logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۳۷۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مطرح کرد:

لزوم افزایش مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله

لزوم-افزایش-مقاومت-ساختمان‌ها-در-برابر-زلزله-
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با بیان اینکه ارتقای کیفیت ساخت و ساز هدف مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان است، گفت: باید طول عمر مفید ساختمان را افزایش دهیم تا در برابر حوادث طبیعی مثل زلزله مقاومت کافی را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از پایگاه خبری راه و شهرسازی زنجان حمزه شکیب، به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در حاشیه بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان، با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان با ۶۰۰ هزار عضو در سراسر کشور، از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، گفت: شناسنامه فنی و ملکی در برنامه هفتم توسعه به تصویب رسیده و صدور شناسنامه فنی و ملکی به صورت قانون درآمده و شهرداری‌ها نمی‌توانند بدون شناسنامه فنی پایان کار صادر کنند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: برگزاری همایش‌هایی در حوزه‌هایی مثل مقاوم‌سازی، حریق و سایر موضوعات از رویکردهای آموزشی شورای مرکزی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، ارتقای کیفیت ساخت و ساز را هدف مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان یاد کرد و گفت: باید طول عمر مفید ساختمان را افزایش دهیم تا در برابر حوادث طبیعی مثل زلزله مقاومت کافی را داشته باشند.

شکیب، با بیان اینکه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجاری‌سازی تولیدات ساختمانی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در‌صدد هستیم به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان ورود کرده و تعدادی شرکت توسط مهندسین در استان‌ها راه‌اندازی کنیم تا به دستاوردهایی در حوزه فناوری‌های نوین دست یافته و آن را تجاری‌سازی کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر