logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۳۹۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سلطانی خبر داد:

برگزاری جشنواره غذای سنتی در روستای بوئین سلطانیه

برگزاری-جشنواره-غذای-سنتی-در-روستای-بوئین-سلطانیه
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سلطانیه گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، جشنواره غذای سنتی همراه با طبخ و تزیین انواع غذاها، آش‌های محلی در روستای بوئین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان پروانه عسگری گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، جشنواره غذای سنتی همراه با طبخ و تزیین انواع غذاها، آش‌های محلی و انواع دمنوش‌ها به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بسیج شهرستان سلطانیه در روستای بوئین در بین بسیجیان و معرفی انواع غذاهای سالم برگزار شد.

بیشتر بخوانید

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سلطانیه افزود: بانوان خوش ذوق روستایی با پخت انواع غذاهای مختلف مانند آش، کاچی، نان‌های محلی، دسر، سالاد، کیک، والک پلو، دمنوش‌های گیاهی و… در این جشنواره شرکت کردند.

عسگری گفت: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط، ترویج، تبادل و تداوم فرهنگ و آداب و رسوم، معرفی تغذیه سنتی، ارائه غذای سالم برای افراد جامعه به خصوص نونهالان، اصلاح رژیم غذایی، استفاده از ظروف سنتی و همچنین ترغیب و تشویق افراد به سوی غذاهای سنتی و دوری از فست‌فودها برپا شد.

وی بیان کرد: بوئین، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سلطانیه در استان زنجان ایران است، این روستا در دهستان سنبل آباد قرار دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر