logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۳۶۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
قوانین کمتر توجه شده شهرداری‌ها!!

گلایه مردم خرم‌دره از معضل سد معبر و بی‌تفاوتی شهرداری به مشکلات شهری

گلایه-مردم-خرم‌دره-از-معضل-سد-معبر-و-بی‌تفاوتی-شهرداری-به-مشکلات-شهری
در شهر خرمدره سد معبر در برخی از خیابان‌ها موجب گلایه‌مندی مردم شده و همواره این نکته را مطرح می‌کنند که چرا شهرداری نسبت به این موضوع و برخی از مشکلات دیگر شهری بی‌تفاوت است؟!.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از پایگاه خبری نبض سحر، سد معبر به عنوان یکی از معضلات اجتماعی و چالش‌های پیش روی مدیریت شهری خرمدره مشکلات متعددی را ایجاد کرده است، بارها پیش آمده هنگامی که می‌خواهیم از خیابان عبور کنیم به دلیل وجود برخی از موانع تغییر مسیر داده و از سمتی به سمت دیگر می‌رویم که این عمل احتمال حادثه و ترافیک را زیاد می‌کند، موانعی که شاید توسط دست فروشان و شاید هم توسط کسبه به وجود آمده‌اند.

بیشتر بخوانید

سد معبر علاوه بر اختلال در تردد و عبور و مرور به بی نظمی و آشفتگی در شهر نیز دامن می‌زند، از سوی دیگر موجب افزایش ترافیک می‌شود.

در شهر خرمدره  اکثر کسبه‌ها به ویژه میوه و سبزی فروشی‌ها و برخی سوپرمارکت و مرغ و ماهی فروش‌ها در خیابان‌های جمال‌الدین و شهیدبهشتی تا برخی موارد بیش از نصف پیاده‌رو را تصاحب کرده و تبدیل به ویترین کرده‌اند و عابرین‌پیاده در ترافیک و مشکل تردد می‌باشند.

همچنین برخی مغازه‌دارها هم با قراردادن انواع موانع و سبد، سطل غیره... جای پارک مانع توقف خودروها در این شهری که همینطوری هم مشکل جای پارک دارد، شده‌اند و باعث ترافیک و پارک دوبل و سوبل ماشین‌ها شده سبب تصادف و شلوغی این دو خیابان‌های پرتردد شهر می‌شود،

حضور دائمی و ویژه گشت سد معبر شهرداری در شبانه‌روز و (تحقق ماده۵۵ قوانین و مقررات شهرداری‌ها) را می‌طلبد تا معضل تصرف پیاده‌رو و خیابان‌های این شهر که جزو حقوق شهروندی مردم نیز بوده، مرتفع شود.

مردم به دلیل دغدغه‌های روزمره خود، فرصتی برای شکایت در رابطه با رعایت نکردن قانون سدمعبر ندارند و شهرداری به عنوان متولی اصلی باید جلوی فعالیت این مغازه‌داران متخلف و دستفروشان را بگیرد.

اهمیت ندادن مغازه‌داران به تذکر شهروندان، عابران را مجبور به تردد از وسط خیابان به جای پیاده‌رو می‌کند که در برخی موارد باعث بروز سوانح رانندگی می‌شود.

همچنین این روزها که در کل خیابان‌های شهر برخی نهادها اقدام به حفاری و برش آسفالت و پیاده رو می‌کنند و عبور و مرور شهروندان را دچار مشکل کردند.

این نابسامانی‌ها منجر به نارضایتی و گلایه‌مندی مردم شده چرا که مردم از مسئولان شهرداری خرمدره انتظار حرکت جهادی در رفع دغدغه‌های مردم دارند و امید است در آینده‌ای نه چندان دور حل این مشکلات در اولویت مدیران شهری خرمدره باشد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر