logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۳۷۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
فیلم؛

استان زنجان آماده سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور است+ جزئیات

استان-زنجان-آماده-سفر-قریب‌الوقوع-رئیس-جمهور-است+-جزئیات
معاون هماهنگی برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان وضعیت مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به استان را تشریح کرد و گفت: خوشبختانه با همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی در خصوص سفر گذشته رئیس جمهور و همچنین سفر پیشرو ایشان، آمادگی خوبی وجود دارد.

خلیل قاسملو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: در طول سفر اول دکتر رئیسی به استان زنجان که در آبان ماه ۱۴۰۰ انجام گرفت، مقرر شد تا تعداد ۸۶ مصوبه در حوزه زیر ساخت با ۱۹۵ ذیل پروژه که از بودجه عمومی کشور تامین مالی می‌شوند، انجام گیرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات مصوب شده ۴ هزار و ۱۹۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود گفت: این مبلغ در قالب تعهد سازمان برنامه و بودجه کشور، تعهدات وزارتخانه‌ها، تعهد نهاد‌های حمایتی و در نهایت تعهد وزرات نفت بود.

معاون هماهنگی برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تصریح کرد: تعهد سازمان برنامه و بودجه کشور ۲ هزار و ۶۷ میلیارد تومان، تعهد وزارتخانه‌ها یک هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان و تعهد نهاد‌های حمایتی و وزارت نفت ۱۹۷ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه تا به امروز از ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رقم مصوب، ۲ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان با ۶۳.۵۶ درصد تامین مالی انجام شده است، خاطر نشان کرد: این مصوبه برای سه سال تعریف شده است به عبارتی از آبان ۱۴۰۰ تا سال مالی ۱۴۰۲ که شهریور ماه ۱۴۰۳ خواهد بود، باید تامین مالی انجام شود.

قاسملو با اشاره به تعهدات نهادهای مختلف که انجام گرفته اذعان کرد: تاکنون تعهد سازمان برنامه و بودجه به میزان ۲ هزار و ۱۲ میلیارد تومان و در عبارتی بهتر به میزان ۹۷ درصد عملی شده است.

این مسئول با اشاره اینکه تعهد وزارتخانه‌ها قریب به ۳۰ درصد تامین مالی شده است، تصریح کرد: تعهدات نهادهای حمایتی و وزرات نفت نیز در حدود ۶۶ درصد تامین شده است.

وی گفت: برای اغلب پروژه‌ها رقم ثابتی مصوب شده بود اما با تورم رخ داده نیاز به تامین مالی جدید است؛ مطمئنا ترمیم مالی در سفر دوم رئیس جمهور محترم جزو اولویت‌های اصلی استان خواهد بود. 

وی با اشاره به سفر دور دوم رئیس جمهور به استان و انجام هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها؛ یادآور شد: از ابتدای سال جاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با کمک دستگاه‌ها پروژه‌های مصوب شده را به لحاظ پیشرفت فیزیکی، تامین مالی، هزینه ترمیمی مورد رصد قرار داده و علاوه بر مصوبات قبلی که در سفر پیشرو، بررسی خواهد شد بلکه موضوعات جدید نیز توسط دستگاه‌های استان که از دو ماه قبل آماده شده‌اند خدمت رئیس جمهور ارائه خواهند شد.

معاون هماهنگی برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه سعی شده تا پروژه‌هایی در اولویت مطرح در سفر دوم رئیس جمهور قرار گیرند که در ارتباط با توسعه و پیشرفت استان‌ هستند؛ گفت: از جمله پروژه‌های آب، برق، گاز و راه در اولویت هستند.

وی با اشاره به پروژه سه‌راهی زنجان_بناب_منجیل که جزو مصوبه سفر مقام معظم رهبری به زنجان که اتفاقا پروژه بسیار مهم و عظیمی است و تاکنون به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده است، گفت: این پروژه در گردنه خان چایی که جزو سخت‌ترین کارها است به سرعت در حال پیش‌روی است. با این حال این پروژه نیاز به ترمیم مالی داشت و در این خصوص جمع‌بندی‌ها انجام شده است.

قاسملو در ارتباط با پروژه ۲ بانده کردن محور سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ که جزو مصوبات سفر رئیس جمهور در آبان سال ۱۴۰۰ به زنجان بود، بیان کرد: مقرر شده بود تا ۲۵۰ میلیارد تومان برای قطعات ۳، ۴ و ۵ باند دوم این پروژه از محل ماده ۵۶ با عاملیت بانک ملت اختصاص داده شود که در سال ۱۴۰۰ کاملا تخصیص انجام شده و ۵۰ میلیارد تومان نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه و ۵۰ میلیارد تومان از محل قیر رایگان تخصیص یافته است. به عبارتی تا آخر مهر ماه گذشته از ۳۵۰ میلیارد تومان کل مصوبه موجود؛ ۱۸۶ میلیارد تومان تامین مالی شده و پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی است و مطمئنا در دور بعدی سفر رئیس جمهور این پروژه نیز در اولویت ترمیم مالی خواهد بود.

وی در خصوص سایر مصوبات همچون مصوبات شرکت آب منطقه‌ای زنجان نیز گفت: برای سد بلوبین ۱۸۳ میلیارد تومان مصوب شده بود اما ۲۳۰ میلیارد تومان که بیشتر از رقم مصوب بود به پروژه اختصاص یافت و پروژه به پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی رسید.

معاون هماهنگی برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه سد مراش نیز ۲۷۷ میلیارد تومان مصوبه داشت، گفت: ۲۶۸ میلیارد تومان تخصیص داشت و تاکنون به پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی رسیده است و استاندار زنجان نیز برای تامین مالی از سیستم بانکی و ماده ۵۶ تلاش کردند و خوشبختانه تامین مالی انجام شد اما به دلیل حجم عملیات بالا و وجود تورم، دوباره نیازمند ترمیم مالی برای این دو پروژه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که مقرر است تا در زمان حضور رئیس جمهور در استان به بهره‌برداری برسند توسط استاندار رسانه‌ای خواهد شد، بیان کرد: پروژه‌های خوبی در بخش خصوصی و دولتی به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون هماهنگی برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در پاسخ به این سوال که استان زنجان در حال حاضر چه میزان از مصوبات دور قبل سفر رئیس جمهور به استان را انجام داده و اینکه آیا آمادگی برای حضور ایشان هست یا خیر؟ گفت: در این سفر‌ها ما باید آمادگی چانه‌زنی با نمایندگان وزارتخانه‌ها را داشته باشیم و در نهایت مصوبات خوبی برای استان دریافت کنیم؛ که خوشبختانه این آمادگی در استان وجود دارد و با همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی در خصوص سفر گذشته رئیس جمهور و همچنین سفر پیشرو ایشان به استان، مصوبات سفر اول جمع‌بندی و پیشنهاد‌های سفر دوم آماده ارائه است.

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : بهمن انصاری ] [ ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ ]
سلام آقا دروغ میگن . با این ک رئیس جمهور ۴ بار اومده زنحان . بوجه روستای داده . ولی ۳۰ سال یک جاده ۴ کیلومتری رو زیر سازی نتونستن کنن . اینترنت روستا هارو با ضعیف ترین شبکه از سر واز کردن ‌. ک فقط بگن وصل شده بودجه رو بگیرن جای دیگه خرج کنن . لطفا این پیامو ب آقای رئیسی برسونید گرچه ایشون کسای رو انتخاب کردن برای کل استان زنجان ک روستای ها رو ب بد ترین وضع عذاب میدن و هیچ وقتم گوششون بدهکار نیست . ولی آقای رئیسی تورو ب جدت قبل از بوجه دادن ب استان زنجان اول تکلیف بوجه قبلی رو مشخص کنید وگرنه استان زنجان و شهرستان سلطانیه ۳۰ سال هیچ کاری برای چندین روستا نکردن ممنون
فرم ارسال نظر