logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۳۷۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس پارک و علم و فناوری استان زنجان مطرح کرد:

نبود زیرساخت مهمترین چالش پیش روی پارک علم و فناوری استان زنجان

نبود-زیرساخت-مهمترین-چالش-پیش-روی-پارک-علم-و-فناوری-استان-زنجان
رئیس پارک و علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان با چالش نبود زیرساخت مواجه است، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هکتار زمین برای پارک علم و فناوری استان مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» عباسعلی زمانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به مفهوم پارک، اظهار داشت: پارک علم و فناوری جایی قرار دارد که یک سری از ایده‌ها به همدیگر کمک می‌کنند و در نهایت فرایند اقتصادی سازی شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه دانشگاه از صنعت فاصله دارد و بقیه کشورها این را درک کرده‌اند، افزود: پارک‌های علم و فناوری شکل گرفتند تا خلا و فاصله بین دانشگاه و صنعت را پر کنند.

رئیس پارک و علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان متاسفانه خیلی دیر شکل گرفت و هنوز جوان و در ابتدای کار است، گفت: این پارک در سال ۹۶ راه‌اندازی شد و در حال حاضر نیز تمام مکان‌های در اختیار پارک علم و فناوری استان اجاره‌ای است.

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر با تمام مکان‌های اجاره‌ای موجود در اختیار پارک اما باز هم ۶۰ متر مکان نیاز است و باید این محل دوباره تامین شود، تصریح کرد: در فضای موجود که به لحاظ مکانی مشکل داریم اما نیروهای فوق‌العاده فعالی وجود دارد که به صورت جهادی در هر کار هستند.

زمانی با اشاره به اینکه کمبود نیرو در پارک علم و فناوری وجود دارد، بیان کرد: کمترین میزان بودجه توسط پارک زنجان جذب می‌شد اما این میزان بودجه دو برابر شد و امسال به ۱۳.۳ میلیارد تومان رسید.

وی تصریح کرد: پارک باید ایده‌ها را بزرگ و تبدیل به شرکت کند با این حال تاکنون ۵ رویداد هم‌آفرین برای دانش‌آموزان برگزار شده تا طعم کسب و کار را فرابگیرند و البته هدف ما جهت‌دهی نیست.

رئیس پارک و علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه اکثر استان‌ها رویداد تانا را در یک روز برگزار می‌کنند اما ما در استان شیوه دیگری در پیش گرفتیم و به صورت تخصصی ورود یافتیم گفت: رویداد تانا در حوزه کشاورزی با زردآلو شروع، گیلاس و زیتون پایان یافت البته ممکن است این رویداد ادامه‌دار باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف در این رویداد‌ها آموزش است، گفت: در هر رویداد میانگین ۸۰ نفر دانش‌آموز شرکت داشتند.

زمانی با بیان اینکه بحث ترویج در پارک‌ها بسیار مهم است گفت: در این زمینه دانشجویان علاقه‌مند در رویداد‌ها شرکت کرده و تا حدودی آموزش دیدند و برای برگزاری رویداد‌های بعد آماده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه به کمک استاندار ۵ هکتار زمین در عوارض زنجان به قزوین کنار شهرک ظریفان به پارک اختصاص یافت تا شرکت‌ها در این مکان مستقر شوند، تصریح کرد: این محل با تسهیلات و روش‌های مختلف واگذار خواهد شد.

رئیس پارک و علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه فرهنگ خیری باید در خصوص پارک علم و فناوری نیز انجام شود، گفت: زمین نیم هکتاری در جنب پارک گلستان به پارک علم و فناوری استان هبه شد و این اولین اقدام خیری بود که در خصوص پارک استان انجام شد و مقرر است تا یک شرکت مرکز فناوری‌های انرژی‌های تجدید پذیر را در بخشی از فضای این محل راه‌اندازی کند.

وی با اشاره به پرداخت ۴۳ فقره تسهیلات به ارزش ۳۵ میلیارد تومان توسط پارک علم و فناوری استان به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: منابع محدود است اما ما تلاش می‌کنیم تا هر شرکتی که توانست مدارک خود را ارائه دهد در پرداخت تسهیلات کمک کنیم.

زمانی با اشاره به چالش‌های بزرگ پیش روی پارک استان، گفت: مهم‌ترین چالش بحث زیرساختی است و به نظر می‌رسد با ترویج انجام گرفته تا اسفند‌ ماه ۲۰۰ شرکت به پارک رجوع کنند و درخواست مکان نمایند. با این حال هنوز ۶۰ شرکت در نوبت برای تامین فضا هستند اما علی‌رغم نبود فضا در حال کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه فناوری زمان نمی‌شناسد؛ گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هکتار زمین برای پارک علم و فناوری استان مورد نیاز است.

رئیس پارک و علم و فناوری استان زنجان از برگزاری چهارمین نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهش نیز خبر داد و گفت: این نمایشگاه در محل نمایشگاه کاسپین از ۱۱ تا ۱۳ آذر ماه برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر