logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۳۷۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
رئیس دانشگاه فنی ابهر در گفتگو با موج رسا:

دروغ عامل اصلی پیشرفت امپراطوری‌های دروغین است

دروغ-عامل-اصلی-پیشرفت-امپراطوری‌های-دروغین-است
رئیس دانشگاه فنی ابهر با بیان اینکه یکی از روش‌های ثابت نیرنگ بازان و ریاکاران از ابتدای تاریخ، آمیختن واقعیت‌های کاملاً مسلم با دروغ‌های ریز و درشت است گفت: دروغ عامل اصلی پیشرفت امپراطوری‌های دروغین است.

مهدی صبوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه  بازخوانی دروغ‌ها و روایت بی‌اعتبار شدن جریان امپراتوری دروغ در جهان با عنایت به اینکه با ایجاد شایعه‌های بی اساس باعث هرج و مرج در جامعه می‌شوند گفت: بعنوان مثال می‌توان به اخبار مغرضانه شبکه‌های خبری بی بی سی و ایران اینترنشال در آشوب‌های سال 1401 اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: یکی از روش‌های ثابت نیرنگ بازان و ریاکاران از ابتدای تاریخ، آمیختن واقعیت‌های کاملاً مسلم با دروغ‌های ریز و درشت است.

رئیس دانشگاه فنی ابهر عنوان کرد: در این فرایند ابتدا اطلاعات کاملاً درستی که همگان از آن مطلع هستند زودتر مطلع می‌شوند و در حجم بالا در جامعه هدف پمپاژ می‌شود.

صبوری گفت: امپراطوری‌های دروغین با در نظر داشتن دروغ‌های ریز و درشت در هم آمیخته می‌شود و در نهایت در زمان بهره برداری از این بستر آماده، هر مطلبی که باب میلشان باشد همراه با اطلاعات سوخته به خورد جامعه هدف داده می‌شود.

وی ابراز کرد: قبل از شروع اعتراضات با استفاده از ابزارهای خبر پراکنی حجم زیادی از نارضایتی‌های موجود در سطح جامعه که هم مسئولان و هم مردم به خوبی از آن آگاه هستند در جامعه پمپاژ شده بود.

رئیس دانشگاه فنی ابهر تصریح کرد: می‌توان گفت که در این زمینه امپراطوری‌های دروغین اصلی‌ترین تمرکز خود را برروی مسائل اقتصادی یا فسادهای مالی کشف شده بود.

صبوری عنوان کرد: ریشه مشکلات اقتصادی تا حد بسیار زیادی در تحریم‌های غیر منصفانه آمریکا علیه ایران قرار دارد و با اینکه دستگاه قضایی می‌تواند فسادهای کشف شده را علنی نکند، اما با وجود تمام تبعات این فسادها، دستگاه قضایی هیچ‌گاه در علنی سازی این فسادها کوتاهی نکرده است.

وی افزود: در این بین اخبار نارضایتی مربوط به محیط زیست و مهاجرت به کشورهای غربی نیز پس از مسائل اقتصادی و فسادهای کشف شده، در رتبه‌های بعدی قرار داشت که با وجود آگاهی کل جامعه از این مشکلات، این موارد با دقت و ظرافت بالایی به صورت پیوسته در جامعه پمپاژ می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی ابهر تصریح کرد: پس از وقوع حادثه فوت خانم مهسا امینی، کشورهایی که با شکل گیری انقلاب اسلامی منافع خود را در ایران از دست داده بودند به واسطه رسانه‌هایی که سال‌ها برای شکل گیری و گسترش آن‌ها هزینه کرده بودند نظیر ایران اینترنشال، صدای آمریکا (VOA) و بی بی سی فارسی، شروع به گسترش جو نارضایتی و تهمت زنی کردند.

صبوری گفت: همچنین با استفاده از گزارش‌های جعلی و مرده سازی برخی از چهره‌ها، بخاطر جو پر التهاب ایجاد شده تلاش کردند اقدامات براندازانه‌ای شکل دهد.

وی ابراز کرد: این تکنیک به کار گرفته شده توسط سه رسانه ذکر شده در فوق برای کشور چه در طیف مسئولان کلان، چه در طیف نیروهای اجرایی و چه در طیف جامعه مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرد و آثار زخم‌های ایجاد شده این مشکلات علی رغم تلاش‌های بسیار صورت گرفته، هنوز هم به شکل جدی بر طرف نشده است.

ریاست دانشگاه فنی ابهر تاکید کرد: لذا شناسایی چهره‌های اصلی این دروغ پراکنی‌ها و شایعه سازی‌ها و گزارش پیوسته مکرها و خیانت‌های این افراد چه در سطح فردی و چه در سطح شغلی که انتخاب کرده‌اند می‌تواند چتر اعتمادی که این افراد از طریق پخش اخبارهای سوخته برای خود ایجاد نموده‌اند را کنار زند و چهره و نیت واقعی این شخصیت‌ها را نمایان کند.

 نفوذ دشمن بر ذهنت افراد و سعی در مظلوم نمایی

صبوری افزود: این تکنیک بیشتر در مورد رژیم جعلی صهیونسیتی مورد استفاده قرار گرفته است. در این تکنیک دشمن سعی می‌کند شخصیت هیتلر را یهود ستیز و نسل کشی یهودیان را یکی از علت‌های اصلی جنگ جهانی دوم معرفی کند.

وی اضافه کرد: در این تکنیک قربانیان اصلی این جنگ خانمان سوز نیز یهودیان معرفی می‌شوند در صورتی که با کنکاش در ریشه‌های وقوع جنگ دوم متوجه می‌شویم به هیچ وجه این جنگ یک جنگ مذهبی نبوده و پیشینه تاریخی جنگ‌های منطقه‌ای باعث کشانده شدن پای کشورهای همسایه آلمان به این جنگ شد.

رئیس دانشگاه فنی ابهر ابراز کرد: در این سناریو رسانه‌های معاند با پر رنگ کردن قتل عام وارد شده به گروهی از قربانیان جنگ، سعی می‌کند که برای آنها حقی ایجاد کند و هزینه این حق را نیز از سرزمین مردم فلسطین پرداخت نماید.

صبوری ابراز کرد: بارها در گزارش‌های تهیه شده برای مظلوم نمایی اسرائیلی‌ها شاهد گزارش‌های زنده کارگردانی شده بوده‌ایم، نظیر آن خبرنگار رومانیایی که مثلاً برای نشان دادن ترس از حملات موشکی حماس روی زمین دراز کشیده بود و وانمود می‌کرد پناه گرفته است اما در پشت سر او مردم در حال قدم زدن و دوچرخه سواری بودند.

وی گفت: این سناریو در اندازه‌های کوچکتر ولی گستره‌های بیشتر نیز در نا آرامی‌های گاه و بیگاه داخل کشور مان نیز مشاهده می‌‎شود.

رئیس دانشگاه فنی ابهر تاکید کرد: مثلاً جمعی از اراذل و اوباش با قرار گرفتن در بین صفوف معترضین مردمی اقدام به تخریب اموال، دزدی، اخاذی، زد و خرد و حتی قتل نیروهای امنیتی و انتظامی می‌نمایند؛ پس از اینکه این افراد بخاطر جرائمی که مرتکب شده بودند دستگیر و روانه دادسرا شدند، همین رسانه‌های معاند با مظلوم نمایی این گروه و بیان اینکه آن‌ها جز مدافعان حقوق مردم بوده‌اند و برای احقاق حق مردم به دردسر افتاده اند، سعی نمودند تا حمایت مردمی را پشت سر این افراد قرار دهند و آن‌ها از ترازوی عدالت فراری دهند یا باعث تخفیف در جرمشان شوند.

صبوری گفت: متاسفانه این روش نیز توانسته است زخم‌هایی بر پیکر کشور عزیزمان وارد کند هم از نظر وارد شدن خسارات به مردم و نیروهای امنیتی انتظامی، هم از نظر تحت فشار قرار دادن سیستم قضایی کشور و هم از اینکه گاهاً برخی از افراد دستگیر شده در بین اراذل و اوباش، واقعاً از این گروه‌ها نبوده‌اند و حسب اتفاق و هیجان ناشی از تجمعات خیابانی گرفتار شده‌اند.

وی تاکید کرد:  استفاده ازبیانات رهبری درباره خنثی سازی شایعه‌های بی پایه و اساس و اینکه مردم ایران همیشه پشت رهبری بودند، هستند و خواهند بود.

ریاست دانشگاه فنی ابهر اضافه کرد: شواهد نشان می‌دهند هر گاه که مخالفان جمهوری اسلامی و کشور ایران سعی کرده‌اند از التهابات ناشی از مسائل روزمره کشور سوء استفاده کنند و از نیروی خود مردم و جامعه بر علیه خود مردم استفاده کرده‌اند.

 صبوری تصریح کرد: مقام معظم رهبری با حفظ بی طرفی در منازعات داخلی اولاً سعی در آرام کردن شرایط پر التهاب دارند و سپس با بررسی‌های همه جانبه صورت گرفته توسط تیم رهبری با کشف و آشکار نمودن شواهد قطعی، با شناساندن ریشه‌های ایجاد کننده مسئله و در نهایت با سخنرانی نهایی که توسط خود مقام معظم رهبری انجام می شود.

وی ابراز کرد:  اطلاعات بدون واسطه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و معمولاً مشاهده می‌شود پس از این مرحله یعنی اعلام گزارش همه جانبه حادثه واقع شده به مردم جامعه توسط مقام معظم رهبری، تقریباً تا حد زیادی خدعه و نیرنگ‌های مورد استفاده توسط دشمنان نقش بر آب شده و التهابات تقریباً به صورت کامل فروکش می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی ابهر عنوان کرد: پس از این مرحله دستگاه قضایی تکلیف اتهامات مجرمان را مشخص و تنبیه قانونی را وضع می‌نمایند و معمولاً رهبری در این مرحله نیز از دستگاه قضایی درخواست می‌کنند در صورت امکان در تنبیه افرادی که بر اثر هیجان یا کم معرفتی و کوته بینی باعث شعله ورتر شدن حادثه شده‌اند، تخفیف قائل شود.

صبوری گفت: اما در بخش مدیریتی نیز مشاهده می‌کنیم معمولاً مدیران و مسئولانی که خود ریشه شکل گیری مشکل بوده اند یا در شناسایی و مرتفع کردن مشکل کوتاهی کرده‌اند نیز تنبیه می‌شوند.

وی افزود:  البته معمولاً این بخش رسانه‌ای نمی‌شود ولی بر اساس شواهد می‌بینیم که در تنبیه مدیران و مسئولین، از تخفیف استفاده نمی‌شود.

رئیس دانشگاه فنی ابهر تصریح کرد: این سیاست رهبری علاوه بر اینکه بارها باعث خنثی سازی شایعات و حادثه‌های پس از این شایعات شده است به شدت باعث قدرتمند تر شدن بخش سیاستگذاری کشور گردیده است و امروزه مشاهده می‌کنیم جامعه  بیانات رهبری پس از حادثه را استراتژی و راهبرد اصلی برای مدیریت شرایط موجود قلمداد می‌کنند و هر حرف و سخنی غیر از آن را نمی‌پذیرند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر