logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۴۰۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد حوزه علمیه الزهرا هیدج:

حضرت زهرا (س)، الگوی تمام عیار برای جهان بشریت هستند

حضرت-زهرا-(س)،-الگوی-تمام-عیار-برای-جهان-بشریت-هستند
استاد حوزه علمیه الزهرا هیدج گفت: الگوی تمام عیار برای جهان بشریت، حضرت زهرا سلام الله علیهاست، ایشان نه تنها خانه‌دار نمونه و مادر باذکاوت و باهوش درایت خاص تا حداعلی بودند.

حجت‌الاسلام موسی آقایاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: فاطمیه یادآور خطبه فدکیه و تولید محتوا در جهت روشنگری و بصیرت‌افزایی است، آن بانوی باکرامت دغدغه دینی و ترویج معارف الهی داشته و از هر زمینه برای معرفت‌دهی به جامعه استفاده می‌بردند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها شاگردی تربیت کرده با نام فضه خادمه که حافظ قرآن بوده و مکالمات او تماماً آیات قرآنی بوده است.

حجت‌الاسلام آقایاری با بیان اینکه الگوی تمام عیار برای جهان بشریت، حضرت زهرا سلام الله علیهاست، گفت: ایشان نه تنها خانه‌دار نمونه و مادر باذکاوت و باهوش درایت خاص تا حداعلی بودند بلکه در جامعه نیز حضور پرصلابت و باابهت خاص در جهت ترویج معارف حقه الهی و تبیین ارزش‌های دین و معرفی امیرالمومنین علیه السلام داشتند.

استاد حوزه علمیه الزهرا هیدج گفت: تمام رفتار آن حضرت جنبه آموزندگی داشته و الگوی تمام عیار برای فتح باب و گره‌گشایی از مشکلات بودند، مثلاً وقتی بعد از ازدواج این دو دریا و مصداق مرج‌البحرین قرآن، پیامبر گرامی اسلام از امیرالمومنین (ع) می‌پرسند؛ حضرت زهرا (س) چگونه همسری هست؟ حضرت در پاسخ می‌فرمایند: نعم العون علی طاعة الله. بهترین کمک‌کننده بر اطاعت الهی هستند.

وی خاطرنشان کرد: از باب تعظیم شعائر الهی که نشانه پاکی دل انسان است، می‌توانیم ایام فاطمیه را به اشکال مختلف زنده نگه بداریم؛ از اسامی با مسمای آن حضرت همچون فاطمه، طاهره، زکیه، محدثه، زهراء، عذراء، مرضیه ،راضیه و.. به نوگلان دختر خود نامگذاری کنیم. از جمله می‌توانیم با روضه‌های خانگی ولو جزئی و محدود، ترویج نذری به نام آن حضرت مثل طبخ حلیم و سایر احسانات در این تعظیم سهیم باشیم و کتاب‌ها و مقالات مربوط به آن حضرت را به نسل جوان انتقال دهیم. در کلاس درس‌ها از یاد حضرت غفلت نکنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر