logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۲۸۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور کتابخانه‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

بیش از 80 درصد کتابخانه‌های استان زنجان مناسب سازی شده است

بیش-از-80-درصد-کتابخانه‌های-استان-زنجان-مناسب-سازی-شده-است
معاون امور کتابخانه‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: بیش از 80 درصد کتابخانه‌های استان زنجان مناسب سازی شده است.

حسین رحمانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه استاندارد بودن کتابخانه‌ها در استان بر اساس زیر بنای کتابخانه، میزان جمعیت تحت پوشش و تعداد نفرات عضو شده در کتابخانه‌ها  را شامل می‌شود گفت: تمام کتابخانه‌های کشور این مبنا را در استاندارد بودن کتابخانه‌ها دارند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یک کتابخانه استاندارد در استان به نام کتابخانه سید افضل موسوی است و یک مورد کتابخانه مشارکتی استاندارد نیز وجود دارد که همان کتابخانه امام خمینی(ره) هلال احمر می‌باشد.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ابراز کرد: الباقی کتابخانه‌ها از لحاظ درجه بندی دارای درجه سه بوده و کتابخانه‌های روستایی نیز شامل این درجه بندی است و می‌توان گفت که کتابخانه‌های استاندارد بسته به زیر بنا و متراژ مربوطه در نظر گرفته می‌شود.

رحمانی‌زاده ابراز کرد: استانداردهای لازم برای ساخت کتابخانه‌ها همه رصد می‌شود و مخصوصا اگر ساختمانی قرار است کتابخانه شود رعایت استاندارد الزامی است و تا زمانی که استانداردهای عمومی رعایت نشود امکان استفاده از کتابخانه فراهم نشده و مجوز مربوطه صادر نمی‌شود.

وی تاکید کرد: حداقل‌هایی را هر کتابخانه لازم است داشته باشد از قبیل فضای مناسب برای مخزن،  سالن مطالعه، بخش کودک و سرویس بهداشتی مجزا است.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: بحث ایمنی در اکثر کتابخانه‌ها لحاظ شده است کتابخانه‌های که فرسوده است سالانه اعتباراتی برای این امر در نظر گرفته می‌شود و در کل دو کتابخانه استاندارد به لحاظ زیر بنا در زنجان وجود دارد و لازمه اصلی برای استاندارد بودن و ساختن یک کتابخانه‌ دارا بودن زیر بنا 2 هزار 200 متر است.

رحمانی‌زاده عنوان کرد: مناسب سازی برای ورود معلولین در کتابخانه‌های استان در حد امکان رعایت شده است که بیش از 80 درصد کتابخانه‌های استان برای بهره برداری عموم مناسب سازی شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر