logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۳۹۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

افتتاح چند طرح‌ آب منطقه‌ای زنجان همزمان با سفر رئیس جمهور

افتتاح-چند-طرح‌-آب-منطقه‌ای-زنجان-همزمان-با-سفر-رئیس-جمهور-
رئیس جمهور در سفر خود به استان زنجان دارای چندین مصوبه بودند که بخشی از مصوبات مربوط به شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان بود و مقرر است در سفر رئیس جمهور چند طرح به افتتاح برسد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور کشورمان، ۲۷ آبان ماه سال ۱۴۰۰ سفر یک روزه به استان زنجان داشتند که در طول این سفر مصوبات متعددی در بخش‌های مختلف عمرانی و زیرساختی ارائه شد.

بیشتر بخوانید

هر یک این مصوبات با اعتبارات متفاوتی به تصویب رسید که باید تا انتهای سال ۱۴۰۲ به اتمام برسند. 

با این حال طبق اعلام استاندار زنجان رئیس جمهور آذر ماه به استان زنجان سفر خواهند داشت و گویا تعدادی از این مصوبات آماده بهره‌برداری است.

با این وجود در پیگیری که اردیبهشت ماه از شرکت آب منطقه‌ای زنجان شد، از پیشرفت مناسب مصوبات حکایت داشت که در جدول به آن‌ها اشاره شده است.

اما در پیگیری که اخیرا از شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان انجام گشته است، اکبر باقری؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان  اعلام کرد چند پروژه آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور به زنجان است.

از جمله این پروژه‌ها سد میرزاخانلو ۲، سد ایالو و آبرسانی از سد ایالو است.

طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای زنجان اعتبار صرف شده برای سد میرزاخانلو ۲ قریب به ۹۴۳۶۳۹ میلیون ریال و اعتبار مورد نیاز ۱۲۵۲۹۷ میلیون ریال، اعتبار صرف شده سد ایالو ۳۰۰۰۰۰ و اعتبار مورد نیاز ۶۷۴۶۶۲۷ میلیون ریال و برای آبرسانی سد ایالو اعتبار صرف شده ۱۲۰۰۰۰۰ میلیون ریال و اعتبار هزینه شده تاکنون ۴۶۷۱۰۸۴ میلیون ریال صرف شده است.

در این راستا خلیل قاسملو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: در طول سفر اول دکتر رئیسی به استان زنجان که در آبان ماه ۱۴۰۰ انجام گرفت، مقرر شد تا تعداد ۸۶ مصوبه در حوزه زیر ساخت با ۱۹۵ ذیل پروژه که از بودجه عمومی کشور تامین مالی می‌شوند، انجام گیرد.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات مصوب شده ۴ هزار و ۱۹۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود گفت: این مبلغ در قالب تعهد سازمان برنامه و بودجه کشور، تعهدات وزارتخانه‌ها، تعهد نهاد‌های حمایتی و در نهایت تعهد وزرات نفت بود.

معاون هماهنگی برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تصریح کرد: تعهد سازمان برنامه و بودجه کشور ۲ هزار و ۶۷ میلیارد تومان، تعهد وزارتخانه‌ها یک هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان و تعهد نهاد‌های حمایتی و وزارت نفت ۱۹۷ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه تا به امروز از ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رقم مصوب، ۲ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان با ۶۳.۵۶ درصد تامین مالی انجام شده است، خاطر نشان کرد: این مصوبه برای سه سال تعریف شده است به عبارتی از آبان ۱۴۰۰ تا سال مالی ۱۴۰۲ که شهریور ماه ۱۴۰۳ خواهد بود، باید تامین مالی انجام شود.

قاسملو با اشاره به تعهدات نهادهای مختلف که انجام گرفته اذعان کرد: تاکنون تعهد سازمان برنامه و بودجه به میزان ۲ هزار و ۱۲ میلیارد تومان و در عبارتی بهتر به میزان ۹۷ درصد عملی شده است.

وی در خصوص سایر مصوبات همچون مصوبات شرکت آب منطقه‌ای زنجان نیز گفت: برای سد بلوبین ۱۸۳ میلیارد تومان مصوب شده بود اما ۲۳۰ میلیارد تومان که بیشتر از رقم مصوب بود به پروژه اختصاص یافت و پروژه به پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی رسید.

معاون هماهنگی برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه سد مراش نیز ۲۷۷ میلیارد تومان مصوبه داشت، گفت: ۲۶۸ میلیارد تومان تخصیص داشت و تاکنون به پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی رسیده است و استاندار زنجان نیز برای تامین مالی از سیستم بانکی و ماده ۵۶ تلاش کردند و خوشبختانه تامین مالی انجام شد اما به دلیل حجم عملیات بالا و وجود تورم، دوباره نیازمند ترمیم مالی برای این دو پروژه خواهیم بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر