logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۳۵۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده خبر داد:

برگزاری مسابقه ورزش‌های بومی و محلی در خدابنده

برگزاری-مسابقه-ورزش‌های-بومی-و-محلی-در-خدابنده
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده از برگزاری مسابقات ورزش های بومی و محلی برای افراد دارای معلولیت این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق رحیم گنج خانلو رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده از برگزاری مسابقات ورزش های بومی و محلی برای افراد دارای معلولیت این شهرستان خبر داد و گفت: این مسابقات در سه رشته لی لی ، هفت سنگ و یک قل دو قل ، در سالن شهید فهمیده شهر قیدار برگزار شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: نزدیک پنجاه نفر از افراد دارای معلولیت در این مسابقات شرکت کردند و افراد برگزیده ، به مسابقات استانی اعزام شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با بیان اینکه داوران استان زنجان این مسابقات را قضاوت کردند تصریح کرد: این ورزش ها باعث تقویت کار گروهی، ایجاد فضای شاداب و پر نشاط، رفع مشکلات جسمی ناشی از فقر حرکتی و تخلیه‌ی روانی در شرکت کنندگان می‌شود.

گنج خانلو مهم‌ترین هدف این مسابقات را را بهبود سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت، بهبود دسترسی آنها به فعالیت‌های ورزشی، بهره‌مندی صحیح از اوقات فراغت و تفریح، بهبود مشکلات گفتاری، اختلال حواس، جمع گریزی، فقر حرکتی عنوان کرد و افزود: برگزیدگان استانی این جشنواره در هفته افراد دارای معلولیت در سطح کشور با سایر ورزشکاران به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: ورزش های بومی و محلی بسیاری از مشکلات جسمی و روحی مانند مشکلات گفتاری، اختلال حواس، جمع گریزی، فقر‌حرکتی، چاقی و افسردگی را بهبود می‌بخشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده ادامه داد: همچنین کودکان با حضور در این نوع از ورزش ها با دوستان و همسالان خود صحبت کردن، بحث کردن و به نتیجه رسیدن را تجربه می‌کنند و این تجربه‌ها در تقویت شخصیت آنان بسیار موثر است .

وی با اشاره به ماده ۸ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت عنوان کرد: استفاده افراد دارای معلولیت از مراکز، تاسیسات و خدمات ورزشی دستگاه های دولتی ، شهرداری ها و دهیاری ها رایگان است.

گنج خانلو ادامه داد: افراد دارای معلولیت همانند سایر شهروندان حق دارند از تفریح ، سرگرمی­ و ورزش مطابق با شرایط جسمی خود بهره­ مند شده و ضروری است فضاهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی، پارک­ها، فضاهای ورزشی و دیگر محیط­های مرتبط در راستای برابر سازی فرصت ها جهت حضور این افراد آماده سازی شوند.

وی عنوان کرد: ورزش همگانی برای افراد دارای معلولیت با هدف تلفیق اجتماعی و به عرصه کشاندن این افراد و همچنین ایجاد امید و دلبستگی به آینده و حضور در جامعه، برای ما بسیار مهم است و از سوی دیگر وارد شدن این افراد به عرصه قهرمانی و مدال‌آوری نیز ظرفیت خوبی برای ابراز توانمندیهای افراد دارای معلولیت ایجاد می‌کند.

گنج خانلو با بیان اینکه فعالیتهای ورزشی برای افراد دارای معلولیت از دو جنبه ی درمانی که هدف آن تأمین سلامتی و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماریهای ثانویه است حائز اهمیت بوده افزود: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت می‌کند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده ای دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر