logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۴۲۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
شهردار زنجان:

تا زمانی که تیغ سمت شهرداری است؛ مشکل سد معبر حل نخواهد شد

تا-زمانی-که-تیغ-سمت-شهرداری-است؛-مشکل-سد-معبر-حل-نخواهد-شد
شهردار زنجان در خصوص سد معبر ایجاد توسط دست‌فروشان در سطح شهر زنجان گفت: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی شهری زنجان متولی ندارد و تا وقتی که تیغ سمت شهرداری است رسما این مشکل حل نخواهد شد؛ این یک مشکل کلی است و نیازمند همراهی سایر ارگان‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» منصور مرادلو در نطق پیش از دستور جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در طول دو سال گذشته با تلاش شهرداری و اعضای شورا اتفاقات بزرگی در زنجان رخ داده است؛ اظهار داشت: بازگشایی معبر پادگان ارتش، افتتاح پروژه سبزه میدان، پیشروی پروژه بوستان هاشمی‌نژاد، اتمام سنگ فرش بازار زنجان از جمله نتایج مطلوب است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در یک مثال بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای کف‌سازی بازار هزینه شده و شاهد زیباسازی سطح شهر هستیم که اثر‌گذار در جذب گردشگر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در ادامه افزود: سد معبر آزار دهنده است و به رغم تلاش‌های بسیار و اصلاحات انجام شده اما منظره شهری ما خوب نیست.

وی اذعان کرد: در نقطه نقطه شهر زنجان خصوصا در مرکز شهر مشکل وجود دارد اگر این تفویض اختیار به مناطق شهرداری شده سیاست واحدی به کار گرفته شود.

مرادلو با اشاره به اینکه متاسفانه مغازه‌داران و دست فروشان مشکلاتی را با سد معبر ایجاد کرده‌اند، گفت: این موضوع یک حق عامه است و به نوعی باید حقوق رعایت شود با اینکه دادستانی شهریور ماه به عنوان مدعی‌العموم به چهار راه امیرکبیر ورود کرد؛ دست‌فروشان جمع شد. با این شرایط در حال حاضر نیز درخواست داریم تا همت و هماهنگی در این راستا به کار گرفته شود تا شاهد شهری زیبا باشیم.

علی‌رضا فیروزفر، شهردار زنجان در پاسخ با این مطالبات اذعان کرد: یک خلا اطلاع‌رسانی مدیریت شهری در سطح شهر زنجان وجود دارد در صورتی که با اطلاع‌رسانی‌ها می‌توان حداقل در امر امیدآفرینی اقدام کرد.

وی ادامه داد: بحث مکانیزاسیون آبیاری مغفول مانده بود اما با تلاش شهرداری و شورا این امر پیش رفت، احداث کانال‌های انتقال آب، نهضت آسفالت‌رسانی و بسیاری از اقدامات از جمله کارهایی است که توسط شهرداری و شورا انجام شده اما اطلاع‌رسانی چندانی نشده است‌.

وی در ارتباط با بحث سد معبر نیز گفت: سد معبر در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و متاسفانه آسیب‌های اجتماعی شهری متولی ندارد، در صورتی که می‌توان با کل نیروهای موجود شهرداری، دست‌فروشان و وانت‌بارها را در سطح شهر در چند ساعت بدون ملاحظات جمع کرد اما بعد از جمع‌آوری مشکلات اجتماعی بسیاری در سطح شهر را شاهد خواهیم بود.

شهردار زنجان گفت: شهرداری می‌تواند زمینی که به دست فروشان در جنب سبزه‌میدان اختصاص داده‌ را مولدسازی کند اما این محل را برای استقرار دست‌فروشان اختصاص داده است.

وی گفت: در این باره فرمانداری، استانداری بهزیستی و بهداشت و درمان مجمع امور صنفی دخیل هستند.

فیروزفر اذعان کرد: تا وقتی که تیغ سمت شهرداری است رسما این مشکل حل نخواهد شد؛ این یک مشکل کلی است و نیازمند همراهی سایر ارگان‌هاست.

مجید ناصحی‌مقدم نیز با بیان اینکه معضلات اقتصادی و موضوعات دیگر سبب شده تا سد معبر دست‌فروشان ادامه دار باشد، گفت: سازمان‌هایی که زمین در اختیار دارند برای سامان‌دهی مشاغلی همچون دست فروشی زمین اختصاص دهند و لازم است رسانه ملی در این راستا ورود یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در بخشی دیگر به عدم تحقق بودجه مصوب شهرداری زنجان به‌ویژه در بخش دریافتی‌های ارزش‌افزوده اشاره کرد و گفت: محقق نشدن بودجه در این بخش منجر به عدم تحقق بودجه 2 هزار و 600 میلیاردتومانی شهرداری زنجان در سال جاری خواهد شد.

حسین عیوض‌زاده معاون اداری و مالی شهرداری زنجان در این جلسه در خصوص یکی از مصوبات اذعان کرد: بخش اعظم درآمدهای شهرداری‌ها از محل تغییر کاربری‌ها حاصل می‌شود اما در این بخش حدود 800 میلیارد تومان طلب از راه و شهرسازی وجود دارد که هیچگونه اقدامی برای پرداخت آن انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در تحقق بودجه شهرداری نباید به درآمدهایی مانند ارزش افزوده متکی بود، گفت: با مسئولان راه و شهرسازی جلساتی نیز برای حل مشکل مطالبه شهرداری برگزار شده اما نتیجه‌ای نداشته است البته شهرداری زنجان به تکالیف خود در قبال ارگان‌های دیگر از جمله راه و شهرسازی عمل کرده، ولی این ارگان برای انجام تکالیف خود هیچ اقدامی نمی‌کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر