logo
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۳۲۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خبر داد:

نشان‌دار شدن ۶۶۶ زوج نابارور استان زنجان در سامانه سازمان بیمه‌گر

نشان‌دار-شدن-۶۶۶-زوج-نابارور-استان-زنجان-در-سامانه-سازمان-بیمه‌گر-
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در اداره کل بیمه سلامت استان زنجان تاکنون تعداد ۶۶۶ زوج نابارور در سامانه‌های الکترونیک این سازمان بیمه‌گر نشان‌دار شده است.

سعید کرمی‌زنجانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: تعهدات بیمه‌ای درمان ناباروری طبق ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از اواخر سال ۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه قرار گرفت و بر این اساس بیمه‌های حمایت از درمان زوج‌های نابارور را بر عهده گرفتند. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: در اداره کل بیمه سلامت استان زنجان تاکنون تعداد ۶۶۶ زوج نابارور در سامانه‌های الکترونیک این سازمان بیمه‌گر نشان‌دار شده است.

کرمی‌زنجانی با بیان اینکه مراکز طرف قرارداد این سازمان در سطح کشور به ۲۰۲ مرکز خدمات درمان ناباروری افزایش یافته است، گفت: اجرای این خدمات در مراکز دولتی و غیردولتی صورت می‌پذیرد که در حال حاضر در استان یک مرکز سطح ۳ فوق تخصصی در بیمارستان آیت الله موسوی در زنجان و یک مرکز سطح ۲ در بیمارستان الغدیر شهرستان ابهر فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بسته‌های خدمتی، تشخیصی و درمان ناباروری شامل ۶۳ قلم داروی تخصصی، ۸۲ قلم تجهیزات پزشکی، ۵۶ کد خدمت آزمایشگاهی، ۷ خدمت تصویربرداری پزشکی و ۲۰ خدمت جراحی است. 

وی افزود: ۴ خدمت فوق‌تخصصی ناباروری هم با پوشش ۹۰ درصدی بیمه‌ای ارائه می‌شود تا بخشی از پرداخت‌های زوج‌های نابارور کاهش پیدا کند. همچنین اگر زوجین نابارور خدمات نازایی را در خارج از بیمارستان‌های طرف قراداد دریافت کرده باشند می‌توانند با ارائه مدارک خود تا سقف تعرفه‌های عمومی غیردولتی هزینه‌های خود را دریافت کند.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای طرح تا کنون حدود ۱۶۳ پرونده به مبلغ ۲ میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۶۴ ریال از طریق خسارت متفرقه به زوجین نابارور پرداخت شده است، گفت: در تعداد ۱۲۰ پرونده به مبلغ ۵ میلیارد و ۵۵۷ میلیون و ۲۶۲ میلیون و ۶۵۳ ریال به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده و در بخش سرپایی ۳ هزار ۶۰۲ خدمت به مبلغ ۱۸ میلیون و ۵۷۱ هزار ریال به مراکز طرف قراداد پرداخت شده است. 

وی افزود: در خصوص عملیاتی کردن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از طریق تشکیل کمیته بیمه ذیل قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی که بصورت ماهانه به دبیری بیمه سلامت تشکیل می‌شود تاکنون بیش از ۳۰ مورد پیش مصوبه به قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت ارسال شده است.

کرمی‌زنجانی خاطرنشان کرد: در راستای جهاد تبیین و به منظور اطلاع‌رسانی پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری، از طریق نصب پوستر، بنر و ... در همه مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی، مراکز جامع خدمات سلامت روستایی و شهری، خانه‌های بهداشت‌، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها، مراکز طرف قرارداد در سطح استان، صدا و سیمای (شبکه اشراق)، فضای مجازی و ... بصورت گسترده اطلاع رسانی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای تحقق اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دوره‌های آموزشی با تاکید بر مفاد قانونی ابلاغی و تعهدات بیمه‌ای و نحوه دسترسی زوجین نابارور به خدمات بیمه‌ای جهت کارشناسان و کارشناسان ارشد مامایی شاغل در مراکز جامع خدمات بهداشتی درمانی شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره، ایجرود، سلطانیه، ماهنشان و طارم و همچنین ماماهای دارای دفاتر کار مامایی برگزار شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال قبل، بار مراجعات ۲۵ درصد و هزینه‌کرد ۶۱ درصد رشد داشته که نشان‌د‌هنده تأثیر اقدامات فوق است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر