logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۴۲۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیر مرکز مشاوره شغلی و کاریابی خدابنده خبر داد:

ارائه مشاوره شغلی و کاریابی به بیش از 3هزار نفر در خدابنده

ارائه-مشاوره-شغلی-و-کاریابی-به-بیش-از-3هزار-نفر-در-خدابنده
مدیر مرکز مشاوره شغلی و کاریابی شهرستان خدابنده گفت: در حوزه مشاوره شغلی تاکنون به بیش از 3هزار نفر مشاوره شغلی و کار آفرینی داده شده که رقم قابل توجهی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق،سپهدار احمدیان،مدیر مرکز مشاوره شغلی و کاریابی شهرستان خدابنده اظهار کرد: مراکز مشاوره شغلی تحت نظارت وزارت کار،نقش قابل توجهی در اجرای برنامه های اشتغالزایی دولت دارند و به نوعی بازوان اجرایی وزارت کار به شمار می‌روند و نقش بسیار مهمی در هدایت جویندگان کار به فرصتهای شغلی در کشور به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: گرچه به کار گماری جویندگان کار مهم‌ترین کارکرد مراکز مشاوره شغلی و کاریابی است، اما مشاوره شغلی کارشناسی شده قبل از به کار گماری بسیار حائز اهمیت است ، چراکه اگر فردی بدون شناخت از شغلی در آن مشغول به کار شود و یا توانایی انجام آن کار را نداشته باشد هم برای خودش و هم برای کارفرما مشکلات جدی بوجود خواهد آورد.

مدیر مرکز مشاوره شغلی و کاریابی شهرستان خدابنده ادامه داد: در حوزه مشاوره شغلی تاکنون به بیش از 3هزار نفر مشاوره شغلی و کار آفرینی داده شده که رقم قابل توجهی است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره شغلی و کاریابی شهرستان خدابنده به صورت کاملا تخصصی با این موضوع ارتباط داشته و یکی از اهداف این مرکز هم همین مشاوره قبل از استخدام است.

احمدیان ادامه داد: در حوزه کار آفرینی هم افرادی که به ما مراجعه می‌کنند،راهنمایی های لازم و میزان سرمایه گذاری و چشم انداز طرح نیز به آنها توضیح داده می‌شود، تعدادی کار آفرین نیز با مشاوره ما کار آفرینی کرده و در حال حاضر مشغول به کار هستند .

وی افزود: افرادی که توسط ما در واحدهای تولیدی و خدماتی شهرستان به کار گرفته شده اند حدود 400 نفر است که با توجه به کمبود کارخانه های بزرگ درشهرستان، رقم قابل توجهی است.

احمدیان تصریح کرد: وقتی کسی را به کاری معرفی می‌کنم و مشغول به کار می‌شود،حسی بسیار شیرین توام با آسودگی وجدان دارم و وقتی پدر خانواده ای به کاری مشغول می‌شود و نانی بر سر سفره می‌آورد و خانواده اش خوشحال هستند،خودم را در میان خوشحالی آنها حس می کنم و لبخند خدا را لمس می کنم و بارها شده اشک شوق آنها را دیدم و من هم با آنها اشک شوق ریخته ام.

وی با بیان اینکه ارتباط صمیمی با همه مراجعین بدون توجه به موقعیت و شخصیت آنها داریم گفت:از مهم ترین مواردی که مرکز ما نسبت به مراکز مشابه به لحاظ آماری دارد یکی جذب 80 درصد اعتبارات مربوط به مشوق بیمه کارفرمایان کل استان و تخصیص آن به شهرستان خدابنده بوده است که امسال هم منتظریم تا اعتبارات ابلاغ شود و با رایزنی که با مسئولین اداره کل تعاون و کار انجام داده‌ایم ،امیدواریم امسال هم بتوانیم این حجم اعتبارات و یا شاید بالاتر از آن را برای شهرستان بگیریم و البته شهرستان خدابنده در این خصوص رتبه اول را دارد.

احمدیان ادامه داد: درموضوع طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز رتبه اول را در شمالغرب کشور داریم و اگر بخواهیم باتوجه به وسعت و جمعیت و مراکز تولیدی شهرستان آن‌ را با استانهایی که چند صد برابر بیشتر از این شهرستان کارخانه و مراکز تولیدی دارند مقایسه کنیم،رتبه اول کل کشور را داریم.

وی به ارائه طرح‌های توجیحی فنی و اقتصادی به متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: حدود 150 طرح توسط این مرکز تهیه و تنظیم و در اختیار متقاضان تسهیلات بانکی قرار گرفته است که این کار هم در راستای توسعه اشتغال شهرستان انجام می‌گیرد و افتخار این رو داریم که به عنوان تنها مرکز تخصصی ارائه طرح‌های توجیحی به متقاضیان در شهرستان مشغول فعالیت هستیم که دیگر نیازی نیست متقاضیان بر تهیه یک طرح به مرکز استان یا استانها ی دیگر مراجعه کنند .

مدیر مرکز مشاوره شغلی و کاریابی شهرستان خدابنده در پایان سخنان خود گفت: از همه مسئولین امر درخواست دارم در اطاعت از فرامین مقام معظم رهبر فرزانه انقلاب به مقوله اشتغال بیش از پیش توجه کنند،به امید روزی که هیچ فردی در خانواده‌ای بیکار نباشد و هیچ پدری با دست خالی به خانه باز نگردد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر