logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۳۵۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت ابهر:

۴۳ درصد از بانوان ابهری اضافه وزن دارند

۴۳-درصد-از-بانوان-ابهری-اضافه-وزن-دارند
کارشناس واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت ابهر گفت:۲۲ درصد از جمعیت شهرستان ابهر را زنان ۳۰ تا ۵۹ ساله تشکیل داده و ۶۷ درصد از این جمعیت بانوان در مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت تحت مراقبت قرار گرفتند که از این جمعیت ۴۳ درصد اضافه وزن دارند.

لیلا رجبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه هفته ملی سلامت بانوان ایرانی و حدود ۲۲ درصد از جمعیت شهرستان ابهر را زنان ۳۰ تا ۵۹ ساله تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد : ۶۷ درصد از این جمعیت بانوان در مراکزبهداشتی و پایگاه‌های بهداشت و خانه‌های بهداشت تحت مراقبت قرار گرفتند.

رجبی افزود: در مراکز فوق غربالگری سرطان سرویکس، غربالگری سرطان سینه، ارزیابی تن‌سنجی و فعالیت بدنی نیز برای گروه هدف فوق انجام می‌شود.

کارشناس واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت ابهر گفت: از جمعیت مراقبت شده حدود ۲۴ هزار نفری، ۴۵ درصد فعالیت فیزیکی نامطلوب و در مراقبت تن‌سنجی از جمعیت ۴۳ درصد اضافه وزن و ۲۷ درصد از جمعیت ۳۰ تا ۵۹ ساله چاق هستند.

وی خاطرنشان کرد: دو شاخص آخر جزء شاخص‌های بحرانی شهرستان هستند که در جمعیت شهری با توجه به تغییر سبک زندگی این مشکل چشم‌گیرتر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه خانه داری، خانه نشینی نیست، گفت: برای فعال بودن زنان لازم است فرصت‌ها و موقعیت‌های برابر و یکسان در جامعه برای تفریح، آموزش، یادگیری، اشتغال و فعالیت‌های داوطلبانه آنان فراهم شود.

وی اذعان کرد: فعالیت بدنی مناسب، اصلاح رژیم غذایی، یادگیری موضوعات جدید و شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، تأثیرات مستقیم بر سلامت مغز، افزایش طول عمر و سلامتی بانوان دارد بنابراین باید روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی داشته باشند و بهتر است نیمی از این زمان را در معرض نور آفتاب باشند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر