logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۴۰۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

چتر حمایتی بیمه سلامت بر سر مردم

چتر-حمایتی-بیمه-سلامت-بر-سر-مردم
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت بیمه‌شدگان در بیمه سلامت هیچ‌گونه حق سرانه‌ای بابت بیمه شدن پرداخت نمی‌کنند، گفت: روزانه بیش از ۵ هزار مراجعه به صورت سرپایی توسط بیمه‌شدگان به مراکز انجام می‌شود.

سعید کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه تامین، حفظ و ارتقا سلامت در کنار امنیت جز ارکان اساسی است که بدون توجه به آن امکان پیشرفت وجود ندارد، اظهار داشت: در این ارتباط سازمان بیمه سلامت به عنوان یک ارکان همراه با سایر ارکان‌ها در تلاش برای ارتقاع سلامت در جامعه است و ماموریت بیمه سلامت حفاظت سلامت، کاهش فشار مالی بر بیمه شدگان و توزیع عادلانه خدمات سلامت است.

بیشتر بخوانید

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت بیمه‌شدگان در بیمه سلامت هیچ‌گونه حق سرانه‌ای بابت بیمه شدن پرداخت نمی‌کنند، گفت: بیمه سلامت در استان به بیش از ۵۴ درصد جمعیت خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد بیمه شدگان معادل ۴۸۹ هزار و ۳۰۴ نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، اذعان کرد: بیمه سلامت در استان با ۵۲۸ مرکز قرارداد دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲۱ پزشک، ۹۷ ماما و ۳۴ دندان پزشک خدمات لازم را به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند، تصریح کرد: طبق آمار بیش از ۵ هزار بار مراجعه روزانه به صورت سرپایی توسط بیمه‌شدگان و حدود ۳۰۰ مراجعه به بخش جراحی در مرکز درمانی توسط بیمه‌شدگان سلامت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ پزشک فوق تخصص، ۹ پزشک فلوشیپ، ۱۱ دندانپزشک نیز در حال خدمات رسانی هستند، گفت: ۱۴۸ داروخانه، ۲۵ آزمایشگاه و ۲۷ فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه سلامت است.

کرمی با بیان اینکه حدود ۸۹۲ نفر نیز جزو بیمه‌شدگان بیماران خاص هستند و از خدمات ویژه بیمه استفاده می‌کنند، تصریح کرد: ۱۰۷ نوع بیماری صعب العلاج و نادر در صندوق حمایتی لحاظ شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: تمامی خدمات مورد نیاز به صورت الکترونیکی بوده و ۵۱ بسته خدمتی برای ۵۱ نوع بیماری در سامانه‌های بیمه سلامت تعریف شده است.

کرمی خاطرنشان کرد: بیمه افراد جزو دهک‌های ۱ تا ۵ رایگان است و افراد جزو دهک‌های ۶ تا ۹ نیز از تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند که این اقدامات موجب شده میزان بهره‌مندی دهک‌هایی با درآمد پایین از خدمات بیمه بیشتر شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر