logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۴۰۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

مقاوم‌سازی 52 هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان

مقاوم‌سازی-52-هزار-واحد-مسکونی-روستایی-در-استان-زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در سال جاری ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سطح استان استفاده کردند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن زنجان؛ رضا خواجه‌ای اظهار کرد: در سال جاری ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در سطح استان استفاده کردند که اعتبار اختصاص یافته به این متقاضیان با همکاری بانک‌های عامل، 90 میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه، در سال جاری تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی با کارمزد 5 درصد تا سقف 200 میلیون تومان از اعتبار سال 1401 به واحد‌های مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان اختصاص یافت، ادامه داد: تسهیلات با سهمیه ابلاغی ۴ هزار و ۵۰۰ فقره واحد است که بصورت کلی به بانک معرفی و انعقاد قرارداد شده است.

خواجه ای با اشاره به اینکه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در جذب تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی کشور در سال جاری رتبه برتر را کسب نمود، خاطر نشان کرد: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، 100 درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی محقق شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان، اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی دانست و گفت: احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستائیان امری مهم و ضروری است.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: در سطح استان زنجان، 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی شناسایی شده و تا به امروز 52 هزار واحد مسکونی روستایی برابر با 56 درصد، توسط بنیاد مسکن استان مقاوم‌سازی شده است که پیش بینی می شود که کلیه واحدهای مسکونی روستایی تا سال 1410 در استان مقاوم سازی شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر