logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۳۷۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرمانده سپاه ناحیه ابهر:

عدم همراهی مردم ولایی ایران موجب شکست امپراتوری دروغ شد

عدم-همراهی-مردم-ولایی-ایران-موجب-شکست-امپراتوری-دروغ-شد
فرمانده سپاه ناحیه ابهر گفت: مردم ولایی ما علیرغم تحمل فشارهای طاقت‌فرسای اقتصادی با پاسخ منفی به جریان رسانه‌ای و تبلیغات فریبنده دشمنان ثابت کردند که پای آرمان‌های انقلاب اسلامی تا آخرین نفس ایستادند.

علیرضا افشار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: مدتی از فعالیت «کارخانه تولید دروغ» در اغتشاشات اخیر می‌گذرد. کارخانه‌ای که با همه توان کوشید با تولید محصولاتی با لفافی از دقت و صحت، آتش‌بیار معرکه‌ ناامنی در کشور شود و مردم را با فریب به خیابان‌ها بکشد تا «شعار کار نظام تمومه»را عینیت ببخشد. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: با این حال، با فرو نشستن غبار فریب و آشکار شدن حقیقت، بخشی از مخاطبان امپراتوری دروغ که در روزهای نخست «مسخ انقلاب ماهواره‌ای» شده بودند، اعتمادشان به اخبار «ستاد رسانه‌ای اغتشاش» رنگ باخت.

افشار با تأکید بر اینکه سرعت تولید دروغ در شبکه‌های معاند که هدفی جز برافروخته نگاه داشتن اعتراض و بازی با احساسات مردم ندارد، گفت: این فرآیند آنچنان با سرعت و بدون دقت در حال انجام است که گردانندگان این شبکه‌ها را با کمبود عکس کشته‌شدگان ادعایی روبه‌رو کرده است! کمبودی که این شبه‌شبکه‌ها برای جبران آن از عکس‌‌های تکراری برای تهییج افکارعمومی استفاده کردند از نگاه مخاطبان دور نماند. 

فرمانده سپاه ناحیه ابهر تصریح کرد: عملیات رسانه‌ای جریان فریب، دستور کار مشخصی دارد. باید همه ایران در بازی اغتشاش و ناامنی نقش‌آفرینی کنند و برای این کار، تهییج احساسات عمومی و ایجاد خشم با تولید دروغ باید قومیت‌ها و اقوام ایرانی را بیشتر از قبل هدف بگیرد و کشته‌سازی از برخی شهرهای آرام اما مهم ایران هدف این جریان است. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از خطوط دنبال‌شده در جنگ رسانه‌ای آمریکا و شرکایش پس از عملیات طوفان‌الاقصی، تمرکز روی اخبار جعلی و غیرواقعی بود. 

این مسئول با بیان اینکه یکی از اهداف دروغ‌های رسانه‌ای این است که حماس را با داعش همسان کنند، گفت: یکی از جنایت‌های آشکار گروه تروریستی داعش این بود که سر اسرای خود را به‌صورت زنده می‌برید یا اسرا را به‌صورت زنده می‌سوزاند. جعل تصویر و تلاش برای وارونه جلوه دادن تحولات فلسطین از سوی دستگاه‌های تبلیغاتی ارتش رژیم صهیونیستی مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است؛ تا آنجا که سازمان نظارت بر حقوق بشر یورو- مدیترانه، ارتش رژیم اسرائیل را به جنایت جنگی و جعل تصاویر ویدئویی متهم کرد. 

وی با تأکید بر لزوم تلاش فراگیر برای تقویت رسانه‌های محلی افزود: رسانه‌های معاند و بیگانه دروغ می‌گویند، اما باید اذعان کرد که آنان برای ترویج و ترغیب خبرهای دروغ خود در بحث «اقناع» خیلی کار می‌کنند.

افشار با بیان اینکه در فتنه اخیر، دانش‌آموزان تیررس دشمنان و معاندین بودند اظهار داشت: باید در زمینه ارتقاء سواد رسانه‌ای نوجوانان و جوانان بیشتر برنامه‌ریزی کنیم چراکه حوادث اخیر به ما این نکته را یادآوری کرد که نسل امروز غوطه‌ور در فضای مجازی است و اگر روی این مسئله کار نکنیم و سواد بصری و رسانه‌ای نوجوانان و جوانان و عموم مردم را ارتقاء ندهیم تکرار حوادثی از آن دست در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر افزود: مردم ولایی ما علیرغم تحمل فشارهای طاقت‌فرسای اقتصادی و مشکلات معیشتی با پاسخ منفی به جریان رسانه‌ای و تبلیغات فریبنده دشمنان ثابت کردند که پای آرمان‌های انقلاب اسلامی تا آخرین نفس ایستادند و ما مسئولان باید قدردان این همراهی و صبر و تحمل مردم باشیم.

وی در پایان سخنان خود به لزوم برنامه‌ریزی قوی و منسجم سواد رسانه‌ای در جامعه اشاره کرد و گفت: مردم ما باید به سواد رسانه‌ای مجهز شوند تا از تکرار حوادث اخیر در آینده پیشگیری شود و در این راه جامعه نخبگان و آموزش و پرورش رسالت سنگینی بر عهده دارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر