logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۳۳۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 10 دقیقه ]
میزگرد موج‌رسا با موضوع اهمیت حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان؛

فریاد استکبار ستیزی تک تک ما در رسانه‌های جهان منعکس می‌شود

فریاد-استکبار-ستیزی-تک-تک-ما-در-رسانه‌های-جهان-منعکس-می‌شود
شاید بسیاری‌ها اعتقادی به خیابان آمدن و شعار ضد استکبار سر دادن را ندارند اما فریاد ما در سکوت قرار نمی‌گیرد، در رسانه‌های جهان انعکاس می‌یاید و صدای یک نفر به صدای هزاران نفر تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ۱۳ آبان روز پر هزینه و البته پرافتخاری در تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود؛ تفاوت برجسته این روز با سایر یوم الله‌های دیگر در این است که جوانان و نوجوانان معاصر نقش قابل توجهی و شاید بتوانیم بگوییم نقش اصلی این تحولات را با محوریت حضرت امام (ره) ایفا کردند؛ به همین بهانه میزگردی با چند نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان زنجان برگزار شد که مختصری از این جلسه از منظرتان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید

فریاد ضد استکباری ما باید به گوش تمام جهانیان برسد

سید سجاد هاشمی، دانشجوی رادیولوژی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان و مسئول سیاسی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با اشاره به اینکه واقعه ۱۳ آبان با تاریخچه استکبار ارتباط دارد، اظهار داشت: در طول تاریخ و در ملت‌های مختلف روزهای فراوانی وجود دارد که یادآور جنایت‌ها و حضور شدید استکبار در این ملت‌ها و این کشورها است. 

وی افزود: بعد از این که آمریکا شکل گرفت و یک امپراتوری مستکبرانه‌ای ایجاد شد، برای کسب قدرت و جایگاه مالی و پولی تلاش کرد که در جای جای تاریخ اثرات آن مشخص است، ابتدا کشتارهای جمعی در غرب آمریکا انجام داد و در نهایت این دخالت‌ها و کشتارها در اروپا تا شرق آسیا و بیشتر در خاورمیانه نمود یافت.

دانشجوی رادیولوژی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با بیان اینکه باید یاداور جایگاه استکبار بود، گفت: آمریکا به واسطه منافعی که می‌توانست از ایران ببرد، ظلم‌های فراوانی تحمیل کرد و این ظلم‌ها موقعیتی پیش آورد که در ۱۳ آبان ۵۸ این موضوع را آشکار ببینیم که دانشجویان و دانش‌آموزان و مردمی که برای تجمع جمع شده بودند مورد تیراندازی قرار گرفتند، بعدتر تسخیر سفارت آمریکا رخ داد و این امور در نهایت سبب شد تا این روز، روز دانش‌آموز و استکبار ستیزی نام بگیرد.

هاشمی با اشاره به این که استکبار همچنان ادامه دارد و این یک روز خاص که هر سال یادآور می‌شویم به این دلیل است که استکبار هنوز تمام نشده است، گفت: هنوز هم ممکن است این استکبار زاده و پرداخته شود. هر چند که خوی استکباری آمریکا همچنان بوده و در حال ادامه است از دخالت در افغانستان و جنایت‌هایی که در فلسطین انجام می‌شود.

وی در بخشی دیگر با بیان اینکه در دنیای کنونی دو جبهه حق جبهه باطل وجود دارد، گفت: جبهه حق طرف تعالی انسانی است اما جبهه باطل تمام بنیان‌های انسانی را نفی کرده و انسان را سمت تاریکی می‌برد. در جهان امروز باطل و حق در یک مرز باریک کنار هم حرکت می‌کنند و تشخیص این دو بسیار سخت می‌شود گاها حتی اشخاصی ظلم‌ها را می‌بینند و باز هم کنار ظالم می‌ایستند؛ این نشان می‌دهد که دنیا به سمتی در حرکت است که سلطه بر ذهن را هدف خود قرار داده است تا بر روح انسان‌ها غلبه داشته باشند.

مسئول سیاسی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: داخل این نظم جایگاه یک دانشجو برای هر چه بیشتر کردن این نظم است که باید به آن سمت حرکت کند، با گفتار، نوشتن و بیان این دو جبهه می‌توان مرز را پر رنگ‌تر کرد اما هر چه عقب بنشینیم و از بنیان‌های ایمانی خود فاصله بگیریم طاغوت پیشرفت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همزمانی که داخل این نظم و جنگ حق علیه باطل حرکت می‌کنیم بایدبه یاد داشت که بنیان ایمانی مهمترین وجه تمایز ما است که ما را برتر جلوه می‌دهد. 

هاشمی با اشاره به حوادث غزه و کشتار زنان و کودکان گفت: آمریکا به دنبال اهدافی است و تمام این‌ها برای ما یک هشدار است به طوری که امروز استکبار نه تنها عقب ننشسته بلکه در تلاش است تا هر چه بیشتر قدرت نمایی و جبهه حق را کوچک و کوچک‌تر کند اما حق کوچک نمی‌شود چرا که وعده الهی پیروزی حق بر باطل است.

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بنابراین وظیفه‌ای که داریم این است در صورتی که خود را در جبهه حق می‌دانیم اول ایمان خود را قوی کنیم، با دنیای اطراف، جهان فیزیکی و معنوی خود آشنا شویم، سکوت نکنیم چراکه سکوت کردن درون مصداق حق و باطل حرکت کردن است که هر لحظه ممکن است کج شده و به سمت جبهه باطل سوق یابد و در نهایت باید بیدار باشیم و از جبهه حق دفاع کنیم تا روزی که جبهه حق بر علیه باطل پیروز شود.

هاشمی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه استکبار ستیزی دو بنیان دارد، گفت: این دو بنیان ابتدا نفی خود استکبار و در مرحله بعد اعلام حضور جریان آزادی‌خواه و آزادی‌طلب است.

وی افزود: در مرحله اول کارهای متفاوتی می‌توان انجام داد اما مهم‌ترین آن اعلام استکبار ستیزی با صدای رسا است، شاید بسیاری‌ها اعتقادی به خیابان آمدن و شعار ضد استکبار سر دادن را ندارند اما فریاد شما در سکوت قرار نمی‌گیرد و فریاد شما در رسانه‌های جهان انعکاس می‌یاید و صدای یک نفر به صدای هزاران نفر تبدیل می‌شود بنابراین وقتی چنین شرایطی حاضر است صرفا حضور تک تک ما یک پیام عظیم را مخابره می‌کند پس چرا نباید به خیابان‌ها آمد و آرمان‌های خود را فریاد نزد.

دانشجوی رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بنده به عنوان یک دانشجو که تنها نقش خود را حضور در جبهه کسانی که می‌توانند صدایی برای از بین بردن استکبار باشند از تمام دانشجویان و دانش‌آموزان دعوت می‌کنم تا در راهپیمایی‌ها حاضر شوند و صدای خود را تا جایی که می‌تواند به نقطه مطلوبی برسد رها کنند و علیه استکبار شعار دهند تا هیچ موجودیتی موجودیت دیگری را زیر بردگی خود قرار ندهد.

حضور جمعیت در راهپیمایی ۱۳ آبان لرزه بر تن سردمداران رژیم صهیونیستی می‌اندازد

محمد مهدی ضیائی، دانشجوی مهندسی فیزیک دانشگاه زنجان نیز بیان کرد: با مطالعه اتفاقات رخ‌داده در روز ۱۳ آبان می‌توان به بخش مهمی از دلایل تحقق و وقوع انقلاب اسلامی پی برد. روز ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به‌یادماندنی به ثبت رسانده است.

دانشجوی مهندسی فیزیک دانشگاه زنجان ادامه داد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که بعدها روز دانش‌آموز نام گرفت و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که امام خمینی(ره) از این اتفاقات به‌عنوان انقلاب دوم نام بردند؛ به‌عنوان سه حادثه مهم تاریخی مطرح در تقویم کشورمان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در روز ۱۳ آبان سال ۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا و مرکز طراحی و سناریو‌پردازی برای براندازی نظام در تهران را تسخیر کردند، گفت: دانشجویان از دیوارهای سفارت بالا رفته و تعدادی از اسناد را که آمریکا غارت کرده بود را بدست آوردند که بعدا به چاپ رسید و مردم چهره پلید آمریکا را دیدند. 

ضیائی گفت: این سه واقعه سبب شد تا ۱۳ آبان ماه برای کشور ایران بسیار مهم باشد و در نهایت این روز به عنوان روز ۱۳ آبان نام گرفت.

ضیائی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه، چه طور می‌شود یک رژیم کودک کش به مدت ۷۵ سال به خاک یک کشور حمله کند، خرابی و کشتار به بار بیاورد اما جامعه بین المللی که ادعای حقوق بشر و ادعای صلح طلبی را دارند در مقابل آن سکوت کنند؟ گفت: اما در مقابل زمانی که عده‌ای از مردم فلسطین جمع شده و گروهی به نام حماس را تشکیل و به حق برای دفاع از حق خود در مقابل رژیم اشغالگر می‌ایستند همگان هجوم می‌آوردند که جنگ را حماس آغاز کرد؟

وی افزود: حضرت آقا فرمودند آمریکا رو به افول است، با این حال ما مردم ایران که فریاد آزادی و حق به سر دادیم باید همیشه در برابر ظلم بایستیم، و حضور پر شور قشر دانش‌آموز و دانشجو در راهپیمای‌هایی که بر علیه رژیم غاصب صهیونیستی شرکت کنیم چراکه این جمعیت عظیم سبب لرزه انداختن بر تن سردمداران رژیم صهیونیستی خواهند بود.

دانشجوی مهندسی فیزیک دانشگاه زنجان تصریح کرد: مردم ما هر وقت دولت‌های غربی گفته‌اند که ایران پشتوانه مردمی ندارند، پشت سر دولت و نظام خود ایستاده‌اند.در اتفاقات سال گذشته با اینکه دشمنان تصور داشتند کار نظام جمهوری اسلامی تمام است اما در راهپیمایی۱۳ آبان، ۹ دی، ۲۲ بهمن جمعیت زیادی بر علیه ظلم‌های آمریکا و اسرائیل ایستادند و گفتند با اینکه شاید مشکلاتی داشته باشیم اما پشت کشورمان را خالی نمی‌کنیم و امید است که فرادای بهتر کشور خودمان تلاش کنیم و مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان بزنیم.

وی از مردم همیشه در صحنه در زنجان و کشور درخواست کرد که در حماسه ۱۳ آبان شرکت کنند و همواره در مقابل ظلم بایستند.

دانشجویان وظیفه دارند در راهپیمایی تاریخی ۱۳ آبان شرکت و از مردم غزه حمایت کنند

فاطمه حسنی، معاونت سیاست‌ورزی دانشگاه زنجان و دانشجوی مهندسی معماری نیز اظهار داشت: شاید سوال بسیاری‌ها این باشد که چرا بعد از گذشت سال‌ها باید دوباره در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کنیم؟ همین موضوع برای بنده نیز سوال بود که سبب شد تا پیگیر اتفاقات ۱۳ آبان باشم. 

وی افزود: ۱۳ آبان به روز مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است اما استکبار جهانی چه معنایی دارد؟

دانشجوی مهندسی معماری دانشگاه زنجان با بیان اینکه استکبار از ریشه کبر گرفته و به معنی این است که عده‌ای محدود با قدرت سلطه‌گری به یک قشری مظلوم، بی‌دفاع یا کم دفاع زور تحمیل می‌کنند و قدرتشان را برای آن‌ها نشان می‌دهند. این زورگویی و سلطه‌طلبی در سطح بالا استکبار جهانی نام می‌گیرد. 

وی در بخشی دیگر با بین اینکه هم‌اکنون اسرائیل و آمریکا در حال سلطه‌گری بر مردم غزه هستند، خاطر‌نشان کرد: اما عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد که اسرائیل آنچه که گفته می‌شود نیست و هیمنه‌ای پوشالی دارد، چراکه با این عملیات ضربات سهمگینی به این رژیم غاصب وارد شد.

حسنی بیان کرد: شاید بسیاری‌ها احساس باخت غزه را داشته‌ باشند اما اتفاقاتی که در سراسر جهان در برابر اسرائیل ایجاد شده نشان می‌دهد همگان از جمله اروپایی‌ها و حتی خود مردم آمریکا متوجه ظلم به مردم فلسطین شده‌اند وهمگان به این حمله وحشیانه اسرائیل علیه آمریکا و حمایت از این جبهه، اعتراض می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان یک دانشجو وظیفه داریم در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کنیم و نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی نشان دهیم و حمایت خود از مردم غزه را اعلام نماییم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر