logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۳۹۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدرس حوزه علمیه خواهران در گفتگو با موج رسا:

ولایت مداری از ویژگی بارز حضرت زهرا (س) است

ولایت-مداری-از-ویژگی-بارز-حضرت-زهرا-(س)-است
مدرس حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه حضرت زهرا (س) بنیان گذار والیت مداری واحیا کننده امامت بودند گفت: ولایت مداری از ویژگی بارز حضرت زهرا (س) است.

زهرا بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در تمام ابعاد عبادی، سیاسی، تربیتی و اجتماعی برای همه زنان و مردان الکو و اسطوره هستند گفت: زندگی کوتاه اما سراسر خیر و برکت ایشان از زوایای مختلف اجتمای قابل بررسی می‌باشد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بصیرت سیاسی ایشان را می‌توان در خطبه فدکیه کامال لمس کرد که چگونه با سخنان وروشنگرهای خود مردم را به آزاده طلبی و آزادی خواهی دعوت می‌کنند.

مدرس حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: خطبه فدکیه قطعا دفاع از همسر نبوده بلکه دفاع از موضع ولایت و امامتی است که به عنوان آخرین رسالت پیامبر اکرم (ص) در غدیر اتفاق افتاد.

بیگدلی ابراز کرد: حضرت زهرا (س) بنیان گذار ولایتمداری واحیا کننده امامت بودند که این نهضت همچنان ادامه دارد ودرحال پیشرفت و توسعه است تا با ظهور حضرت مهدی (عج) تحقق کامل یابد.

وی گفت: اولین الگو بردار در مسیر ولایت پذیری و دفاع از امامت و ولایت حضرت زینب (س) بودند که در پایه‌های بی اساس و پایه کاخ یزید لعنة هللا علیه را با خطبه‌های آتشین خود لرزاندن و ادامه دهنده این مسیر در طول تاریخ مادران و همسران و خواهران شهدا هستند.

مدرس حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: آنجا که تمام حق در برابر تمام باطل می‌ایستد و مصداق بارز آن در صحنه‌های زیبایی بود که توسط زنان سرزمین مان در هشت سال دفاع مقدمس، شهدای مدافع حرم، و زنان بی دفاع اما با بصیر غزه در فلسطین را شاهد هستیم.

بیگدلی ابراز کرد: امروز با مقاومت این زنان بسیاری از مردم جهان متوجه آخرین ولی و امام یعنی حضرت مهدی (عج) در سرتاسر جهان شده است.

وی عنوان کرد: بنابراین وظیفه یک زن در کنار همسرداری و تربیت فرزندان برنامه‌ریزی برای حضور در اجتماع هست همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند دادن الگوی زن سوم از جهان اسالم به کل جهان زنی که مسیر حرکت او تعالی در بندگی حق است.

مدرس حوزه علمیه خواهران تاکید کرد: زن مسلمانی که با حفظ شان زن و مقام زن دین او از سیاستش و فعالیت‌های اجتماعی او جدا نیست.

بیگدلی ابراز کرد: حضرت زهرا (س) در جهاد تبیین از هیچ کوششی دریغ نکرد وبا تربیت فرندانی ولایتمدار با روشنگری، سکوت وحتی گریه در میدان مبارزه حاضر بودند ما نیز با پیروی از مشی ایشان باید در تمام عرصه‌ها حتی در فضای مجازی مدافع اسالم و ولایت باشیم با تبیین وروشنگری دراین زمینه به راستی تبلور زن زندگی و شهادت در زندگی کوتاه اما پر خیر وبرکت آن بانوی نمونه در جهان می‌توان لمس کرد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر