logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۳۹۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر عامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

قیمت انوع کود تا پایان آذر ماه افزایش نمی‌یابد

قیمت-انوع-کود-تا-پایان-آذر-ماه-افزایش-نمی‌یابد
مدیر عامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی استان زنجان با رد هرگونه افزایش قیمت کود؛ گفت: قیمت کود افزایش نیافته است و تا پایان آذر ماه نیز بدون تغییر می‌ماند.

فرهاد نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: استان زنجان یکی از استان‌هایی است که همواره برخی محصولات مورد کشت پاییزه قرار می‌گیرد بنابراین نیاز است تا همزمان با کشت محصول انواع کود و ریزمغزی‌ها نیز استفاده شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه کود مورد نیاز همواره در استان تامین می‌شود و هیچ مشکلی خصوصا از بابت تامین در کشت پاییزه نیست، افزود: کود مورد نیاز تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر عامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مقدار زمین، الگوی کشت و نوع محصول از مهم‌ترین عوامل اختصاص کود به کشاورزان است گفت: کشاورزان با ارائه اطلاعات اراضی کشاورزی خود کود‌های شیمیایی یارانه‌ای مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

وی با رد هر گونه افزایش قیمت کود، تاکید کرد: قیمت کود افزایش نیافته است و تا پایان آذر ماه نیز بدون تغییر می‌ماند.

نظری اذعان کرد: توزیع کود و دریافت حواله تا ۲۰ آذر امکان پذیر است کشاورزان محترم در اسرع وقت با مساحی نمودن زمین‌های زراعی هر چه زودتر سهمیه کود کشاورزیشان را دریافت نمایند.

گفتنی است؛ برای کشت پاییزه در سال جاری ۵۹ هزار و ۱۸۸ تن کود یارانه‌ای شامل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است که این میزان ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این میزان کود با ۶۱ کارگزار توزیع، در سطح شهرستان‌های استان تحویل کشاورزان شده است. 

میزان نیاز استان به کودهای مذکور توسط سازمان جهاد کشاورزی اعلام می‌شود و شرکت خدمات حمایتی نیز نسبت به تامین آن اقدام می‌کند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر