logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۳۷۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

برداشت ۴۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع استان زنجان

برداشت-۴۰۰-کیلوگرم-زعفران-از-مزارع-استان-زنجان
مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه برداشت زعفران هنوز در استان به اتمام نرسیده است، گفت: سال گذشته میزان تولید زعفران ۴۰۰ کیلوگرم بود و پیش بینی می‌شود امسال نیز همین میزان برداشت شود.

شهلا پارسه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: مجموع مزارع بارور و غیر بارور زعفران استان ۱۵۶ هکتار است که عملیات برداشت زعفران تقریبا از اواسط مهر ماه آغاز شده و تا اواسط آذر ماه ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه امسال در حدود ۱۷.۵ هکتار توسعه سطح زیر کشت زعفران در پاییز و اواخر تابستان انجام شد، افزود: بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان ماهنشان با ۴۵ هکتار است.

مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه برداشت زعفران هنوز در استان به اتمام نرسیده است، گفت: سال گذشته میزان تولید زعفران ۴۰۰ کیلوگرم بود و پیش بینی می‌شود امسال نیز همین میزان از سطح مزارع بارور استان برداشت و روانه بازار شود.

وی با بیان اینکه زمان برداشت زعفران، وابسته به زمان آبیاری مزرعه است تصریح کرد: نهایت تا دو هفته دیگر برداشت به پایان می‌رسد.

پارسه با اشاره به کمک‌های حمایتی که برای کشت زعفران در استان انجام می‌شود، گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک معرفی می‌شود و در صورتی که یارانه‌ای برای خرید پیاز زعفران ابلاغ شده باشد، بخشی به صورت کمک حمایتی و بخشی از هزینه خرید در قالب یارانه‌های دولتی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر محصول تولیدی در استان به دلیل اینکه مزارع خرد و کوچک هستند و به خود مصرفی می‌رسد؛ معمولا بسته‌بندی کوچکی دارند و در داخل استان مصرف می‌شود گفت: میزان محصول تولیدی کم است به خاطر همین امر هزینه چندانی برای بسته‌بندی زعفران صرف نمی‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر