logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۴۱۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر ابهر:

بازآفرینی شهری گامی مثبت در راستای کاهش تلفات در حوادث است

بازآفرینی-شهری-گامی-مثبت-در-راستای-کاهش-تلفات-در-حوادث-است
رئیس شورای اسلامی شهر ابهر گفت: بازآفرینی شهری گامی مثبت در راستای کاهش تلفات در حوادث و بلایای طبیعی است.

سعید بهاوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه سالانه حوادث طبیعی متعدد مانند زلزله و سیل در سطح کشورمان رخ می‌دهد، عنوان کرد: در این حوادث نیز شاهد تلفات و خسارات متعددی هستیم.

بیشتر بخوانید

وی با تأکید بر اینکه یکی از راهکارهای کاهش این خسارات نوسازی بافت فرسوده است، گفت: برای تحقق این موضوع نیز با کمک شهرداری و شورای اسلامی شهر ابهر طرح بازآفرینی برای این شهر تهیه شده است.

 بهاوری با تأکید بر اینکه در این طرح منازل قدیمی و محدوده آنها مشخص شده است، گفت: منازلی که در حریم رودخانه و جاده قرار دارند نیز شناسایی شده است.

رئیس شورای شهر ابهر با تأکید بر اینکه با اهتمام جدی شورا و شهرداری ابهر خوشبختانه این طرح طی پنج ماه تهیه شده است، تصریح کرد: این طرح در استان تصویب و جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شده است.

این مسئول افزود: برای عملیاتی شدن این طرح یک سری بسته‌های تشویقی تعیین شده است و منازلی که در محدوده بافت فرسوده قرار دارند اگر اقدام به نوسازی کنند تراکم تشویقی برای آنها در نظر گرفته شده است به طوری که اگر دو خانه باهم ادغام و تبدیل به یک آپارتمان شوند یک الی دو طبقه تشویقی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسته تشویقی دیگر تخفیف در عوارض نوسازی است، گفت: برای تشویق مردم هم تخفیف در عوارض نوسازی و هم تراکم تشویقی در نظر گرفته شده است‌.

بهاوری با توضیح اینکه یکی از سیاست‌های شهرداری بهره‌گیری از نظرات مردم در راستای بازآفرینی و در الویت قرار دادن این نظرات است، ادامه داد: در بودجه و سند بازآفرینی نیز این اولویت‌ها مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پروسه زمانی این پروژه‌ها نیز کوتاه مدت(یک ساله)، میان مدت (سه ساله) و بلند مدت(پنج ساله) است، ادامه داد: مشکل بافت فرسوده مشکل تازه‌ای نیست بلکه معضلی است که با گذشت زمان بر آن دامن زده می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر