logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۳۹۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

داشتن تحلیل سیاسی مبتنی بر معرفت عمیق دینی لازمه‌ حرکت‌های دانشجویی است

داشتن-تحلیل-سیاسی-مبتنی-بر-معرفت-عمیق-دینی-لازمه‌-حرکت‌های-دانشجویی-است
امام جمعه خرمدره با تأکید بر لزوم بصیرت در دانشجویان، گفت: داشتن تحلیل سیاسی مبتنی بر معرفت عمیق دینی با رعایت اخلاق الهی و به تبع آن پرهیز از جناح‌بازی و سیاست‌زدگی، از لازمه‌های حرکت دانشجویی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با تأکید بر دقت نمایندگان در تصویب لوایح و طرح‌ها، اظهار داشت: رأی ممتنع بدون تحقیق نشان از بی‌دقتی در طرح‌ها و لوایح است، مگر در مواردی که تحقیق شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اشکالات متعدد شورای نگهبان بر قانون حجاب قابل توجیه نیست، مجلس باید لایحه حجاب را در صحن علنی و به دقت بررسی می‌کرد. انتظار این است که مجلس کوتاهی‌های صورت گرفته در روند تصویب قانون حجاب را جبران کند.

امام جمعه خرمدره گفت: ظرفیت‌های دریای خزر از سویی و رقابت بر سر بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها، از ضرورت‌های تقویت نژروی دریایی در این دریاست، تصریح کرد: دریای ساخت و آب اندازی ناوشکن دیلمان، برگ دیگری از صفحات اقتدار نیروهای مسلح و نمود آینده نگری در عرصه دفاعی و امنیت کشور به عنوان یکی از دستاوردهای حاکمیت نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی دشمن مشترک ماست و آن رژیم به دنبال براندازی است، خاطرنشان کرد: همچنانکه قبل از پیروزی انقلاب از دشمنان انقلاب و شریک رژیم جنایتکار پهلوی در کشتار مردم ایران بود. چرا که رژیم صهیونیستی صرفاً مزدور آمریکاست. 

وی بیان کرد: چالش در اتحادیه اروپا از پیامدهای مهم جنگ غزه است. حدود 4500 راهپیمایی در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین در دنیا انجام شده است. حضور میدانی مردم اروپا در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت، یکی از چالش های مهم اتخادیه اروپاست؛ همچنانکه دفاه دولت اسپانیا و نروژ از مقاومت، محصول همین حضور میدانی مردم بوده و پدیده سیاسی نو برای اروپا به شمار می‌رود. ضمن آن که نمودی ازشکاف عمیق بین دولت‌های عضو اتحادیه اروپاست.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور در بخشی دیگر با اشاره به روز جهانی مبارزه با ایدز گفت: حاکمیت اسلام و اخلاق اسلامی، اصلی‌ترین راهکار برای ریشه‌کنی برخی بلاها، از جمله ایدز است.

وی بیان کرد: در مردم سالاری دینی، مسئولیت مردم و مسئولین دو طرفه است و مسئولیت انتخاب کنندگان کمتر از انتخاب شوندگان نیست؛ بر همین اساس مردم باید با دقت در انتخاب افراد متدین، کارآمد، دلسوز و شجاع که به تعبیر عزیز انقلاب، از ویژگی‌های یک نماینده اصلح است، رشد همه جانبه کشور را فراهم سازند. 

امام جمعه خرمدره با تبریک 16 آذر روز دانشجو؛ گفت: همانگونه که رهبر عزیزمان در بیانیه گام دوم می‌فرمایند؛ انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری شد. هزاران شرکت دانش‌بنیان، میلیون‌ها تحصیل‌کرده دانشگاهی یا در حال تحصیل هزاران واحد دانشگاهی در سراسر کشور و ده‌ها نمونه دیگر از پیشرفت، محصول آن روحیه است که انقلاب برای کشور به ارمغان آورد. ایران پیش از انقلاب، در تولید علم و فناوری صفر بود، در علم به جز ترجمه هنری نداشت.

وی ادامه داد: افزایش 170 هزار دانشجوی قبل از انقلاب به 5 میلیون دانشجو در کنار درخشش علمی در سطح جهان در رشته‌های مختلف، نشان می‌دهد که ارتقاء کمی و کیفی دانشجو و دانشگاه از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود. 

وی با تأکید بر لزوم بصیرت در دانشجویان اذعان کرد: داشتن تحلیل سیاسی مبتنی بر معرفت عمیق دینی با رعایت اخلاق الهی و به تبع آن پرهیز از جناح‌بازی و سیاست‌زدگی، از لازمه‌های حرکت دانشجویی است. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور بیان کرد: اینکه یکی از ترفندهای دشمن برای انحراف قشر دانشجو این است که مطالبه و طرح مسئله را که یک ضرورت است، ملازم با اغتشاش، ناآرامی و دریدگی تعریف کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر