logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۳۷۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خبر داد:

کشت زعفران در ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی ابهر

کشت-زعفران-در-۱۵-هکتار-از-اراضی-کشاورزی-ابهر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: حدود ۱۵ هکتار از اراضی شهرستان ابهر زیر کشت زعفران رفته که پیش‌بینی می‌شود تا آخر آبان‌ماه امسال بیش از ۷۰ کیلو‌گرم محصول خشک از آن برداشت شود.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: حدود ۱۵ هکتار از اراضی شهرستان ابهر زیر کشت زعفران رفته که پیش‌بینی می‌شود تا آخر آبان‌ماه امسال بیش از ۷۰ کیلو محصول خشک از آن برداشت شود، ایران رویشگاه اصلی بسیاری از گونه‌های دارویی باارزش است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: این گونه‌ها در شرایط طبیعی و یا بارندگی مختصر، مواد مؤثره نسبتاً بالایی تولید می‌کنند که این متابولیت‌های ثانویه می‌تواند با کشت اصولی آن‌ها بیشتر شده و از این رهگذر علاوه بر مصرف داخلی، صادرات آن هم افزایش پیدا می‌کند.

مولایی تصریح کرد: خشکی یکی از مهم‌ترین عوامل محدود کننده رشد گیاهان در سرتاسر جهان و شایع‌ترین تنش محیطی است که تقریباً تولید ۲۵ درصد از اراضی جهان را محدود ساخته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: در مقایسه با بسیاری از گیاهان دیگر، گیاهان دارویی مانند زعفران می‌توانند عملکرد قابل ملاحظه‌ای تولید کنند که از نظر درآمد و ایجاد اشتغال مقرون به صرفه باشد. 

این مسئول خاطرنشان کرد: ضمن اینکه به‌ علت عدم استفاده یا استفاده محدود از کودهای شیمیایی و سموم مختلف در پرورش زعفران، یک محصول سالم خواهد بود. در راستای مقابله با بحران‌های تغییر اقلیم و خشکسالی موجود کشور، ترویج گیاهان دارویی کم‌آب‌خواه مصرف بهینه آب در کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر