logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۳۹۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد حوزه علمیه الزهرا هیدج:

قداست بسیج را هنگام وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی می‌توان دید

قداست-بسیج-را-هنگام-وقوع-بلایای-طبیعی-و-غیرطبیعی-می‌توان-دید-
استاد حوزه علمیه الزهرا هیدج گفت: قداست و پاکی و مرد میدان بودن بسیج را می‌توان هنگام وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی، دفاع از میهن و ناموس، دفاع از دیانت و ارزش‌های الهی دید.

حجت‌الاسلام موسی آقایاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: بسیج نهاد مردمی است که دنبال ترجمه و تفسیر عشق و دلدادگی، ایثار و فداکاری، حضور پر شور است. بسیج بدون هیچ گونه چشم داشتی تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی خود را علاوه بر خدمات گسترده در فضای حقیقی، در فضای مجازی هم انجام می‌دهد. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: بسیج نشانه ایمان به کار جمعی و خرد پذیری در جهت ارتقاء علمی و فرهنگی و اقتصادی جامعه با پایداری و استقامت خاص است. 

حجت‌الاسلام آقایاری تصریح کرد: قداست و پاکی و مرد میدان بودن بسیج را می‌توان هنگام وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی ، دفاع از میهن و ناموس ، دفاع از دیانت و ارزش‌های الهی دید.   

استاد حوزه علمیه الزهرا هیدج گفت: به واقع نظر، بسیج به واژگان و کلمات منحصر نمی‌شود. بسیج را از انقلاب ۵۷ تا حضور بسیار پررنگ و لعاب مردمی در لندن و استرالیا و آمریکا و... در جهت حمایت از مظلومین فلسطین و الگو قرار دادن ایران اسلامی باید دید.

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان دلاور با عنایت به معارف اصیل دینی می‌توانند در زمره آیه کریمه ذیل قرار بگیرند که می‌فرماید : وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ، ﭼﻪ ﺑﺴﺎ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍنی ﻛﻪ ﺍﻧﺒﻮهی ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥِ ﺍلهی ﻣﺴﻠﻚ [ ﻭ ﻛﺎﻣﻠﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﻳﻦِ ] ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﻭ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺟﻨﮕﻴﺪﻧﺪ ، ﭘﺲ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺁﺳﻴﺐ‌ﻫﺎیی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺳﻴﺪ، سستی ﻧﻜﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻧﺎﺗﻮﺍﻥ ﻧﺸﺪﻧﺪ ﻭ [ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺩﺷﻤﻦ ] ﺳﺮ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﻭ ﻓﺮﻭتنی ﻓﺮﻭﺩ ﻧﻴﺎﻭﺭﺩﻧﺪ؛ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ. / ۱۴۶ سوره آل عمران.

حجت‌الاسلام آقایاری اظهار داشت: بسیج چند ده میلیونی همان فرهیختگان و زبدگان کشوری هستند که به جهت تحقق‌بخشی به ارزش‌های الهی انقلابی با تمام قوا و استقامت لازم در برابر دشمنان بداخشان و بدسرشت مبارزه می‌کنند. مصداق بسیج همان ربیون مطرح در آیه بالاست که ساعت کاری و اداری برای خدمت کردن نمی‌شناسد. بسیجیان دلاور و بابصیرت به جهت اینکه به تعبیر امام (ره) لشگر مخلص خداست، هرگز از شگردهای مختلف دشمنان در جهت القاء یأس و نومیدی، خسته و ملول نخواهند شد و با اتکا به فضل الهی و اقتدا به درایت و کیاست رهبر عزیز انقلاب در جهت تحقق بخشی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی قدم‌های بسیار بالا بلندی را برخواهند داشت.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹ ]
بسیار عالی
فرم ارسال نظر