logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۳۹۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

ورزش از مصادیق تربیت جسمانی است

ورزش-از-مصادیق-تربیت-جسمانی-است
امام جمعه ایجرود گفت: ورزش از مصادیق تربیت جسمانی است و بر دو بُعد روح و جسم انسان تأثیر گذاشته و باعث شادابی و طراوت می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد زرینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در مراسم پیاده روی خانوادگی در ایجرود اظهار داشت: ورزش از جمله مسائلی است که در آیات قرآن کریم و روایات معصومین(ع) به آن تأکید و سفارش فراوان شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ورزش از مصادیق تربیت جسمانی است و بر دو بُعد روح و جسم انسان تأثیر گذاشته و باعث شادابی و طراوت می‌شود، ادامه داد: اسلام درباره تربیت بدنی راهنمایی‌های فراوانی دارد.

امام جمعه زرین آباد با اشاره به اینکه تیراندازی و سواركاری و ورزش‌های بدنی به‌طور عموم جزئی از روش‌های تربیت بدنی در اسلام است، تصریح کرد: انسان، نيازمند تفريح و ورزش‏ است.

وی با بیان اینکه در آیات قرآن مثل آیه ۲۲ سوره یوسف هم به این موضوع اشاره شده است، خاطرنشان کرد: داشتن نشاط و طراوت و سر زندگی از عوامل موفقیت یک فرد در کارهایش است و زندگی مردان موفق و بزرگ تاریخ نیز حقیقت را نشان می‌دهد که زمانی یک دانشمند موفق به اختراع و اکتشافی می‌گردد که به کارهایش تا سر حدّ عشق، علاقه‌مند بوده و از دلسردی و دلمردگی و احساس خستگی و کسالت دوری گزیده باشد.

حجت الاسلام زرینه با اشاره به اینکه پرورش تن و پرداختن به جسم می‌تواند یکی از راه‌های تحصیل این حالت باشد، گفت: ورزش سبب توانایی و نیرومندی انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد ضعيف‌البنيه از نظر جسمانى با استفاده از بهداشت و ورزش، افراد نيرومندى مى‏شوند و بالعكس، افراد قوی‌البنيه بر اثر ترک اين دو، ضعيف و ناتوان خواهند شد، ادامه داد: یک ورزشکار با شرکت در ورزش‌های دسته‌جمعی، عملاً روحیه همکاری و تعاون را تمرین می‌کند.

امام جمعه زرین آباد گفت: افراد با ورزش رعایت نظم و انضباط و انجام مسئولیت فردی و دخالت نکردن در کار دیگران را تجربه می‌کند، زیرا یک رشته ورزشی که دارای چند نفر عضو است پیروزی در آن مرهون همکاری همه افراد گروه و حفظ مواضع و انجام مسئولیت‌های فردی است و روحیه نظم و انضباط و دقّت عمل را به آنها می‌آموزاند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر