logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۴۲۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر:

والدین ابهری برای سنجش نوآموزان خود فقط تا آخر بهمن فرصت دارند

والدین-ابهری-برای-سنجش-نوآموزان-خود-فقط-تا-آخر-بهمن-فرصت-دارند
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: نوبت‌دهی سنجش نوآموزان با رویکرد جدید تا آخر بهمن ماه می‌توانند برای نوآموزان خود نوبت بگیرند.

داود مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: نوبت‌دهی سنجش نوآموزان با رویکرد جدید در سامانه مای مدیو آغاز شده و اولیا با مراجعه به https://my.medu.ir تا آخر بهمن ماه می‌توانند برای نوآموزان خود نوبت بگیرند، نوآموزان ۴ تا ۶ سال، جامعه هدف سنجش امسال هستند و نوبت‌گیری توسط والدین قابل انجام است و نیاز به ثبت‌نام در مهدکودک و پیش‌دبستانی نیست.

بیشتر بخوانید

وی اظهار کرد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان یکی از اقدامات تشخیصی است که پیش از ورود کودکان به دبستان و پیش‌دبستانی با هدف تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: حرکت در راستای استانداردهای آموزشی بین‌المللی مبنی و تشخیص به موقع کودکان در معرض خطر برای سازماندهی برنامه‌های آموزشی، جلوگیری از به هدر رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی کشور از طریق تشخیص به موقع مشکلات کودکان و ارتقا وضعیت بهداشت، پیشگیری و شاخص‌های بهداشتی جامعه و در نتیجه حرکت در جهت توسعه و ترقی کشور از دیگر دلایل ضرورت اجرای طرح سنجش است.

این مسئول افزود: اولیا محترم نوبت‌گیری سنجش فرزندان خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و این نکته را مدنظر قرار دهند که عدم اقدام برای نوبت‌گیری سنجش بر ثبت‌نام و جایدهی آموزشی فرزندانشان تاثیرگذار است و بديهی است عواقب عدم نوبت‌گیری به عهده خانواده نوآموزان خواهد بود.

مرادی گفت: با توجه به اهم و ضرورت زمان نوبت‌گیری، راهنمای نوبت‌گیری سنجش والدین را برای مدیران محترم کودکستان‌ها تبیین کرد تا مدیران با توجیه اولیا در نوبت‌گیری سنجش برای نوآموزان سریعتر اقدام کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر