logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۳۸۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

گام بلند بسیج در حل مشکلات واحد‌های صنعتی

گام-بلند-بسیج-در-حل-مشکلات-واحد‌های-صنعتی
فعالان بسیجی استان زنجان این بار با ایده‌ای نو و برای اولین بار در کشور؛ اقدام به ایجاد کلینیک صنعت و معدن کرده و در راستای حل مشکلات واحد‌های صنعتی و معدنی پای کار آمده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»احیای واحدهای صنعتی غیرفعال یکی از برنامه‌های اصلی در دولت‌های مختلف محسوب می‌شود در این خصوص برنامه‌های بسیاری برای راه اندازی واحدهای راکد در طول سال‌های گذشته در نظر گرفته شده، اما این راهکارها چند موثر نبوده است. تخصیص زمین به واحدهای تولیدی، اعطای تسهیلات، در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی از جمله برنامه‌هایی است که در تمام دولت‌ها در دستور کار قرار داشته اما مشکلاتی که سبب غیر فعال شدن برخی واحد‌ها می‌شود اگر از همان ابتدا مورد بررسی قرار گیرد قابلیت حل شدن دارد و می‌تواند قبل از راکد شدن یک واحد به حل معضلات و مشکلات آن پرداخت. 

بیشتر بخوانید

با این حال ورود محکم بسیج در هر عرصه و میدانی‌، دارای رویکردی انقلابی، جهادی و تحول‌گرا بوده است در همین راستا در استان زنجان بسیجیان فعال باز‌هم پای کار آمده‌اند و این بار گام استواری در راستای حل مشکلات واحد‌های صنعتی و معدنی استان برداشته و کلینیک صنعت و معدن را فعال کرده‌اند. 

برای آشنا شدن با اقدامات کلینیک بسیج مهندسان صنعت و معدن در استان؛ موج‌رسا با بسیجیان فعال در این عرصه میزگردی ترتیب داد که در ادامه گزیده‌ای از اقدامات را می‌خوانید.

طرح مشکلات واحد‌های صنعتی استان با حضور نمایندگان ادارات در کلینیک تخصصی بسیج صنعت، معدن و تجارت استان زنجان

سید محسن احمدی، مدیر کلینیک تخصصی بسیج صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه طرح سه‌شنبه‌های صنعت و معدن بیش از یک سال است که در استان آغاز به فعالیت کرده است، گفت: طرح مشکلات واحد‌های صنعتی استان با حضور نمایندگان ادارات و ارگان‌های مرتبط در این کلینیک که دارای چهار کارگروه تخصصی قوانین و مقررات، ساخت، مالی و بانکی و تجارت و بازرگانی انجام می‌شود. 

عباس ورقایی، مسئول دبیرخانه رفع موانع تولید بسیج صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۴، زمانی که قانون رفع موانع تولید در مجلس شورای اسلامی تصویب و به ابلاغ رسید؛ زنجان جزو اولین استان‌هایی بود که جلسات کارگروه تسهیل را به طور منظم برگزار کرد گفت: در نهایت با ابلاغیه ارسال شده؛ اعلام شد که بسیج صنعت و معدن استان نیز می‌توانند عضو جلسات شوند.

وی افزود: با این شرایط از ابتدای سال ۱۴۰۲ بر مبنای شعار سال که رشد تولید و مهار تورم است تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌گذار‌های جدید به استان جذب نماییم. در این راستا از ابتدای سال دو سرمایه‌گذار چینی در بحث صنایع معدنی و ماشین‌سازی سنگین وارد استان شده است.

مسئول دبیرخانه رفع موانع تولید بسیج صنعت و معدن استان زنجان گفت: بسیج صنعت و معدن استان در زمینه تسهیگری در حوزه‌های تامین اجتماعی، بانکی ورود یافته است. 

مهدی ناصریان، عضو کلینیک بسیج صنعت و معدن استان زنجان در این گفت‌وگو یادآور شد: یکی از نقاط قوت جلسه‌های صنعت بحث امیدآفرینی است. هر واحد صنعتی که دارای مشکل باشد به اداره مربوطه مراجعه کرده و طلب حل مشکل می‌کند اما کارگروه سه‌شنبه‌های صنعت بسیج امر متفاوت‌تری را در پیش گرفته است به عبارتی از اعضای این کارگروه به واحد‌های صنعتی مراجعه می‌کنند و مشکلات را احصا کرده و در جلسه مشترک مورد بررسی قرار می‌دهند بلکه بتوانیم مشکلات را حل کنیم و تولید را رشد دهیم.

حسین مقدم، مسئول کارگروه تجارت و بازار بسیج صنعت و معدن استان زنجان اذعان کرد: واحد‌های صنعتی برای اینکه به نهایت سودآوری برسند باید بتوانند در بحث فروش و بازاریابی نیز وارد عرصه شوند. چراکه اگر مطالعات درستی از بازار تولید انجام نشود واحد تولیدی رو به شکست خواهد رفت.

وی افزود: متاسفانه یکی از عمده مشکلات واحد‌های تولیدی بحث بازار و فروش است چراکه گاها تولید انجام می‌شود اما هیچ مشتری برای خرید محصول تولیدی نیست. و این امر نیز دلایل خود از جمله کیفیت، قیمت‌گذاری، بازار پسندی را که بتواند با سایر کالا‌ها رقابت کند، ندارد. بنابراین با شرایط افتصادی حاضر با هزینه تولید بالا واحد تولیدی محکوم به شکست می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر