) فرمودند: علم و دانش، قدرت است هر کس آن را به دست آورد قدرتمند خواهد بود و می‌تواند غلبه پیدا کند و هرکس آن را نیافت دیگران بر او غلبه پیدا کرده و بر او تحکم خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ «کار علمی، کار لازمی است، با سوار شدن بر مرکب دانش می‌شود بر رقبایی که امروز انقلاب را تهدید می‌کنند فائق آمد و بدون آن ممکن نیست» گفت: برای تبیین نقش سپاه ناحیه ابهر در عرصه‌های علمی و پژوهشی باید ویژگی‌های بسیج و بسیجیان را مورد توجه قرار دهیم، بسیج یعنی آحاد مردم از هر قشر، صنف و گروهی که با ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی خاص، بهم پیوند خوردند. همین ویژگی‌های خاص بود که موجب شد حضرت امام خمینی (ره) از بسیج با عنوان «مدرسه‌ی عشق»، «میقات پابرهنگان» و «لشگر مخلص خدا» یاد فرمایند و حضور بسیج در صحنه برای پیشبرد آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بدانند.

افشار با بیان اینکه بسیج در پیروزی نقش اساسی داشته است، گفت: اگرچه سالروز تأسیس بسیج ۵ آذر سال ۱۳۵۸ است، لکن حضرت امام از ابتدای قیام در سال ۱۳۴۲، بسیج توده‌های مردم را در کانون توجه خود قرار داده و با تکیه بر همین نیروهای مردمی بود که نه تنها برای ملت ایران، بلکه برای تمامی ملل آشکار شد و اکنون بسیاری از ملت‌های آزادی‌خواه، از بسیج مستضعفین ایران الگوبرداری می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر گفت: بدون شک بسیج با توجه به برخورداری از قابلیت‌های بسیار بالای خود در تمامی زمینه‌ها، نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای در عرصه‌های علمی، پژوهشی، دانشی و فناوری می‌تواند داشته باشد.

وی افزود: اکنون در سپاه ناحیه ابهر، نیروهای متعهد و متخصص فراوان در بسیج از جمله بسیج اساتید، بسیج مهندسین، بسیج جامعه پزشکی، بسیج دانشجویی، بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی، بسیج هنرمندان، بسیج اصناف و بازار، بسیج ادارات و وزارت‌خانه‌ها انسجام یافته و سازماندهی شدند، هر یک از این اقشار از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی برای پیشبرد کشور در مسیر علمی کشور دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نخبگان بسیجی در کشور در رشته‌های گوناگون و به ویژه در تولید علم به عنوان رکن اصلی در فرایند شکل‌گیری تمدن اسلامی، از درخشش خاصی برخوردارند. بسیاری از پیشرفت‌های کشور، به‌ویژه در حوزه‌های علوم و فناوری‌های نوین، با تفکر، روحیه و مدیریت جهادی و بسیجی حاصل شده است. 

افشار بیان داشت: بدون تردید با توجه به توطئه‌های دشمنان، فشارها، تحریم‌ها و محدودیت‌ها، دسترسی به پیشرفت‌های کنونی بدون برخورداری از تفکر و روحیه‌ بسیجی امکان نداشت و اگر جمهوری اسلامی طی ۳۴ سال گذشته در برابر فشارها مقاومت کرده و در عرصه‌های گوناگون پیشرفت‌های چشمگیر داشته، این موفقیت‌ها فقط و فقط در پرتو تفکر و اراده‌ی بسیجی به‌دست آمده است. 

وی اظهار داشت: برای توسعه روزافزون انقلاب اسلامی و بروز و ظهور فرصت‌های جدید، سیر تحولات روز افزون جهانی و تأثیرات آن، همگرایی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، گسترش ناتوی فرهنگی به درون جامعۀ اسلامی و گسترش ناتوی نظامی تا نزدیک مرزها سپاه باید دانش‌محور باشد.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر ضمن تشکر و قدردانی از تمامی فعالین بسیجی گفت: برگزاری تیم‌های اندیشه‌ورزی در سطح ناحیه، حوزه‌ها و پایگاه‌های محلات و احصاء مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در قالب تیم‌های اندیشه‌ورز 

برگزاری کارگاه و روزهای تجربه‌نگاری و دریافت تجربیات پایوران ناحیه در عرصه‌های مختلف و ارائه آن به رده‌هایی نیازمند استفاده از تجربیات هستند، 

برگزاری اردوهای پیشرفت علمی برای بسیجیان در عرصه‌های مختلف تعامل و همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، کسب رتبه ۳ در مسابقات بین‌المللی پایا در سطح دانش‌آموزان، سازماندهی پایوران در کانون‌های علمی سپاه برای دانش‌وران ناحیه ابهر، نشست صمیمی دانش‌وران پایور با فرماندهی ناحیه ابهر، سخنرانی فرماندهی ناحیه در سطح رده‌های بسیج و سپاه و گرامیداشت هفته پژوهش از جمله اقدامات سپاه‌ ناحیه ابهر در این حوزه است.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ]
زنده باد بسیجی پاینده باد انقلاب اسلامی ایران
فرم ارسال نظر