logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۴۰۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس حوزه علمیه نوالزهرا (س) در گفتگو با موج‌رسا:

الگوگیری از حضرت زهرا (س) بر گرفته از نبی اکرم (ص) است

الگوگیری-از-حضرت-زهرا-(س)-بر-گرفته-از-نبی-اکرم-(ص)-است
کارشناس حوزه نوالزهرا (س) با بیان اینکه برای ترویج ابعاد زندگی معصوم (ع)، لازم است ابتدا آگاهی و اطلاع لازم صورت گیرد یعنی به بیان ساده، حکایات و قصص ائمه اطهار (ع) به طرق و روش های متعدد بازگو گردد گفت: الگوگیری از حضرت زهرا (س) بر گرفته از نبی اکرم (ص) است.

مهری حاتمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه برای ترویج ابعاد زندگی معصوم (ع)، لازم است ابتدا آگاهی و اطلاع لازم صورت گیرد یعنی به بیان ساده، حکایات و قصص ائمه اطهار (ع) به طرق و روش های متعدد بازگو گردد گفت: در عصر حاضر، با ابزاری که خداوند در خدمت بشر قرار داده نهایت استفاده را در این زمینه به کار برد که رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب در این جهت باید یاری رسان باشند تا اطلاعات مربوطه به درستی درخدمت عموم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: الگو گیری از فاطمه زهرا (س) در جامعه چگونه باشد؟  درباره الگو گیری از حضرت زهرا (س) امام صادق (ع) می‌فرمایند با غیر از زبان‌های خود،  مردم را به راه خیر دعوت نمایید. این فرمایش حضرت اشاره به اهمیت الگو و الگویابی برای هدایت انسان‌ها در جامعه است.

حاتمی ابراز کرد: اینکه قران از شخص رسول اکرم (ص) به عنوان اسوه حسنه یاد می‌کند به لزوم الگو داشتن در زندگی دلالت دارد.

وی ابراز کرد: آنچه از این منظر بسیار قابل توجه هست و چه بسا مورد جفا هم قرار می‌گیرد بعد الهی و تقدس و ماورایی معصومین (ع) است!

کارشناس حوزه نوالزهرا (س) گفت:  ما حتی گاهی از بیان این بعد به عمد غفلت می‌کنیم تا معصومین (ع) را به زعم خود بهتر و کاربردی‌تر معرفی کرده باشیم در حالی که اتفاقا برای بیان ارزشمندی، الهی بودن و ماندگاری و اثرگذاری بیشتر این الگوها باید بعد ماورایی و الهی این بزرگان هم تبیین گردد!

حاتمی تاکید کرد: مگر نه این است که دشمن  با توجه به همین مورد مهم، دست به ساخت انیمیشن‌ها و فیلم‌ها و محتواهای رسانه‌ای مکتوب و غیر مکتوب از شخصیت‌های ماورایی زده و در ذهن و قلب انسان کمال طلب دستکاری‌ها نموده ست؟!

وی ابراز کرذد: معصومین (ع) و از جمله زهرای مرضیه (س)،  ماورایی بودن را از همان ابتدای خلقت داشته‌اند و حتی پیش از آن روایاتی در چگونگی خلقت ایشان، دوره جنینی،  تولد در اجسام مطهره، لحظات ابتدایی ولادت، کودکی و حوادث شگرف آن، روش زندگی، عبادت ایشان، ارتباط با ماوراء و فرشتگان تا شهادت و بعد از آن، رجعت، سرانجام قیامت و مقامات ایشان

کارشناس حوزه نوالزهرا (س) تاکید کرد: آیا این آیات و روایات به نحو صحیح و جامع برای مردم تشنه‌ی تقدس و الهی بودن تبیین می‌شود؟!کارشناس حوزه نوالزهرا (س) گفت: بحث مورد الگو قرار گرفتن حضرت زهرا (س) موضوع اصلی توجه به جلب محبت است. محبتی که معصومین (ع) نسبت به خداوند، و به بندگان خداوند دارند و دیگری محبتی که خداوند به  حضرت زهرا (س) دارد!  اهمه از جمله مواردی ابعادی است که در ایات و روایات و ادعیه به وفور شاهد آن هستیم.

حاتمی ابراز کرد: باید توجه داشت که بستر خانواده، بهترین مکان و افراد را برای پایه ریزی محبت به معصومین ع بویژه حضرت زهرا س و توجه به شخصیت ماورایی ایشان داراست!

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر