logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۳۸۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
موضوع ابهام در پروژه مسکن‌های ملی زنجان چیست؟

مسکن خاص برای متقاضیان خاص!

مسکن-خاص-برای-متقاضیان-خاص!-
در طول روزهای اخیر ابهاماتی در خصوص پروژه موسوم به فجر که گویا گفته می‌شود متعلق به کارکنان اداره کل راه و شهرسازی، راهداری است مطرح شده و همین امر سبب تجمع متقاضیان مسکن ملی در مقابل راه و شهرسازی زنجان نیز شد اما حقیقت ماجرا چیست؟

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» استان زنجان به عنوان یکی از استان‌هایی پیشرو در بحث مسکن ملی مطرح است اما به همان اندازه که اسم زنجان در خصوص پروژه‌های ملی مسکن بزرگنمایی شده به همان اندازه دارای ضعف‌های بزرگی است که گاها به آن‌ها پرداخته نشده است.

بیشتر بخوانید

با این شرایط علی‌رغم اینکه در بازه‌های زمانی مختلف مسئولان راه و شهرسازی خبر از افتتاح و واگذاری واحد‌های مسکن ملی به متقاضیان داشته‌اند اما این امر محقق نشده و حتی در طول ماه‌های اخیر موضوعی در فضای مجازی رسانه‌ای شد که حکایت از واگذاری واحد‌های پروژه برکت به صورت نمادین داشت و آنچه که شاهدان اذعان می‌کردند گویا خبری از واحد آماده نبود و این تنها یک فیلم امیدوارسازی برای متقاضیان بود.

اگر از این موضوع بگذریم اخیرا نیز در استان زنجان پروژه‌ای به نام پروژه فجر که با عنوان پروژه خاص از آن یاد می‌شود سبب تشویش اذهان عمومی شده است و متقاضیان مسکن ملی سوال بزرگی برایشان پیش آمده است؛ چرا این پروژه در زمان قرعه‌کشی در بین پروژهایی که مردم بتوانند انتخاب کنند، نبود؟ و سوال برخی‌ها نیز این است که چرا این پروژه به سرعت پیش رفت کرد؟ چرا باید راه و شهرسازی این پروژه را خاص پیش ببرد؟ آیا مسکن فجر برای افرادی خاص است که راه و شهرسازی برای آن سنگ تمام گذاشته است؟ چرا با وجودی که متقاضیان چند سال است که در نوبت دریافت مسکن خود هستند این انتظار به پایان نمی‌رسد و راه و شهرسازی مسکن این افراد را تحویل نمی‌دهد؟ اما روی پروژه خاص همچون پروژه فجر تمرکز کرده است؟

متقاضیان مسکن ملی معتقدند واحدهای فجر قیمت تمام شده نامشخص دارند و کمتر از یک و نیم سال به پیشرفت 60 درصدی با سه طبقه رسیده است.

از سویی دیگر متقاضیانی مانند پروژه ۳۶۸ گلشهر نیز بر این موضوع اذعان دارند که علی‌رغم اینکه گفته شده بود مسکن گلشهر نهایت تا پایان ۶ ماهه اول سال جاری تحویل متقاصیان می‌شود؛ هنوز خبری از این پروژه نیست و با اینکه اغلبشان دارو ندارشان را فروخته‌اند و لحظه به لحظه در انتظار دریافت پیامک انتخاب واحد خود هستند اما دریغ از اینکه راه و شهرسازی توجهی به موضوع کند و متقاضیان را برای انتخاب واحد امیدوار کند! 

اگر همه این‌ها را تجمیع کنیم نهایت، یک موضوع و نارضایتی متقاضیان مسکن ملی از راه و شهرسازی را در پی دارد؛ اما متاسفانه طبق نظر متقاضیان گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات متقاضیان مسکن ملی در زنجان نیست! هر چند که در روز‌های اخیر مدیرکل راه و شهرسازی خبر از تحویل ۲ هزار واحد مسکن ملی در طول سفر رئیس جمهور به زنجان داده است!

با این وجود در این باره اصغراسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای تعدادی از کارکنان دستگاه‌های دولتی و بر اساس تفاهم نامه‌های منعقده در قالب طرح نهضت ملی مسکن تخصیص پروژه شده‌اند، گفت: اولویت تامین زمین در این تفاهم نامه‌ها از سوی طرف تفاهم می‌باشد و در صورت عدم زمین مازاد دستگاه‌های دولتی، وزارت راه و شهرسازی موظف است نسبت به تامین زمین و تعریف پروژه اقدام نماید.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر زنجان در این خصوص تعریف شده و در حال اجرا است، گفت: بحث طراحی و تخصیص پروژه‌های مذکور در قالب تامین مسکن کارکنان دولت بوده و برخی از نهادها نیز با تخصیص اراضی خود جهت استفاده از تسهیلات بانکی و دیگر مزایای طرح نهضت ملی مسکن، در این طرح قرار گرفته‌اند.

اسماعیلی، به اسامی سازمان‌هایی که با وزارت راه و شهرسازی تفاهم‌نامه منعقد کرده‌اند اشاره کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت دادگستری، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت کشور، ثبت اسناد کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت دفاع و نیروهای مسلح، مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و کارکنان خودِ وزارت راه و شهرسازی... از جمله این سازمان‌ها هستند که در چهارچوب ابلاغ قانون جهش تولید و ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در قالب نهضت ملی، تفاهم نامه‌ای و فناوری نوین قابلیت اقدام دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر