logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۴۰۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

حضرت زهرا(س) از جایگاه ولایت و امامت دفاع کرد

حضرت-زهرا(س)-از-جایگاه-ولایت-و-امامت-دفاع-کرد
حضرت زهرا (س) با هر روشی که صحیح بود از جایگاه ولایت و امامت دفاع کرد تا انسان، راه تقرب الهی را چه در آن عصر و چه در قرن‌ها بعد فراموش نکند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  رسالت حضرت زهرا (س) در واقع رسالت ایشان همان بود که در زمان حیات پدر ادامه دار داشت و آن اطاعت و تبعیت از ولایت الهی است.

بیشتر بخوانید

آنچنان که ایشان از پدر به عنوان رسول و ولی خدا تبعیت نمود به دستور رسول اکرم(ص) بود که ولایت را ادامه دار در حضرت علی (ع) پیروی نمود!

اما شیوه ولایت بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) بنا به شرایطی که برخی مهاجرین پیش آوردند و بقیه سکوت کردند تغییر نمود.

حضرت زهرا (س) به هر روشی که صحیح بود از جایگاه ولایت و امامت دفاع نمود تا انسان، راه تقرب الهی را چه در آن عصر و چه در قرن‌ها بعد فراموش نکند.

حضرت زهرا (س) به رفع موانع سیاسی در برابر تقرب انسان به خداوند پرداخت همانگونه که انبیا، صلحای و نبی اکرم (ص) در راه پایه ریزی اسلام و قرآن انجام داده بود.

رسالت حضرت زهرا(س)،  همان رسالت پیامبر اکرم (ص)  بود اما با روش‌ها و طرق متفاوت! او نه نبی بود و نه امام،  اما رسالتش همان بود!  دعوت و سوق دادن انسان به سمت صراط مستقیم و چنگ زدن به حبل المتین ار رسالت‌های این بانوی بزرگوار است!

این راه جز از راه ولایت علی (ع )نمی گذشت لذا مردم را با خطبه‌های آتشین خود، رفتن به در خانه تک تک انصار و مهاجر و صحبت کردن با ایشان، و بذل جان و کودک خود، و نهایتا مخفی نمودن قبر خود، راه را برای ابدیت به وضوح نشان داد!

حضرت زهرا (س) در صدد آگاهی مردم نسبت به امور جامعه بودند مردم عصر حضرت زهرا (س) می‌دانستند و آگاهی داشتند راه کدام است اما در راه شناخت کاهلی و سستی نمودند، در رودربایستی سیاسی گیر کردند.

آنها از سرزنش ترسیدند و  لازم نبود مقاومت سخت انجام دهند  بلکه نیاز به کمی ایستادگی بود اما همین کار ساده را انجام ندادند!  آنها حتی از شهادت برای مالکیت زهرای مرضیه (س) درباره فدک اجتناب کردند!

حضرت زهرا (س) در این موقعیت چهره به چهره و نیز در مقابل عموم مردم ایستادند و حقیقت‌های نهفته در گذشته، حال و آینده را برایشان تشریح و تبیین کردند، مرکب امامت و ولایت الهی را برای مردم، راهوار و آرام توصیف نمود و عاقبت دوری از آن را خواری و گرفتاری به عذاب الهی  دانستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر