logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۳۶۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
گلایه مسافران ابهری از کمبود اتوبوس‌ها؛

مسافران بین راهی ابهر_تهران در پایانه مسافربری سرگردانند

مسافران-بین-راهی-ابهر-تهران-در-پایانه-مسافربری-سرگردانند
با توجه به افزایش مسافرت‌ها بعد از کاهش شیوع بیماری کرونا، مسافران ابهری با کمبود اتوبوس در مسافرت‌های بین راهی مواجه بوده و موجب سرگردانی مسافران ابهر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» از سال‌ ۹۸ با شیوع کرونا با افت شدید میزان مسافر روبه‌رو بودیم، تردد مردم به دلیل محدودیت‌ها کاهش پیدا کرد تا اینکه از سال ۱۴۰۱ مسافرت‌ها اوج گرفت، و در این حین بسیاری از رانندگان به دلیل متضرر شدن و عدم سوددهی مجبور به فروش اتوبوس‌های خود شدند و در روزهای تعطیل که پیک مسافرت‌ها افزایش پیدا می‌کند مسافران با نبود اتوبوس مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید

در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی کمبود در همه بخش‌ها احساس می‌شود، اتوبوسرانی کشور نیز از این ناحیه ضربه خورده و اکنون تناسبی میان تعداد اتوبوس‌های برون شهری و تقاضای مسافران ابهری نیست.

اکنون هزینه سفر و گردشگری در اولویت مردم نیست اما در این شرایط هم باز ناوگان اتوبوسرانی جوابگوی متناقضیان نبوده و این عدم تناسب عرضه و تقاضا در زمان تعطیلات تابستانی و نوروزی یعنی پیک سفرهای مردم به اوج خود می‌رسد.

یکی از مسافران خط ابهر‌_تهران در گفتگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه به دلیل دانشجو بودن در ماه چند بار با اتوبوس‌ها بین‌شهری به تهران می‌رود، گفت: کم بودن تعداد ناوگان مخصوصاً در روزهای تعطیل باعث بروز مشکلاتی برای ما شده که و ما دیرتر به شهر موردنظرمان برسیم.

راننده اتوبوس خط ابهر_تهران با بیان اینکه تعداد مسافران از سال‌های ۹۸ به خاطر کرونا کاهش پیدا کرده بود برخی از رانندگان مجبور به فروش اتوبوس‌های خود شدند و برخی نیز برای تأمین هزینه‌های اتوبوس و افزایش درآمدهای خود مجبور شدند سرویس‌های دربستی برای تورهای زیارتی را قبول کنند. کاش مسئولین ما رانندگان را نیز درک می‌کردند، اتوبوسی که برای تعمیر هر قسمت آن میلیون‌ها تومان خرج دارد و ما نمی‌توانیم فقط با جابجایی مسافر در خط ابهربه تهران و یا بالعکس این هزینه‌ها را تأمین کنیم و همینطور اداره راهداری کل استان رانندگان را ملزم به پوشش مسافران شهرهای خرمدره، صائین‌قلعه و هیدج کرده است.

یکی از شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی ابهر ناترازی تعداد اتوبوس به خاطر نرخ پایین کرایه است، هزینه تمام شده نرخ کرایه در کنار ریسک بالای سرمایه‌گذاری، کمبود قطعه و لوازم یدکی و گرانی لاستیک باعث این وضعیت شده است. گا‌ه لاستیک از ۶۰ میلیون تومان بالا می‌زند.

وی افزود: سال پیش رانندگان به دلیل عدم تأمین هزینه‌ها مجبور به فروش اتوبوس‌های خود شده و اکنون که هر ناوگان اتوبوس ۱۶ میلیارد شده توانایی خرید دوباره آن را ندارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: گاهی در روزهای هفته تعداد مسافر به قدری کم است که رانندگان با وجود عدم تکمیل ظرفیت مجبور به حرکت می‌شود به این امید که در شهرهای مجاور ظرفیت خود را تکمیل کند و این باعث نارضایتی مسافران شده است.

تعداد اتوبوس‌‌های بین‌‌راهی ابهر_تهران کم است

علی‌اصغر عطوفی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان ابهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_ تحلیلی «موج رسا» گفت: تعداد اتوبوس‌های ناوگان بین شهری در روزهای پیک سفر علی‌الخصوص ایام تعطیلات و پایان هفته‌ها جوابگوی تعداد مسافران نیست.

وی با بیان اینکه در شهرستان ابهر ۲۰ دستگاه اتوبوس فعال در خط ابهر_ تهران وجود دارد، گفت: این تعداد جوابگوی این حجم از مسافران نیست و امید است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این تعداد افزایش یافته و رفاه حال مسافرین و شهروندان گرامی فراهم شود.

عطوفی تصریح کرد: یکی از دلایل به وجود آمدن مشکل در جابجایی مسافران در خط ابهر_ تهران این است که در ساعات اولیه صبح ساعت۳.۳۰، ۵:۳۰ و ۷ صبح ناوگان حمل و نقل شهرستان ملزم است مسافران شهرهای خرمدره، هیدج و صائین‌قلعه را پوشش دهد بنابراین ۵۰ درصد ظرفیت این اتوبوس‌ها در این شهرها تکمیل می‌شود و مسافران شهر ابهر دچار مشکل می‌شوند ولی ما در تلاش هستیم که در ساعات صبح و آخر هفته که پیک کاری زیاد است و مسافران بیشتری وجود دارد ۲ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافر را انجام دهند تا مشکل تاحدی حل شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان ابهر گفت: مشکل دوم در این زمینه این است که در ساعات بعد از ظهر اتوبوس‌ها به صورت سرویس‌های دربستی جهت تورهای زیارتی، تفریحی به کارگیری می‌شوند و طبق مکاتباتی که با فرمانداری شهرستان و اداره کل راهداری انجام شده تصمیم گرفته شد رانندگان ملزم شوند این سرویس‌ها را کاهش دهند تا با ظرفیت بالا جابجایی مسافران صورت پذیرد و زمینه رضایتمندی شهروندان فراهم شود.

این مسئول با بیان اینکه ما در تلاش هستیم با مدیریت سرویس‌های دربستی و افزایش تعداد اتوبوس‌ها در ساعات اولیه صبح تعداد ناوگان را در خط ابهر_تهران افزایش دهیم و رضایتمندی مردم در این خصوص بالا برود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر