logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۴۱۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دانشجوی دکتری شیمی تجزیه دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

دستیابی به هدف با سعی و پشتکار میسر می‌شود

دستیابی-به-هدف-با-سعی-و-پشتکار-میسر-می‌شود-
دانشجوی دکتری شیمی تجزیه دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با بیان اینکه با بیان اینکه ایمان به خدا و داشتن پشتکار لازم در هر کاری امری ضروری است گفت: دستیابی به هدف با سعی و پشتکار میسر می‌شود.

فرزاد روحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه انسان برای رسیدن به رشد و تعالی نیازمند به دست آوردن تجربه است و تجربه با شکست‌های متوالی به دست می‌آید گفت: تلاش، کوشش و پشتکار برای رسیدن به هدف است. لذا تکرار زیاد یک کار نیاز به همت و انگیزه دارد و یکی از عوامل موفقیت مطالعه زندگی افراد موفق و بزرگان است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: تخصصی بندا الکتروشیمی هست و بر روی ابرخازن‌ها یا سیستم‌های ذخیره کننده انرژی فعالیت دارم.

دانشجوی دکتری شیمی تجزیه دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان عنوان کرد: دوران کارشناسی ارشد را بر روی نانوکامپوزیت نیکل کبالت اکسید/ پلی پایرول کار کرده که نتیجه آن در یک مجله داخلی به چاپ رسیده است.

روحی ابراز کرد: علاوه بر این یک کار مشترکی با یکی از دوستان درباره هیدروژل‌ها انجام شده است که با پیگیری‌های صورت گرفته در دست چاپ در یک ژورنال خارجی است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ با کمک چند تن از دوستان مرکز پژوهشی با نام "شهید شهریاری" را در دانشگاه تحصیلات تکمیلی با هدف ارتباط دانشگاه با صنعت تشکیل شد که هدف از تاسیس این مرکز پژوهشی و انجام پروژه‌های کاملا کاربردی که بتوان مشکلاتی از استان زنجان و کشور را بر طرف کرد تا مانعی برای مهاجرت دانشجویان و نخبگان به خارج از کشور شود و به لطف پروردگار الان نزدیک به ۲۰ نفر در این مرکز مشغول به فعالیت و پژوهش می‌باشند.

دانشجوی دکتری شیمی تجزیه دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان تصریح کرد: برای ادامه تحصیل در خارج از کشور نظر شخصی بنده بر ماندن در کشور است ولی اگر موقعیت پیش آید که همراه با  یک تجربه مفیدی باشد که بتوان بعدها در داخل کشور از آن  استفاده نمود به نظر بد نیست که این تجربه را کسب نمایم تا در کشور آن تجربه را برای بهبود اوضاع به کار ببریم.

روحی اضافه کرد: عوامل مختلف در موفقیت بنده تاثیر داشت که در درجه اول می‌توان گفت که توکل به خدا و اینکه ایمان داشت که خدا در همه لحظات زندگی همراه بنده بوده است دوم اینکه سعی، تلاش و پشتکار و ناامید نشدن در کار و هدفی که مد نظر بود مهمترین عوامل در پیشرفت می‌توان بیان نمود.

وی گفت: ملاک اصلی یک فرد مفید بودن در کشور و برطرف کردن کاستی‌های موجود در آن است که بتوان با دانش و تجربه بر کاستی‌های موجود غلبه کرد و پیشرفت روز افزون کسور را در مدارج و مراحل مختلف نظاره‌گر بود.

دانشجوی دکتری شیمی تجزیه دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان تاکید کرد: چهار طرح پژوهشی در راستای پیش برد اهداف تا به امروز انجام شده است که یک طرح در حال پایان و ۳ طرح دیگر نیز در دست انجام است که امیدوارم با موفقیت این طرح نیز به سرانجام رسد.

روحی عنوان کرد: تاکنون اختراعی نداشته‌ام و در دوران تحصیل نیر جزو دانش آموزان برتر کلاس بودم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر