logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۳۹۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

زمین در زنجان کامیون را بلعید

زمین-در-زنجان-کامیون-را-بلعید
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی زنجان با اشاره به فرونشست زمین در خیابان خواجه نصیر، گفت: علت این حادثه؛ شکستگی لوله آب و فاضلاب بوده است که دارای نشتی بود و خاک زیر سطح شسته شده و در نهایت سبب فرونشست شده است.

سعید نجفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در خصوص فرونشست زمین در خیابان خواجه نصیر که روز گذشته در فضای مجازی به سرعت پیچید اظهار داشت: علت این فرونشست؛ شکستگی لوله آب و فاضلاب بوده است که دارای نشتی بود و خاک زیر سطح شسته شده و در نهایت سبب فرونشست شده است.

بیشتر بخوانید

وی در پاسخ به این سوال که آیا مطالعاتی در ارتباط با اینکه کدام مناطق شهر زنجان مستعد فرونشست قرار دارد انجام شده است؟ گفت: آب منطقه‌ای زنجان در خصوص آب‌های زیرسطحی که با بالا آمدگی مشکلاتی را در شهر ایجاد می‌کند، مطالعاتی داشته است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی زنجان با بیان اینکه در سطح شهر قنات‌هایی وجود دارد اما در زمان ساخت و ساز به این قنات‌ها توجهی نشده است، افزود: در اغلب موارد در حین ساخت و ساز زمانی که پیمانکار به قنات‌ رسیده است، قنات با بتن یا شفته آهک کور شده و راه قنات مسدود شده است.

وی ادامه داد: همین امر سبب شده تا آب در مکان‌هایی جمع شود و مشکل بالاآمدگی در برخی مناطق شهر داشته باشد. از سویی دیگر در برخی نقاط خاک زیرسطحی را جابه‌جا کرده است به همین دلیل در شهر زنجان در مناطقی امکان فرونشست زمین وجود دارد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر