logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۳۷۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر:

سلاح ما در برابر جریان‌سازی رسانه‌ای باید روشنگری و ‌آگاهی باشد

سلاح-ما-در-برابر-جریان‌سازی-رسانه‌ای-باید-روشنگری-و-‌آگاهی-باشد
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر گفت: امروز سلاح ما به جای اسلحه در برابر جریان‌سازی رسانه‌ای باید بصیرت، روشنگری، ‌آگاهی و هوشیاری باشد و مراقبت کنیم تا اخبار کذب دشمن روی ما تأثیر نگذارد و برخی مشکلات دستاویزی برای آنان نباشد.

سیاوش طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: هر روز میلیاردها مطلب در فضای مجازی منتشر می‌شود و این بمباران اطلاعاتی باعث شده تا همه ما راجع به همه چیز اطلاعاتی به دست آوریم اما با ويژگی هایی خاص. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: کارل تارو ژورنالیست معروف ژاپنی می گوید: هر وقت هر کسی از هر چیزی سخن می‌گوید ما وانمود می‌کنیم که درباره آن می‌دانیم. همکارانمان درباره فیلم، کتاب، قیمت ارز، حمله نظامی آمریکا صحبت می‌کنند سرمان را بالا و پایین می‌بریم یعنی من هم درباره آن می‌دانم و این در صورتی است که آنها درباره آن موضوع فقط نظرات کس دیگری را در یک شبکه اجتماعی خواندند.

طاهری تصریح کرد: ما به شکلی خطرناک به نوعی کپی‌برداری از دانایی نزدیک می‌شویم، که در واقع الگوی جدید نادانی است. ما با سوادمصنوعی روبرو هستیم.

سرپرست دانشگاه آزاد واحد اسلامی ابهر گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولین صداوسیما فرمودند؛ «جنگ امروز دنیا، جنگ رسانه‌هاست» و همچنین ایشان در دیدار با دانشجویان با اشاره به دروغ‌گویی‌های فراوان در رسانه‌های دشمن فرمودند؛ «می‌بینیم اخبار رسانه‌های دشمن صدی‌ نود دروغ است؛ صدی‌نود! دروغ است، جعل می‌کنند؛ دروغ‌های بزرگ، دروغ‌های کوچک؛ برایشان اهمّیّت ندارد. 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باعث شدند به سرعت برق در معرض اخبار و به سرعت باد در معرض تحلیل اخبار قرار بگیریم، گفت: محیط اطراف ما پر است از اخبار مغشوش، اعداد و ارقام گول‌زننده و حرف‌های جهت‌دار که بخش مهم و عمده‌ای از آن توسط رسانه‌های دشمن در حال القاء به جوانان و خانواده‌ها است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همانطور که اطلاع دارید و ما درحال جنگ ترکیبی و نرم هستیم که این ویژگی‌های پیچیده بودن، آرام و بی صدا، غافلگیر کننده، پیشرفته هنرمندانه، سازماندهی‌شده، سریع و پرشتاب و دقیق نبودن مرزهای خودی و غیر خودی زندگی ما را تحت شعاع خود قرار داده است‌.

وی اذعان کرد: حال وظیفه تک تک اساتید دانشگاه و جوانان و رسانه‌های ما همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند و آن جهاد تبیین و آموزش و فراگیری مهارت‌های سواد رسانه‌ای است.

طاهری افزود: دانشجویان ذخیره انقلاب و قشر عظیمی از جامعه و هرچقدر مسئولیت‌پذیری دانشجو بیشتر باشد زمینه رشد و شکوفایی و فراهم شدن امنیت اجتماعی بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: امروز دشمنان با راه‌اندازی جنگ نرم به دنبال استحاله فرهنگی هستند و با توجه به اینکه جبهه اصلی جنگ نرم در داخل کشور فضای دانشگاه است، لذا نقش اساتید و دانشجویان به عنوان فرماندهان و افسران جوان این جنگ نرم حائز اهمیت است.

سرپرست دانشگاه آزاد واحد اسلامی ابهر با توجه به هوشیاری مردم و دانشجویان در خصوص موج‌سواری شبکه‌های معاند خاطرنشان کرد: دانشجویان نیز باید با افزایش بصیرت دینی و عملی و نفوذ در بدنه اجتماع با استفاده از تأثیرپذیری فرهنگی به دنبال خنثی سازی اثرات سوء تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی در تحولات اجتماعی باشند.

وی تصریح کرد: امروز سلاح ما به جای اسلحه باید بصیرت، روشنگری، ‌آگاهی و هوشیاری باشد و مراقبت کنیم تا اخبار کذب دشمن روی ما تأثیر نگذارد و برخی مشکلات دستاویزی برای آنان نباشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر