logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۳۴۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

در حقیقت شهید تهرانی مقدم، روحیه خود باوری را به ایران داد

در-حقیقت-شهید-تهرانی-مقدم،-روحیه-خود-باوری-را-به-ایران-داد
امام جمعه قیدار گفت: در حقیقت آنچه شهید تهرانی مقدم به ایران داد؛ فقط موشک‌های پیشرفته نبود، بلکه روحیه خود باوری بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خدابنده ضمن تشکر از مردم به خاطر خلق حماسه بزرگ در یوم الله 13 آبان امسال گفت: بار دیگر مردم بزرگ و استکبار ستیز ایران با حضور حماسی و با شکوه خود در یوم‌الله 13 آبان با شعار «مرگ بر آمریکا» و مرگ بر اسرائیل انزجار و نفرت خود را از سیاست‌های استکباری آمریکا اعلام کردند و نه گفتن به آمریکای بد عهد را تمدید کردند.

بیشتر بخوانید

وی افزود:حضور تاریخی ملت فهیم و وفادار ایران اسلامی در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان 1401 و لبیک به ندای ولیّ امر مسلمین است، حقا برای خلق این حماسه میلیونی و بخاطر این موج آفرینی بصیرت و صبر از این ملت قهرمان در دل این جنگ شناختی دشمن و روزگار پر آشوب، باید سر به سجده سپاس الهی گذاشت.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار طلاب و دانشجویان و دانش آموزان انقلابی در سرتاسر ایران دور هم جمع شدند و یک‌بار دیگر ثابت کردند برای نسل جدید انقلاب، شعار «مرگ بر آمریکا» نه تنها رنگ نباخته بلکه پرشورتر از گذشته فریاد کشیده شد.

وی با بیان اینکه عاشورا، مبنای الهیات مقاومت و حماسه طوفان الاقصی است گفت: ۳۲ روز از عملیات تاریخ ساز و سرنوشت ساز طوفان‌الاقصی گذشت، عملیاتی که دستاوردهای بزرگ راهبردی را در پی داشته و خواهد داشت.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مقاومت شگفت مردم مسلمان فلسطین در برابر رژیمی اشغالگر و سفاک، پدیده‌ای مهم و تحسین برانگیزی را در تاریخ تثبیت کرد که می‌توان مقاومت فلسطینیان را در ادامه استقامت انبیاء و اوصیاء الهی علیهم السلام و به خصوص منطق عاشورایی حضرت سیدالشهداء علیه السلام برشمرد چرا که ماهیت قیام کربلا، ترجیح حیات عزتمندانه بر زندگی ذلت بار است.

وی افزود: جهان در حال تماشای نسل کشی در غزه به وسیله رژیم صهیونیستی است و ارتش این رژیم مرتکب اقداماتی می‌شود که نقض جدی قوانین بین المللی، بشردوستانه و قوانین حقوق بشر است.

امام جمعه قیدار اضافه کرد: محاصره شدید و جلوگیری از انتقال آب، غذا و سوخت جنایت جنگی اثبات شده است، سیاست گرسنگی دادن به فلسطینیان، محروم کردن آنها از دسترسی به غذا و دارو و خودداری از انتقال سوخت به بیمارستانها جنایت جنگی و نسل کشی تمام عیار است.

وی افزود: متحدان اروپایی این کشور نه تنها مظلوم‌کشی صهیونیست‌ها را محکوم نکردند بلکه برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین را هم ممنوع اعلام کردند که نمونه آن فرانسه است؛ کشوری که داعیه دموکراسی و آزادی بیان دارد اما با جریمه و بازداشت، مانع برگزاری تجمعات اعتراضی شده‌است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: اگر با طوفان الاقصی حیثیتی از ستون نظامی و امنیتی اسرائیل چیزی باقی نماند حالا هدف مقاومت ستون اقتصادی اشغالگران است؛ روزهای سخت و دشوار اما سرشار از پیروزی در راه است.

وی یادآور شد: ۲۰ آبان سالروز شهادت دلیر مرد الهی سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن تهراني‌مقدم بنيانگذار اصلي صنايع موشكي جمهوري اسلامي ايران و بنیانگذار توپخانه و موشکی سپاه در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس و مسئول سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران است.

امام جمعه قیدار اضافه کرد: اين شهيد گرانقدر تقریبا ۲۵ سال از عمر خود را در ایجاد و توسعه این بخش از توان دفاعی قرار داده بود و به عنوان پدر موشكي ايران لقب گرفت.

وی بیان کرد: در حقیقت آنچه شهید طهرانی مقدم به ایران داد؛ فقط موشک‌های پیشرفته نبود، بلکه روحیه خود باوری بود و اینکه اگر دشمن به گمان خود همه راه‌ها را بسته است هم نباید تسلیم شد و با توکل بر خدا مبارزه را ادامه داد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: خط فکری امروز در غزه مشهود است و امروز حضور حاج حسن در خط مقدم نبرد غزه برای نابودی اسرائیل کاملاً آشکار است؛ اما نه با موشک‌هایی که او ساخت و آن‌ها را از انحصار ابرقدرت‌ها خارج ساخت، بلکه نوع تفکرش و تسلیم ناپذیریش بود.

وی افزود: امروز موشک‌های قسام که با تلاش خود مبارزان فلسطینی و در خود خاک غزه با کمترین امکانات تهیه می‌شود قلب سیاه رژیم صهیونیستی نشانه می‌رود و اگر تهرانی مقدم‌ها نبودند امروز موشکی از غزه شلیک نمی‌شد.

حجت الاسلام موسوی به ارتحال ملكوتى علامه طباطبايى روز كتاب و كتابخوانى(آغاز هفته كتاب) در ۲۴ آبان اشاره کرد و گفت: تاریخ شیعه سرشار از افتخاراتی است که به دست عالمان ربانی و متعهد به وجود آمده است یکی از موثرترین این علما که درخشش ویژه ای دارد حضرت علامه طباطبائی است که هنوز هم پرچم‌دار عرصه‌های علمی و فکری و فرهنگی جهان تشیع در عصر حاضر است.

وی افزود: این عالم سترگ الهی با دو بال قرآن و عترت و عقل پرواز کرد و در طول حیات پر خیر و برکت خود همواره درخدمت مردم و فرهنگ تشیع بود و در این راه هیچگاه احساس خستگی نکرد و تفسیر گرانسنگ المیزان و کتاب‌های بدایه الحکمه و نهایه الحکمه و اصول فلسفه و روش رئالیسم از آثار ارزشمند این عالم بزرگ الهی است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: روز رحلت این عالم متاله روز کتابخوانی نامگذاری شده است و کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و نیازهای ضروری افراد تبدیل شود مثل خوردن و خوابیدن در زندگی مردم وارد شود.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: به جرات می توان گفت، یکی از پرتکرارترین مطالبات فرهنگی رهبر عزیز انقلاب، درباره کتاب و کتاب خوانی بوده است و مطالباتی که از حدّ تذکر و یادآوری گذشته و به یکی از غصه‌های دردمندانه مقام معظم رهبری تبدیل شده و متاسفانه باید گفت نه مسئولان و نه مردم چندان توجهی به آن کرده‌اند.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری يكي از بدترين و پرخسارت‏ترين تنبلي‏‌ها، تنبلي در خواندن كتاب است و هرچه هم انسان به اين تنبلي ميدان بدهد، بيشتر مي‏‌شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: محیط جامعه اسلامی باید مثل یک مدرسه ،محیط تعلیم و تعلم باشد هر کس در هر مرحله‌ای که هست در حال یاد دادن و یادگیری باشد چون یادگیری حد و مرزی ندارد.

وی افزود: شخصیت انسان در سال‌های اول زندگی، پایه‌گذاری می‌شود و آموخته‌های این دوران، بر آینده زندگی فرد اثر عمیقی دارد و اگر مطالب خواندنی سودمند و سازندهای در اختیار كودكان و نوجوانان قرار گیرد و آنها از دوره كودكی به مطالعه عادت كنند، راه و رسم زندگی را خواهند آموخت و تحت تأثیر داستان‌ها و كتاب‌های آموزنده، رشد می‌كنند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مطالعه، راهی برای تقویت روحیه دینی كودكان و نوجوانان است  و مطالعه كتاب‌های دینی به كودك و نوجوان كمك می‌كند تا به درک درستی از این مسائل دست یابند و پیش از آنكه دیر شود، به رشد و شكوفایی برسند.

وی تصریح کرد: مطالعه درست، زمینه ساز اندیشیدن و نوآوری كودكان و نوجوانان است و خواندن كتاب‌ها و داستان‌های گوناگون سبب شكل‌گیری ارزش‌های گوناگون در ذهن كودك می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر