logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۳۶۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون سیاسی، امنیتی فرماندار ابهر:

رویکرد دروغ‌پراکن رسانه‌های غربی از سر ناکامی اربابانشان است

رویکرد-دروغ‌پراکن-رسانه‌های-غربی-از-سر-ناکامی-اربابانشان-است
معاون سیاسی، امنیتی فرماندار ابهر گفت: تداوم رویکرد مغرضانه و دروغ‌پراکن رسانه‌های غربی بیشتر از سر ناکامی اربابانشان و نیز استیصال خودشان در انجام وظیفه تأمین نظر آن‌هاست.

اکبر طاهری‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: امروزه دیگر مانند گذشته نمی‌توان این شعار سهل‌انگارانه را باور کرد که رسانه، صرفاً ابزار ارتباط جمعی برای نمایش واقعیات است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: آنچه در عرصه عمومی مسلم انگاشته می‌شود این است که رسانه‌ها، ابزارهای محوری در دستان اصحاب قدرت برای برساخت و بازنمایی واقعیات هستند.

طاهری‌زاده تصریح کرد: امپراتوری رسانه‌ای در کنار سلطه اقتصادی، دو بازوی اصلی نظام سلطه هستند که در جهت توسعه و تعمیق سیاست‌ها و راهبردهای قدرت‌های سلطه‌گر در سراسر جهان به کار گرفته می‌شوند. 

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار ابهر گفت: رسانه‌های فارسی زبان وابسته به این قدرت‌ها که این روزها بیش از سایر مواقع فعالیت دارند یکی از اجزای همین اعمال قدرت نظام سلطه هستند که در بزنگاه‌های آشوب و اغتشاش با تمام ظرفیت و توان خود به صورت شبانه‌روزی وارد میدان می‌شوند و ملاحظه می‌شود که چگونه با شیوه‌های غیراخلاقی مختلف از جمله تحریک اقوام و اقلیت‌ها، معرفی مناطق درگیری، آموزش شیوه‌های آشوب، کشته‌سازی و نمادسازی از شخصیت‌های مجعول و... به توسعه و تعمیق آشوب دامن می‌زنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتشار اخبار دروغ براساس منابع مجعول و غیرواقعی و در مواردی خبرسازی‌های دروغ علیه ایران در موضوعات مختلف در رسانه‌های عضو رسانه جریان اصلی غرب دارای مصادیق و نمونه‌های متعددی است.

وی با بیان اینکه اهداف متعددی در پشت اقدامات مذکور وجود داشته است، گفت: این اقدامات با توجه به موضوع خبر قابل بررسی است، از ایجاد آشوب و اغتشاش گرفته تا پرونده‌سازی علیه ایران برای استفاده در سازمان‌های بین المللی، از ایجاد حس ناامنی و بی ثباتی در جامعه ایران گرفته تا مقدمه‌چینی برای اعمال سیاست‌های تحریمی، از سیاه‌نمایی گرفته تا فراهم کردن بستر اتهام‌زنی به ایران در موضوعات مختلف را می‌توان نام برد.

طاهری‌زاده تصریح کرد: چنین روندی محدود به سال‌ها یا یکی دو دهه اخیر نیست و رسانه‌های غربی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در چارچوب رویکرد ایران‌ستیزانه خود و برای دست یافتن به اهداف سیاسی‌شان تلاش کردند از ابزار رسانه برای تیز کردن تیغ خصومت و دشمنی با ایران استفاده کنند.

وی تصریح کرد: نگاهی به سابقه دروغ سازی و دروغ پراکنی رسانه جریان اصلی غرب علیه ایران، به خوبی نشان می‌دهد که این رسانه‌ها بی توجه به واقعیت‌هایی مانند دسترسی مردم به انواع رسانه‌ها و ارتقا سواد رسانه‌ای آن‌ها، همچنان از شیوه‌های منسوخ سانسور، دروغ و برخورد‌های دوجانبه برای القای اهداف خود استفاده می‌کنند.

این مسئول اظهار داشت: بی‌تردید می‌توان گفت که تداوم رویکرد مغرضانه و دروغ‌پراکن رسانه‌های غربی و استفاده تام و تمام آن‌ها از تاکتیک‌های مختلف بیشتر از سر ناکامی اربابانشان و نیز استیصال خودشان در انجام وظیفه تأمین نظر آن‌هاست، به طور مثال مصادیق مختصری از دروغ های رسانه و اغواگرانه تعدادی از رسانه‌های دروغ پراکن غرب که در بازه زمانی مشخصی افکار عمومی کشورمان را تحت‌الشعاع قرار داده و سعی در مسیردهی به آنان داشتند که با گذر زمان و بررسی ابعاد اخبار مذکور دروغ آنان برملا شد که به‌ شرح ذیل مورد بررسی قرار گرفته است؛ عملکرد ۵ رسانه بی‌بی‌سی فارسی وابسته به دولت انگلیس، ایران اینترنشنال وابسته به دولت سعودی، صدای آمریکا و رادیو فردا وابسته به دولت آمریکا، منو تو وابسته به جریان بهائیت و صفحات مجازی آنها نشان می‌‌دهد این رسانه‌ها در ۲۵ روز (۲۳ شهریور تا ۱۶ مهر ۱۴۰۱) مجموعاً ۱۷ هزار و ۳۱۲ دروغ را درباره حوادث سال گذشته ایران منتشر کردند.

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار ابهر بیان داشت: در این پیمایش صرفاً وب سایت، کانال تلگرام، صفحات توئیتر و اینستاگرام رسمی این ۵ رسانه بررسی شده و شبکه‌های تلویزیونی آنها مورد بررسی قرار نگرفته است، در این بررسی به نسبت حجم اخبار و تولیدات، بی‌بی‌سی بیشترین میزان اخبار خلاف واقع را داشته است، ایران اینترنشنال و رادیو فردا در رده‌‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر