logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۳۹۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

دریافت کدشناسه فنی محصول توسط گلخانه‌داران استان زنجان

دریافت-کدشناسه-فنی-محصول-توسط-گلخانه‌داران-استان-زنجان
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کد شناسه فنی محصول برای محصولات تولیدی در واحدهای گلخانه‌ای صادر می‌شود، گفت: این کد گواه بر سلامت محصول داشته و باعث افزایش کیمیت و کیفیت محصول تولیدی می‌شود.

عاطفه انجم شعاع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: کد شناسه فنی محصول یا (QR code) برای محصولات تولیدی در واحدهای گلخانه‌ای صادر می‌شود. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: این طرح با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در حال اجرا است.  

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هدف از اجرای این طرح صدور شناسه فنی محصول، ردیابی مبدا تولید محصول گلخانه‌ای و آگاهی از نحوه شرایط تولید است که به صورت گزارش مستند و قابل چاپ نظارت فنی HC در کل فرآیند تولید محصول گلخانه ای قابل دسترسی است که از طریق کیو آر کد قابل بازخوانی سریع توسط مصرف کنندگان است.

وی با بیان اینکه برای دریافت کد شناسه فنی محصول، ابتدا می‌بایست بهره‌بردار واحد گلخانه‌ای، در سامانه سماک ثبت نام نماید و برای واحد تولیدی خود مسئول فنی انتخاب کند، گفت: کارشناس مسئول فنی برای هر دوره کشت، ملزم به ثبت و مستندسازی کلیه اطلاعات مربوط به کاشت، میزان و نوع سموم و آفت کش‌های استفاده شده در طی مراحل داشت و سایر الزامات در سامانه سانکا است.

انجم شعاع اذعان کرد: بعبارتی کد شناسه فنی محصول گواه بر سلامت محصول داشته و باعث افزایش کیمیت و کیفیت محصول تولیدی و جلب اعتماد مصرف کنندگان (از نظر میزان مصرف سموم) دارد.

وی گفت: در حال حاضر تمام واحدهای گلخانه‌ای ملزم به دریافت کدشناسه فنی محصول هستند و از این پس ارائه هرگونه خدمات به تولیدکنندگان واحدهای گلخانه‌ای، اعم از پرداخت تسهیلات بانکی، سوخت مایع ذخیره‌ای و سایر نهاده‌های دولتی صرفا در قبال ارائه QR code است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر