logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۳۷۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ایجرود خبرداد:

تحقق ۱۱۷ درصدی ایجاد فرصت شغلی در ایجرود

تحقق-۱۱۷-درصدی-ایجاد-فرصت-شغلی-در-ایجرود
مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ایجرود با بیان اینکه تعهد اشتغال در شهرستان ۵۸۶ فرصت شغلی بود گفت: تاکنون ۶۸۸ فرصت شغلی در شهرستان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است.

باب‌الله قاسملو در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  با بیان اینکه تعهد اشتغال در شهرستان ۵۸۶ فرصت شغلی بود اظهار داشت: تاکنون ۶۸۸ فرصت شغلی ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است که تقریبا تحقق ۱۱۷ درصدی را شامل می‌شود. با این حال درصد بالایی از فرصت‌های شغلی نیز در شرکت‌های تولیدی بوده به عبارتی ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد و ۱۵۰ مورد معرفی و بکارگماری انجتم گرفته است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تاکنون از بودجه سال ۱۴۰۲ هیچ گونه اعتباری داده نشده است، ادامه داد: تا الان از بودجه سال ۱۴۰۱ استفاده کردیم و پرداختی از بابت اعتبارات سال ۱۴۰۲ صورت نگرفته و منتظر شیوه نامه پرداختی از محل تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۲ هستیم.

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه تسهیلاتی که در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ انجام گرفته از محل تبصره ۱۶ بود که تعداد ۴۰۰ طرح در شهرستان از این محل پرداخت شده است، تصریح کرد: مبلغ ۲۵ میلیارد تومان پرداختی شهرستان از این محل بوده است که ۴۵۰ مورد ایجاد اشتغال از این محل در سطح شهرستان داشتیم.

وی با اشاره به بکارگیری اتباع خارجی نیز گفت: طبق قانون کار ماده ۱۲۰ برای هرگونه به کارگیری اتباع خارجی حتماً کسب و اخذ پروانه کار لازم است، یعنی بدون اخذ پروانه کار اتباع غیر مجاز تلقی می‌شود و کارفرمایان مشمول جرائم مالی و حتی کیفری خواهند شد.

قاسملو در خصوص شناسایی خانواده‌های دارای سوء تغذیه کودکان نیز گفت: این موارد از طریق شبکه بهداشت شناسایی می‌شود و بعد از شناسایی لیست این افراد و یا سرپرستان خانوار کودکان به وزارت تعاون داده می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت تعاون نیز بر حسب دهک‌بندی که انجام داده برای دهک‌های یک تا ۵ ماهانه مبلغ یک میلیون تومان و برای دهک ۶ تا ۷ ماهانه ۶۰۰ هزار تومان برای رفع سوء تغذیه این کودکان، این مبلغ را ماهانه به همراه یارانه پرداخت می‌کند.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر